تاثیر شبکههای اجتماعی در بازاریابی و فروش
شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال با کاربران زیاد برای جذب مخاطب هدف مورد استفاده قرار می گیرد و ما تاثیر آن را بر بازاریابی و فروش را بررسی میکنیم.
امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از نیاز اصلی زندگی بشریت تبدیل شده و هر کسی به طریقی از آنها استفاده میکند.
هر رسانه اجتماعی میتواند مورد توجه افراد خاصی قرار بگیرد و از همین رو، این فضای مجازی کاربران فراوانی را در خود جای داده است و باعث شده است تا بستر بسیار مناسبی برای بازاریابی و افزایش فروش برای هر کسب و کاری را در فضای اینترنتی فراهم کند.
در این میان باید بتوانید به کمک ابزارهای کاربردی کانال های بازاریابی خود را تقویت کنید. سلکتک ارائه دهنده خدمات شبکه اجتماعی و افزایش بازدید است و به شما کمک میکند تا کسب و کار آنلاین خود را تقویت کنید.
اهمیت آپارات در جذب مخاطب هدف
آپارات یک سرویس اشتراک ویدیو قدرتمند در ایران است که میتوان در آن برای بدست آوردن مخاطب هدف تلاش کرد. اپارات دسته بندی های مختلفی از سبک فعالیت و ویددیوها دارد و بدین ترتیب با هر زمینه کاری قادر هستید در آن فعالیت داشته باشید.
پس از ایجاد کانال با نام برند خود حال باید برای تولیدمحتوای ویدیویی اقدام کنید. محتوای جذاب برای مخاطب هدف و بالابودن تعداد بازدید ویدیو از پارامترهای تاثیرگذار در جذب آنها بحساب میآید.
به کمک سیستم هوشمند سلکتک و استفاده از ابزار افزایش ویو آپارات میتوانید بازدید ویدیوهارا به اندازه دلخواه زیاد کرده و توجه کاربران را جلب کنید.
همچنین با قراردادن لینک سایت، محصولات و خدمات در پایین هر ویدیو و یا کامنتها، مخاطب را مستقیما به وبسایت خود هدایت کنید. با انجام اینکار به رشد سئو سایت نیز کمک کرده و جایگاه آن را در نتایج گوگل رشد میدهید.
استفاده از فیسبوک
فیسبوک یکی از پر کاربردترین پلتفرمهای رسانهاجتماعی است.
صاحبان کسب و کار در این شبکه اجتماعی قادر به ایجاد و انتشار محتوا متنی، ویدیویی و تصاویر هستند و میتوانند کاربران را به صفحه هدف هدایت کنند.
با استفاده از بستر تبلیغات دیجیتال Facebook، مشاغل می توانند مستقیماً کسانی را که به احتمال زیاد مایل و آماده خرید محصولات یا خدماتشان هستند، هدف قرار دهند. همچنین فیس بوک از طریق سرویس Marketplace امکان ادغام تجارت الکترونیکی و معاملات تجاری را فراهم میکند.
تاثیر یوتیوب در بازاریابی و فروش
Youtube با بیش از میلیاردها کاربر فعال به عنوان بزرگترین پلتفرم ویدیویی در جهان شناخته میشود.
پس از ایجاد کانال با نام برند تجاری خود، انتشار ویدیوهای آموزشی یا تبلیغاتی و همچنین استفاده از ابزارهای رشد شبکه اجتماعی، این پلتفرم را به یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند تبدیل کرده است.
خرید بازدید یوتیوب یکی از بهترین روشهای جذب مخاطب برای کانال است. بدین ترتیب با تولید محتوا ویدیویی در جهت معرفی محصول و خدمات میتوانید در افزایش فروش سایت تاثیرگذار باشید و از این کانال اجتماعی بازاریابی را انجام دهید.
به همین علت است که بازاریابی آنلاین در یوتیوب اهمیت زیادی برای صاحبان کسب و کار دارد. با هر نوع کسب و کاری در یوتیوب اقدام به تبلیغات، بازاریابی و در نهایت فروش به کاربران این پلتفرم کنید.
جذب کاربران LinkedIn برای سایت
لینکدین یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است. این رسانه قابلیت های زیادی برای کسب و کارها دارد.
ویژگی هایی همچون برقراری ارتباط میان کارفرما و کارمندان جهت استخدام و بررسی رزومه های کاری در لینکدین وجود دارد، اما ما میخواهیم نحوه بازاریابی و جذب مشتری از طریق LinkedIn را بررسی کنیم.
امروزه بسیاری از شرکتها، موسسات و سازمان های معروف جهان نیز در لینکدین حضور دارند و با توجه به اینکه افراد زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند، شما با انتشار محتوا و تبلیغ برند خود یک کانال بازاریابی در این پلتفرم ایجاد کرده اید.
افزایش مشتری از طریق اینستاگرام
اینستاگرام یک پلتفرم محبوب در سراسر جهان بحساب میآید. این رسانه کاربرانی با همه رده سنی را به خود جذب کرده و شما با داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب قادر هستید افراد زیادی را برای کسب و کار و پیج خود بدست آورید.
این پلتفرم با امکاناتی مانند استوری، پست های تبلیغاتی، و قابلیت خرید از پست ها در فروشگاه ها، آن را به یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی تبدیل کرده است.
با افزایش دنبال کننده پیج، تعداد بازدید و لایک اینستاگرام بیشتر خواهد شد و در نتیجه افرادی که هنوز با شما آشنا نشده اند، ترغیب به دیدن ویدیوهای بیشتری از صفحه شما میشوند.
دقت داشته باشید که روش های افزایش فالوور در اینستاگرام زیاد هستند و اگر به صورت اصولی کار کنید، دنبال کننده زیادی را جذب خواهید کرد.
چگونه بازاریابی شبکه اجتماعی به افزایش فروش کمک میکنند؟
رسانه های اجتماعی قابلیت های فراوانی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهند. با ساخت صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت میتوانید فرایند بازاریابی و فروش را آغاز کنید.
در هر شبکه اجتماعی نسبت به علاقه مخاطب های آن پلتفرم باید شروع به تولید محتوا کنید، چرا که کاربران به دنبال مطالب جذاب و جالب در موضوع مورد علاقه ی خود می گردند. حال اگر پست شما جزء محتوای پیشنهادی باشد، توجه آنها را به خود جلب کردید. در قدم بعدی باید بتوانید زمانی که شخص در حال مشاهده محتوا است به تبلیغ خدمات و محصولات خود کنید.
اگر بتوانید بهخوبی حس نیاز و کنجکاوی را در آنها ایجاد کنید، زمان طلایی برای هدایتشان به وبسایت و صفحه مورد نظر میرسد.
اینگونه شخصی که فقط برای خواندن یک مطلب و یا دیدن یک ویدیو طنز به صفحه شما آمده بود، اکنون یک مشتری بالقوه بحساب میآید و باعث افزایش درآمد و رشد کسبوکار خواهد شد.
از دیگر تاثیرات مثبت بازاریابی شبکه اجتماعی این است که آنها نهتنها کاربر شما میشوند، بلکه اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک میگذارند و اگر مطلبتان واقعا جذاب باشد برای شما تبلیغات به شیوه ی ویروسی و دهان به دهان انجام می گیرد و این روند تا بینهایت میتواند پیشروی کند.