آپلود با لینک مستقیم

تفاوت سرور مجازی خارج و سرور مجازی ایران چیست؟

تفاوت سرور مجازی خارج و سرور مجازی ایران چیست؟

استفاده از یک سرور مناسب برای استقرار فایل‌های وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ها بر روی آن اهمیت زیادی دارد. زیرا  کیفیت سرور می‌تواند بر روی خدمات یک کسب و کار آنلاین تاثیر بگذارد. همواره برای مدیران کسب و کارها در مورد استفاده از سرور مجازی خارج یا سرور ایران، سوالاتی به‌وجود می‌آید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سرور و تفاوت‌های آن‌ها صحبت کنیم.

سرور چیست؟ آشنایی با انواع آن

سرویس‌های میزبانی که از آن‌ها برای نگهداری اطلاعات وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بر روی وب استفاده می‌شود دارای انواع مختلفی هستند. فضای ابری که ما تهیه می‌کنیم از اتصال چندین سرور در یک دیتاسنتر ایجاد می‌شوند. این سرورها ممکن است دارای 2 حالت باشند:

  • سرور اختصاصی
  • سرور مجازی

در سرور اختصاصی تمام پهنای باند، حافظه، رم و… در اختیار یک فرد قرار می‌گیرد. امنیت سرور اختصاصی و کیفیت آن بسیار عالی است ولی به نسبت قیمت آن بالاست.

در سرور مجازی، بر روی یک سرور اختصاصی هم‌زمان چندین کاربر می‌توانند به نصب سیستم‌عامل یا نرم‌افزارهای خود بپردازند. سرور مجازی به نسبت سرور اختصاصی محدودیت‌هایی دارد ولی به لحاظ قیمتی مناسب‌تر است.

منظور از سرور مجازی خارج یا سرور مجازی ایران چیست؟

اگر محل قرارگیری سرور مجازی در داخل ایران باشد، به آن سرور مجازی داخلی و اگر محل قرارگیری سرور در خارج از کشور باشد، به آن سرور مجازی خارج می‌گوییم. اینکه به خرید سرور مجازی ایران یا خارج بپردازیم به شرایط یک کسب و کار یا نیازهای آن بستگی دارد.

چرا باید به خرید سرور مجازی خارج بپردازیم؟

به‌طور کلی، موقعیت قرارگیری سرور مجازی بر روی سرعت دسترسی کاربران به دیتاهای موجود بر روی سرور تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر مخاطبان وب‌سایت یا اپلیکیشن شما بیشتر در خارج از ایران قرار دارند بهتر است به دنبال خرید سرور مجازی خارج باشید.

دلیل دیگری که برای خرید سرور مجازی خارج می‌توان عنوان کرد، وجود برخی از تحریم‌های بین‌المللی برای ایران است. معمولاً برخی از خدمات به آی‌پی سرورهای مجازی مستقر در ایران داده نمی‌شود و به همین دلیل بهتر است از سرور مجازی خارج استفاده شود.

مزایای سرور مجازی خارج

سروری مجازی یا VPS خارج می‌تواند مزایای را برای استفاده‌کنندگان داشته باشد:

  • ارائه سرعت بالای دسترسی برای کاربران خارج از ایران؛
  • پایداری بالا و میزان قطعی کم سرور؛
  • تسریع در فرایندهای سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت؛
  • عدم بروز مشکلاتی که از زیرساخت‌های اینترنت ایران ناشی می‌شود؛
  • امکان نصب سیستم‌عامل اختصاصی یا نرم‌افزارهای سفارشی؛
  • مخفی ماندن هویت ایرانی یک وب‌سایت یا کسب و کار در شرایط تحریم؛
  • امکان خرید سرور مجازی خارج از کشور های مختلف اروپایی، آسیایی یا آمریکا.

سروری مجازی اروپا یا آمریکا؟

در هنگام خرید سرور مجازی خارج، می‌توان کشورهای مختلفی را در اروپا، آمریکا یا حتی کشورهای آسیایی انتخاب کرد. در خرید سرور مجازی خارج، علاوه بر کشور ارائه دهنده؛ باید به کیفیت خدمات VPS خارج نیز توجه داشت. خرید سرور مجازی اروپا در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، هلند و انگلیس از پایداری مناسبی برخوردار است. البته سرورهای مستقر در آمریکا نیز بسیار قدرتمند هستند.

عوامل ایجاد کننده تفاوت بین سرور مجازی خارج و داخل

عوامل ایجاد کننده تفاوت بین سرور مجازی خارج و داخل

برای خرید سرور مجازی ایران یا خارج علاوه بر موقعیت مکانی و اهمیت آن، باید به سایر شرایط سرور‌مجازی نیز توجه داشت. در برخی از مواقع VPS ایران به لحاظ کیفیت و خدمات پشتیبانی به انواع VPS خارج ارجحیت دارد. در خرید سرور مجازی باید به موارد زیر توجه کرد:

آپتایم

Uptime یا همان زمان پایداری، در سرورها موضوع مهمی است. معمولاً هر سرور در شبانه‌روز، دقایقی از دسترس خارج می‌شود. آپتایم نباید در سرور مجازی خارجی یا سرور مجازی ایران بالا باشد. زیرا قطعی سرور باعث می‌شود تا کاربران دسترسی به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را از دست بدهند و این موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود.

معمولاً در میزان آپتایم بودن، تفاوت سرور مجازی خارج با سرور مجازی داخلی ایران زیاد نیست.

سرعت سرور

در تهیه VPS خارج یا VPS ایران، باید به سرعت سرور دقت کرد. سرعت سرور مجازی بر روی سئو وب‌سایت تاثیر زیادی دارد. در خرید سرور مجازی ایران اگر سرعت سرور در حد ایده‌آلی باشد برای کاربردهای داخلی کاملا مناسب است.

قیمت سرور

مبلغ پرداختی برای خرید سرور مجازی خارج یا VPS ایران یکی از موضوعات مهم در انتخاب نوع سرور است. در VPS خارج از آنجایی که بایستی هزینه‌ها به دلار پرداخت شود معمولاً هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت. از این‌رو، سرور مجازی داخل ایران به صرفه‌تر است.

پهنای باند

پهنای باند یا ترافیک مورد استفاده در انتخاب سرور مجازی اهمیت دارد. پهنای باند در سرور مجازی ایران قیمت مناسب‌تری به نسبت پهنای باند در سرور مجازی خارج دارد. دلیل این موضوع به علت هزینه بیشتر جریان ترافیک بین‌المللی است.

امنیت اطلاعات

VPSخارج و VPS ایران به لحاظ امنیت تفاوت چندانی ندارند. در هنگام خرید سرور مجازی ایران یا سرور خارج توجه به کیفیت امنیت سرویس ضروری است.

پشتیبانی

یکی از تفاوت‌های مهم بین سرور مجازی خارج با سرور مجازی ایران، کیفیت ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. معمولاً برای کاربران ایرانی ارتباط گرفتن با سرویس‌دهندگان داخلی ساده‌تر است.

قوانین و مقررات بین‌المللی

در هنگام خرید سرور مجازی خارج باید به قوانین سرویس‌دهندگان اروپایی و آمریکایی توجه داشت. استفاده از نرم‌افزارهای غیرقانونی و کرک شده بر روی VPS خارج ممنوع است و بلافاصله هم سرور شما قفل می‌شود.

سیستم‌عامل سرور مجازی

نصب سیستم‌عامل لینوکس بر روی سرور مجازی مشکلی ندارد. اما برای نصب ویندوز بر روی سرور مجازی باید حق کپی‌رایت آن رعایت شود. موضوعی که در سرورهای مجازی ایران رعایت نمی‌شود. اما در هنگام خرید سرور مجازی خارج با سیستم‌عامل ویندوز، هزینه نصب آن نیز دریافت می‌شود. به همین دلیل سرورها ویندوزی که در خارج از ایران مستقرند دارای قیمت بالاتری هستند.

سخن پایانی

برخی از کاربران تصور می‌کنند که اگر سرور خارجی خریداری کنند، کاربران داخلی نمی‌توانند به سایت آن‌ها دسترسی پیدا کنند یا بالعکس. این تصور کاملا اشتباه است و دسترسی به سرور مجازی خارج یا سرور مجازی ایران از هر نقطه‌ای امکان‌پذیر است.

برای تهیه انواع سرور مجازی خارج یا داخل از شرکت‌های معتبر خرید انجام دهید تا در آینده دچار مشکل و دردسر نشوید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.5/5 - (6 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. سمیه اعرابی می گوید

    اگر اینترنت محدود بشه آیا سرور مجازی خارج از دسترس کاربران ایرانی خارج میشه

    1. متخصص می گوید

      بله اگر مثل سابق ارتباط با خارج رو مسدود کنن

  2. میلاد مانشتی می گوید

    واسه نصب aapanel سرور خارج بهتره یا ایران ؟ دوستان اگر کسی تجربه ای در این باره داشته راهنمایی کنه
    ممنون