آپلود با لینک مستقیم

خرید سی ان سی پلاسما از برنا ابزار

سی ان سی پلاسما هواگاز، به فرآیند برش مواد رسانای الکتریکی با یک جت تسریع شده پلاسمای داغ گفته می شود. فولاد، برنج، مس و آلومینیوم از جمله موادی هستند که با مشعل پلاسما قابل برش هستند. برش پلاسما CNC در تعمیر خودرو، واحدهای ساخت، عملیات نجات و اسقاط و ساخت و ساز صنعتی کاربرد پیدا می کند. ترکیبی از سرعت بالا و برش های دقیق با هزینه کم باعث می شود دستگاه برش پلاسما CNC به تجهیزات پرکاربردی تبدیل شود.

ماشین آلات سی ان سی پلاسما – هواگاز

دستگاه های برش پلاسما CNC معمولاً از نوع متفاوتی از سیستم پلاسما نسبت به برنامه های برش دستی استفاده می کنند، سیستمی که به طور خاص برای برش مکانیزه به جای برش دستی طراحی شده است. سیستم‌های پلاسما مکانیزه از یک مشعل لوله‌دار مستقیم استفاده می‌کنند که می‌تواند توسط ماشین حمل شود و دارای نوعی رابط است که می‌تواند به طور خودکار توسط CNC کنترل شود. برخی از ماشین های سطح پایه می توانند مشعل طراحی شده برای فرآیندهای برش دستی مانند ماشین های PlasmaCAM را حمل کنند. اما هر ماشینی که برای ساخت یا ساخت جدی طراحی شده باشد از مشعل مکانیزه و سیستم پلاسما استفاده می کند.

دستگاه سی ان سی پلاسما (CNC) چگونه کار می کند؟

دستگاه‌های برش پلاسما CNC سیستم‌هایی هستند که توسط رایانه کار می‌کنند و با استفاده از کدگذاری عددی که در رایانه برنامه‌ریزی شده‌اند، می‌توانند یک مشعل پلاسما با وضوح بالا را در جهات مختلف حرکت دهند. برش پلاسما با وضوح بالا با فشار دادن یک گاز یا هوای فشرده از طریق یک نازل با سرعت بالا عمل می کند. سپس یک قوس الکتریکی به گاز وارد می شود و پلاسمایی ایجاد می کند که می تواند فلز را برش دهد.

برش های پلاسما CNC در طیف وسیعی از اندازه ها، قیمت ها و عملکردهای مختلف موجود است. این ماشین ها بسیار دقیق هستند و می توانند فلزات را با سرعت 500 اینچ در دقیقه برش دهند. در حالی که برش‌های پلاسما با کیفیت بالا برای عملکرد به یک گاز پلاسما و یک گاز کمکی نیاز دارند، نوع گاز بسته به ماده برش‌شده متفاوت است. برخی از گازهای قابل استفاده در برش پلاسما عبارتند از:

انتخاب بهترین نوع گاز برای مشعل سی ان سی پلاسما – هواگاز

پنج نوع اصلی گازهای پلاسما مورد استفاده در سیستم های برش پلاسما CNC وجود دارد: هوای فشرده، N2 (نیتروژن)، O2 (اکسیژن)، H35 (آرگون-هیدروژن)، و F5 (هیدروژن-نیتروژن). انتخاب اینکه کدام گاز پلاسما برای عملیات شما مناسب است به عوامل مختلفی از جمله مواد برش، کیفیت برش، ضخامت مواد، طول عمر مصرفی و هزینه تولید بستگی دارد.

برای خرید ماشین آلات برش سی ان سی بصورت نقد و اقساط با برنا ابزار همراه باشید

هوای فشرده برای برش سی ان سی پلاسما

هوای فشرده متداول ترین و پرکاربردترین گاز برای برش پلاسما با جریان کمتر است و برای اکثر فلزات از ضخامت سنج تا 1 اینچ به خوبی کار می کند. از هوای فشرده نیز می توان برای کوبیدن پلاسما روی فولاد کربنی استفاده کرد. با این حال، یک نگرانی در مورد پلاسمای هوا، جوش پذیری لبه برش است. مقداری نیترید و اکسیداسیون سطح برش با پلاسمای هوا رخ می دهد. این می تواند باعث ایجاد تخلخل در جوش شود. برای تطبیق پذیری، سرعت خوب، سطح ذرات کم و عمر قطعات تا 600 شروع، هوا گزینه خوبی برای بسیاری از مغازه ها است.

نیتروژن برای برش پلاسما CNC

گازهای برش پلاسما در مواد مختلف نیتروژن اغلب برای سیستم های پلاسمایی با جریان بالاتر و برای برش مواد تا ضخامت 3 اینچ استفاده می شود، اگرچه برای هر چیزی که ضخامت بیش از یک اینچ دارد استفاده از آرگون-هیدروژن را در نظر بگیرید. اگر مقدار زیادی آلومینیوم و ضد زنگ برش دهید و کیفیت برش و عمر قطعات عالی باشد (بیش از 1000 شروع طبیعی است) بهترین انتخاب است. برش هایی با کیفیت عالی روی اکثر مواد ایجاد می کند.

استفاده از گاز اکسیژن برای برش با دستگاه سی ان سی پلاسما

از اکسیژن زمانی استفاده می شود که برش های مکانیزه با بالاترین کیفیت روی فولاد کربنی تا ضخامت 1-1/4 اینچ مورد نظر باشد. صورت بریده شده صاف است و تفاله به راحتی پاک می شود. اکسیژن را می توان بر روی فولاد ضد زنگ و آلومینیوم نیز استفاده کرد، اما باعث ایجاد برش خشن تر می شود. گاز پلاسمای اکسیژن با فولاد کربنی واکنش می دهد تا اسپری ظریف تری از فلز مذاب تولید کند که هر قطره کشش سطحی کمتری دارد. این اسپری مذاب راحت‌تر از پوسته خارج می‌شود. عیب اکسیژن هزینه گاز و عمر قطعات مصرفی آن است. با این حال، پیشرفته ترین سیستم های پلاسمای اکسیژن از گازهای شروع کننده بی اثر (مانند نیتروژن) با پلاسمای اکسیژن برای دستیابی به عمر قطعات مشابه با سیستم های نیتروژن یا هوا استفاده می کنند. این سیستم ها ممکن است دارای عمر قطعات در محدوده 800-1500 شروع باشند. افزایش هزینه های مصرفی و گاز معمولاً با کاهش عملیات ثانویه گران قیمت برای حذف مواد زائد و صاف کردن قطعات اریب جبران می شود.

آرگون/ هیدروژن داغ ترین نوع گاز برای برش پلاسما

مخلوط های آرگون-هیدروژن معمولاً برای برش فولاد ضد زنگ و برش آلومینیوم (> 1/2 اینچ) استفاده می شود. مخلوطی که معمولا استفاده می شود 35% هیدروژن: 65% آرگون (H-35) است. آنها یک صورت برش تمیز و با کیفیت بالا تولید می کنند. آرگون-هیدروژن برای برش مکانیزه هر ماده ای با ضخامت بیش از 3 اینچ مورد نیاز است. این مخلوط همچنین یک گاز عالی برای ریزش پلاسما بر روی تمام مواد فراهم می کند. هیدروژن آرگون داغ ترین گاز پلاسما در حال سوزاندن است و حداکثر قابلیت برش را فراهم می کند. مقداری تفاله دندانه دار ممکن است در امتداد لبه پایینی ایجاد شود. عیب این ترکیب آن است

چگونه دستگاه سی ان سی برش پلاسما -هواگاز مناسب را انتخاب کنیم ؟

1. ضخامت فلزی را که بیشتر برش می دهید را تعیین کنید

یکی از اولین عواملی که باید تعیین کنید ضخامت فلزی است که اغلب برش داده می شود. اکثر منابع برق برش پلاسما بر اساس توانایی برش و آمپر آنها رتبه بندی می شوند. بنابراین، اگر اغلب مواد با ضخامت ¼ اینچ را برش می دهید، باید یک دستگاه برش پلاسما با آمپر کمتر را در نظر بگیرید. حتی اگر یک ماشین کوچکتر بتواند ضخامت مشخصی از فلز را برش دهد، ممکن است برش با کیفیتی ایجاد نکند. درعوض، ممکن است بریدگی شدیدی داشته باشید که به سختی از صفحه عبور می‌کند و تفاله یا سرباره باقی می‌ماند. هر واحد دارای محدوده بهینه ضخامت است – مطمئن شوید که با آنچه شما نیاز دارید مطابقت دارد. به طور کلی، یک دستگاه ¼ اینچ تقریباً 25 آمپر خروجی دارد، یک دستگاه 1/2 اینچ دارای خروجی 50-60 آمپر است در حالی که یک دستگاه ¾ اینچ – 1 اینچ دارای خروجی 80 آمپر است.

2. سرعت برش بهینه خود را انتخاب کنید

آیا بیشتر برش های خود را در محیط تولید انجام می دهید یا در فضایی که سرعت برش آنقدرها حیاتی نیست؟ هنگام خرید یک برش پلاسما، سازنده باید سرعت برش را برای تمام ضخامت های فلز اندازه گیری شده در IPM (اینچ در دقیقه) ارائه دهد. اگر فلزی که اغلب برش می دهید ¼ باشد، ماشینی که آمپرهای بالاتری ارائه می دهد، می تواند فلز را بسیار سریعتر از فلزی که دارای آمپراژ پایین تر است برش دهد، اگرچه هر دو این کار را انجام می دهند. برای برش تولید، یک قانون خوب انتخاب ماشینی است که می تواند تقریباً دو برابر ضخامت برش معمولی شما را تحمل کند. به عنوان مثال، برای انجام برش های طولانی، سریع و با کیفیت در فولاد ¼ اینچی، یک دستگاه کلاس 1/2 اینچی (60 آمپر) را انتخاب کنید.

اگر برش‌های طولانی و زمان‌بر انجام می‌دهید یا برش را در یک تنظیم خودکار انجام می‌دهید، حتماً چرخه کار دستگاه را بررسی کنید. چرخه کار به سادگی زمانی است که می توانید به طور مداوم قبل از اینکه دستگاه یا مشعل بیش از حد گرم شود و نیاز به خنک شدن داشته باشد، آن را قطع کنید. چرخه وظیفه به عنوان درصدی از یک دوره ده دقیقه ای رتبه بندی می شود. به عنوان مثال، یک چرخه کاری 60 درصدی در 50 آمپر به این معنی است که می توانید با توان خروجی 50 آمپر به طور مداوم به مدت شش دقیقه از یک دوره 10 دقیقه ای قطع کنید. هرچه چرخه کار بیشتر باشد، می توانید بدون استراحت بیشتر برش دهید.

4. هزینه مصرفی را با عمر مصرفی مقایسه کنید

مشعل های برش پلاسما دارای اقلام مختلفی هستند که نیاز به تعویض دارند که معمولاً مواد مصرفی نامیده می شوند. به دنبال سازنده ای باشید که دستگاهی با کمترین تعداد قطعات مصرفی ارائه می دهد. تعداد کمتر مواد مصرفی به معنای جایگزینی کمتر و صرفه جویی در هزینه است.به مشخصات سازنده نگاه کنید که یک ماده مصرفی چقدر دوام می آورد – اما هنگام مقایسه یک ماشین با ماشین دیگر مطمئن شوید که داده های مشابهی را با هم مقایسه می کنید. برخی از تولیدکنندگان مواد مصرفی را بر اساس تعداد برش ها رتبه بندی می کنند، در حالی که برخی دیگر از تعداد شروع به عنوان استاندارد اندازه گیری استفاده می کنند.

برنا ابزار اولین و بزرگترین تولید کننده انواع ماشین آلات برش سی ان سی، سی ان سی چوب، سی ان سی سنگ، سی ان سی شیشه، سی ان سی راسته بر عرضی بر، برش لیزر، واترجت، خطوط مونتاژ H-BOX در ایران می باشد. شما می توانید تمامی ماشین آلات برش CNC را بصورت نقد و اقساط ( 50 درصد نقد همزمان با عقد قرارداد و الباقی طی چند فقره چک یک ماه به یک ماه ) بدون بهره خریداری نمایید. لازم به ذکر است، که مجموعه ما نصب، راه اندازی و آموزش اپراتور را نیز بصورت رایگان دراختیار خریداران محترم می گذارد.همچنین این ماشین آلات دارای 1 سال گارانتی تمامی قطعات، و 10 سال خدمات پس از فروش معتبر را دارند.

 

این محتوا توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.5/5 - (8 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.