آپلود با لینک مستقیم

آموزش راه اندازی آنلاین شاپ با واردات مستقیم از ترکیه

تعدادی زیادی از افراد با داشتن آنلاین شاپ درآمد های سرسام آوری دارند. وقتی تصمیم به راه‌اندازی یک آنلاین شاپ می‌گیرید، اولین سوالاتی که به ذهن می‌رسد این است: “چطور کالای با کیفیت برای فروش تأمین کنیم؟“یا “چطور مشتری جذب کنیم؟” به خصوص زمانی که صحبت از تأمین کالا از خارج از کشور می ‌شود، ممکن است این دغدغه بزرگتر به نظر برسد. اما نگران نباشید، این موضوع چالش بزرگی نیست و راه‌حل ‌های ساده ‌ای دارد. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک آنلاین شاپ را راه‌اندازی کنید و به صورت مستقیم کالا را از ترکیه وارد کنید.

راه اندازی آنلاین شاپ

چگونه در ایران آنلاین شاپ بزنیم؟

راه اندازی یک آنلاین شاپ چندین مرحله اساسی دارد که سعی کرده ایم به زبان ساده به شما آن ها را آموزش دهیم. صرف نظر از این که قصد خرید و تامین کالا از چه تولید کننده ای را داشته باشید باید 5 گام اصلی را دنبال کنید. اگر این مراحل را دنبال کنید متوجه میشوید که راه اندازی یک آنلاین شاپ با خرید مستقیم از ترکیه اصلا کار سختی نیست و شما هم میتوانید در مدت زمان کوتاهی پول پارو کنید!

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ

گام اول. ایجاد صفحه فروشگاهی

اولین گام برای شروع کسب‌وکار آنلاین، ایجاد یک صفحه فروشگاهی است. این صفحه می‌تواند یک سایت مستقل یا یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مانند روبیکا یا اینستاگرام باشد. برای موفقیت در این مرحله، باید به طراحی جذاب و کاربردی توجه کنید و اطلاعات کاملی درباره محصولات، خدمات و راه‌های ارتباطی ارائه دهید.

برای اینکه یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید چند پلتفرم هستند که استفاده از آنها محبوب تر است:

  • شبکه اجتماعی اینستاگرام
  • شبکه اجتماعی تلگرام
  • سایت
  • سایت‌هایی مثل دیجی ‌کالا و با سلام و کمدا

نکات مهم که به شما در راه‌اندازی پیج فروشگاهی موفق کمک میکند را در زیر بیان کرده ایم:

  • حتما یک نام تجاری مناسب و جذاب برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.
  • برای فروشگاه خود یک لوگوی منحصر به فرد طراحی کنید.
  • از تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات شفاف برای محصولاتی که در فروشگاه قرار میدهید استفاده کنید.

صفحه فروشگاهی شما همان چیزی است که باید بتواند مشتری را جذب کند و اعتمادسازی را ایجاد کند. استفاده از نام حرفه ای و داشتن لوگو تاثیر زیادی در جلب اعتماد کاربران دارد.

❓ داشتن پیج فروشگاهی کافی است یا حتما سایت بزنیم؟

برای اینکه پاسخ این سوال را پیدا کنید اول چند سوال پایه ای از خود بپرسید:

  1. چه تعداد فروش دارید؟
  2. مشتریان شما بیشتر از اینترنت هستند یا از اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی؟
  3. به چه قابلیت هایی نیاز دارید؟

اگر تعداد فروش شما زیاد است و از طرفی فکر میکنید مشتریان شما در اینترنت هم حضور دارند و از طریق سایت هم میتوانید مشتری جذب کنید بهتر است در کنار داشتن پیج فروشگاهی در شبکه های اجتماعی سایت هم داشته باشید.

گام دوم. تبلیغات و تولید محتوا

برای اینکه آنلاین شاپ شما به مخاطبان بیشتری معرفی شود، باید تبلیغات مناسب و تولید محتوای جذاب داشته باشید. در واقع در زمان  راه ‌اندازی آنلاین شاپ و حتی قبل از آن)، باید برنامه‌ای مشخص برای بازاریابی و تبلیغات آن داشته باشید.

این کار شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از شخصیت های تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) و تولید محتوای آموزشی و جذاب است. تولید محتوای ویدئویی، نوشتاری و تصویری به جذب بیشتر مخاطبان کمک می‌کند.

برای تبلیغات مؤثر این راهکار ها را در نظر داشته باشید:

  • تبلیغات پولی در گوگل اینستاگرام و فیسبوک
  • همکاری با بلاگرها و اینفلوئنسرهای فعال در حوزه مشابه
  • تولید محتوای آموزشی درباره محصولات و نحوه استفاده از آنها

اینکه محتوای شما کاربردی و با کیفیت باشد و در تولید آن خلاقیت داشته باشید به شما در جذب مشتری کمک میکند.

گام سوم. یافتن کالاهای پرمخاطب

یکی از بخش‌های کلیدی راه‌اندازی یک آنلاین شاپ موفق، پیدا کردن کالاهای پرمخاطب و محبوب است.

از کجا بدانیم چی بفروشیم؟

چی بفروشیم

باید نیاز های مشتری ها و ترند های روز را بشناسید. مثلا وقتی میبینید یک رنگ و یا یک کالا ترند و محبوب شده آن را برای فروش موجود کنید. یکی از مزایای خرید از ترندیول ترکیه همین است. شما میتوانید ترندی ترین آیتم ها را از برند های مختلف و با قیمت های مختلف در این فروشگاه آنلاین پیدا کنید. چون تنوع کالاها در این سایت خیر بالا است میتوانید هر کالایی که مخاطبش زیاد میشود و تقاضا برایش در بازار هست را موجود کنید.

نکات زیر میتوانید در انتخاب کالاهای مناسب به شما کمک کند:

  • بررسی کالاهای پرفروش در سایت‌های معتبر
  • مطالعه نظرات و امتیازات مشتریان
  • تحلیل ترندهای بازار و محصولات مورد علاقه مخاطبان

مهمترین نکته ای که باید برای انتخاب محصولات در راه اندازی یک آنلاین شاپ در نظر داشته باشید اصل عرضه و تقاضا است. وقتی عرضه یک محصول در بازار بالا باشد و تقاضا پایین، قیمت و سود پایین می‌آیند. ولی وقتی شرایط برعکس باشد یعنی عرضه کمتر و تقاضا بیشتر باشد، قیمت و سود، هر دو بالا می‌روند.

پس دنبال محصولی باشید که همه به دنبال آن هستند ولی دست برای فروش آن کم است.

گام چهارم. تامین محصول و خرید از ترندیول ترکیه

برای راه اندازی یک آنلاین شاپ خرید از ترکیه باید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید. ترندیول یکی از معتبرترین و بزرگترین پلتفرم‌های خرید آنلاین در ترکیه است. این سایت به دلیل تنوع گسترده محصولات و قیمت‌های رقابتی، گزینه‌ای ایده‌آل برای تأمین کالا برای فروشگاه شماست.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید ترندیول بیشترین سهم بازار در فروشگاه های ترکیه را دارد.

نمودار فروشگاه های ترکیه

برای خرید از این سایت‌ می‌توانید از راهنمای گام به گام زیر استفاده کنید:

  1. ایجاد حساب کاربری در سایت ترندیول
  2. مرور دسته‌بندی‌ها و انتخاب محصولات مورد نظر
  3. استفاده از خدمات سایت های واسطه برای پرداخت و ارسال کالا به ایران، زیرا پرداخت مستقیم بین‌المللی ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

به عنوان مثال یکی از سایت های واسط پی98 است که علاوه بر خدمات خرید مستقیم از ترندیول امکان خرید از علی بابا چین را نیز برای کاربران فراهم کرده است. شما میتوانید به راحتی از هر سایتی که میخواهید خرید کنید و برای پرداخت هزینه از این سبک سایت ها کمک بگیرید.

 

گام پنجم. حمل و نقل و ارسال برای مشتری

پس از خرید کالا، مهم‌ترین مرحله مربوط به حمل و نقل و گمرک است. شما باید با یک شرکت حمل و نقل معتبر همکاری کنید که تجربه ارسال کالا از ترکیه به ایران را داشته باشد. همچنین، برای تسهیل امور گمرکی، بهتر است از قبل با قوانین و مقررات مربوط به واردات کالا به ایران آشنا شوید.

وب سایت های واسطه که خدمات پرداخت در سایت های خارجی را انجام میدهند به شما برای انتخاب شرکت حمل و نقل با خدمات مطمئن و با تجربه و هماهنگی دریافت کالا کمک میکنند.

بعد از آنکه کالا تحویل گرفتید روش های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید کالا را برای مشتریان خود ارسال کنید:

  1. ارسال از طریق اداره پست
  2. ارسال از طریق تیپاکس، چاپار و غیره
  3. ارسال از طریق اسنپ باکس

با توجه به موقعیت مکانی مشتری و هزینه ای که بابت ارسال دریافت میکنید میتوانید یکی از این روش ها که برای شما بهتر است را انتخاب کنید. شما همچنین میتوانید یک سری پیشنهاد ویژه داشته باشید. مثلا برای سفارشات با مبلغ بیشتر از یک حدی هزینه ارسال دریافت نکنید.

راه اندازی آنلاین شاپ خرید از ترکیه سود دارد؟

راه‌اندازی آنلاین شاپ با واردات مستقیم از ترکیه، با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ابزارهای مناسب، امکان‌پذیر و مقرون به صرفه است. اگر شما بتوانید خودتان به صورت مستقیم کالای مورد نیاز را خریداری کنید و هزینه ای به واسطه نپردازید هم میتوانید با قیمت مناسب تری اجناس را ارائه کنید و هم سود شما بیشتر میشود.

به هر صورت چیزی که مشخص است این است که با رعایت برخی از نکات و جزئیات این کسب و کار برای کسانی که به دنبال درآمد اضافه از بیزینس شخصی خود هستند سود آور است و نیاز به سرمایه زیادی هم ندارد. پس درنگ نکنید و همین حالا با ایجاد یک صفحه فروشگاهی حرفه‌ای، تولید محتوای جذاب و انتخاب محصولات مناسب از فروشگاه‌هایی مانند ترندیول کسب‌وکار آنلاین خود را به موفقیت برسانید.

پاسخ به سوالات متداول درباره راه اندازی آنلاین شاپ

چطور از ترکیه برای آنلاین شاپم خرید کنم؟

شما میتوانید برای خرید مستقیم از ترکیه از سایت های واسطه استفاده کنید که پرداخت شما را بدون هزینه اضافه انجام میدهند.

چه راه هایی برای دریافت هزینه کالا از مشتری در آنلاین شاپ وجود دارد؟

اگر برای آنلاین شاپ خود سایت دارید بهترین روش درگاه پرداخت است. در غیر اینصورت میتوانید از روش های کارت به کارت یا پرداخت در محل و هنگام تحویل استفاده کنید.

آیا راه اندازی آنلاین شاپ سرمایه زیادی میخواهید؟

خیر! شما میتوانید بدون هزینه آنلاین شاپ خود را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید و از مشتری سفارش بگیرید و بعد از آن اقدام به تامین و خرید کالا کنید. اکثر آنلاین شاپ های خرید از ترکیه همین کار را انجام میدهند.

سود آنلاین شاپ داشتن زیاد است؟

همه‌چیز به فروشگاه و نوع کسب‌وکارتان و محصولاتی که می‌فروشید بستگی دارد. اگر محصولات پرطرفدار را بفروشید و خودتان مستقیم از ترکیه خرید کنید قطعا سود زیادی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. فائزه تقوی می گوید

    ممنون از توضیحات کامل و کاربردی شما، عالی بود