بهترین روش ارسال پیامک تبلیغاتی چیست ؟
ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش ارزان و پربازده برای کسب و کارهاست که با استفاده از آن می توانند جهت آگاهی بخشی عمومی برند (Bran Awareness) و تبلیغات گسترده (Advertisement ) استفاده نمایند . اما باتوجه به اینکه تعداد زیادی پنل اس ام اس در اینترنت وجود دارد که هرکدام چندین روش ارسال ارائه می دهند ، کدام پنل اس ام اس بهترین است و بازدهی کدام روش بیشترین است ؟
روش های ارسال پیامک تبلیغاتی
ابتدا بگذارید محبوبترین روش های ارسال پیامک تبلیغاتی را برایتان نام ببریم . چرا که بهترین روش ارسال پیامک تبلیغاتی برای اهداف مختلف و کسب وکار های گوناگون می تواند متفاوت باشد . در نتیجه ما صرفا نکات مربوط به هر روش را توضیح می دهم و انتخاب بهترین روش مناسب برای شما با خودتان است . البته نکات مهمی که در این ادامه خواهید خواند در هیچ سایت و منبعی وجود ندارد و صادقانه معایب و مزایای هر روش را توضیح خواهیم داد.
ارسال پیامک منطقه ای به شهر و استان
در این روش ارسال پیامک تبلیغاتی همانطور که معلوم است ، شما می توانید به شماره های شهر و استان مورد نظر خودتان پیامک ارسال کنید . این روش جهت تبلیغات سراسری در شهر و استان مناسب است . به این روش اصطلاحا ارسال پیامک منطقه ای می گویند .
ارسال پیامک از روی نقشه
یکی از جذابترین روش ها این است که شما بتوانید ناحیه خاصی از شهر و استان را تنها با استفاده از نقشه گوگل مپ (Payamap) انتخاب کنید . در نتیجه با این کار در بودجه ی تبلیغاتی خود صرفه جویی کرده اید و مخاطبین خود را هدفمندتر انتخاب کردید . این روش یکی از مناسب ترین روش های تبلیغات منطقه ای شناخته میشود.
ارسال پیامک به مشاغل و اصناف
کسب و کار های مختلفی هستند که به جای مشتریان خرد ، مشتریان آن ها شرکت ها و کسب و کار های بزرگ هستند . در این مدل تبلیغات بهترین روش ارسال پیامک به مشاغل و اصناف است . چرا که با استفاده از بان شماره مشاغل می توانید به بیش از 17 صنف و 100 شغل مختلف پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
ارسال پیامک بر اساس دکل BTS
دکل BTS همان دکل های مخابراتی هستند که وظیفه ارائه خدمات آنتن دهی به موبایل ها و تلفن های همراه را دارد . اپراتور ایرانسل این قابلیت را برای کاربران سامانه های پیامکی فراهم کرده است تا بتوانند به افرادی که در محدوده ی یک دکل BTS حضور دارند پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال نمایند.
این روش زنده ترین روش ارسال پیامک منطقه ای است . چرا که شما به شماره هایی که طی 14 روز گذشته در اطراف دکلBTS در رفت و آمد هستند دسترسی خواهید داشت .
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
اگر بتوانید پرسونا مخاطبین خود را به تفکیک سن و جنسیت مشخص کنید احتمالا این روش برای شما بسیار جذاب است .
البته به دلیل آنکه این روش بازدهی مناسبی ندارد توصیه نمی شود تا از آن استفاده نمایید . چرا که بسیاری از سیم کارت ها هستند که سند آن ها به نام یک خانم است ولی اکنون در دست آقا قرار دارد . در نتیجه باعث میشود تا بودجه تبلیغاتی شما غیر بهینه مصرف شود.
ارسال پیامک صوتی تکی و انبوه
ارسال پیامک صوتی یکی از کاربردی ترین روش ها در اطلاع رسانی و پیامک های تبلیغاتی است که بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می کنند . ارسال به بلک لیست و ارسال به تلفن ثابت از ویژگی های متمایز ان نسبت به سایر روش هاست.
جدول مقایسه روش های ارسال پیامک تبلیغاتی
نام روش تبلیغاتی | تبلیغات منطقه ای | ارسال به بلک لیست (بصورت رایگان) | بازدهی | پیش شماره |
ارسال شهر و استان | ✅ | ❌ | ⬆️ | همراه اول و ایرانسل |
ارسال از نقشه | ✅ | ❌ | ⬆️ | همراه اول و ایرانسل |
ارسال مشاغل | ✅ | ❌ | ⬆️ | همراه اول و ایرانسل |
ارسال به دکل BTS | ✅ | ❌ | ⬆️ | فقط ایرانسل |
سن و جنسیت | ❌ | ❌ | ⬇️ | همراه اول و ایرانسل |
ارسال صوتی | ✅ | ✅ | ⬆️ | همراه اول و ایرانسل و تلفن ثابت |
همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید روش های تبلیغاتی هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند که متناب با انواع هدف های تبلیغاتی است .
به عنوان مثال در زمان تبلیغات سراسری و گسترده ارسال شهر و استان بهترین است ولی جهت یادآوری کمپین و جشنوراه ارسال صوتی از روش های محبوب است .
هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی
یکی از معیار های مهم در انتخاب بهترین روش ارسال پیامک تبلیغاتی ، هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی است . اکثر این روش های تبلیغاتی هزینه ارسال یکسانی دارند و مهم ترین عامل تاثیرگذار در هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی اپراتور ارسال کننده است .
هر اپراتور با توجه به خدماتی که ارائه میدهد از جمله سرعت ارسال ، ارسال به بلک لیست و … می تواند هزینه ی متفاوتی نسبت به سایر اپراتور ها داشته باشد .
جهت محاسبه هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی از ابزار محاسبه گر پیام رسان استفاده نمایید . در این ماشین حساب آنلاین شما تعداد پیامک ارسالی را مشخص کرده و سپس حداقل هزینه کل پیامک لازمه را به شما نمایش می دهد .
بهترین سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی
یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب بهترین روش ارسال پیامک تبلیغاتی ، سامانه ارسال پیامک آن است . همانطور که در ابتدای مقاله گفته ابم سامانه های پیامکی مختلفی وجود دارند که خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی را ارئه میدهند .
سامانه هایی از قبیل سامانه پیامکی پیام رسان ، قاصدک ، سحر اس ام اس ، نیک اس ام اس ، ملی پیامک و … وجود دارند که خدمات تبلیغات پیامکی و ارسال پیامک انبوه را ارائه می دهند .
سامانه پیامکی پیام رسان یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده سامانه پیامکی است که از سال 1387 فعالیت خود را آغاز نموده و با ارائه پنل اس ام اس رایگان و امکانات پیشرفته و حرفه ای بیش از 300 هزار کاربر فعال جذب نماید .
اکنون با ارسال عدد 111 به 500040075 عضوی از خانواده پیام رسان شوید . همچنین می توانید برای شروع مسیر تبلیغات پیامکی خودتان از کارشناسان سامانه پیام رسان مشاوره رایگان دریافت کنید. 02174912