آپلود با لینک مستقیم

در تابستان به جنوب ایران سفر کنیم؟

در تابستان به جنوب ایران سفر کنیم؟

وقتی اسم جنوب می‌آید، در ذهن اکثر مردم ترکیبی از آفتاب و گرما و البته مردمی مهمان نواز و خون گرم تداعی می‌شود. به هر حال، جنوب ایران یکی از مناطق گرم و خشک کشور است و آفتاب به صورت سخاوتمندانه‌ای به آن می‌تابد. به همین دلیل، اکثرا بهترین زمان سفر به شهرهای جنوب کشور را نیمه دوم سال می‌دانند. اما اگر بگوییم که ارزان‌ترین قیمت بلیط کیش را می‌توانید از فلای تودی در تابستان خریداری کنید، باز هم بر سر تصمیم خود مبنی بر سفر نکردن به این بخش از کشور در فصل تابستان باقی می‌مانید؟

با این که حال و هوای سفر به شهرهای جنوبی ایران در تابستان گرم و شرجی است اما سفر در تابستان به شهرهای این قسمت از کشور، فرصت ویژه‌ای را برایتان مخصوصا از لحاظ بودجه سفر به همراه دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره سفر به شهرهای جنوبی آن هم در فصل تابستان بیشتر برایتان بگوییم.

سفر به جنوب ایران در فصل تابستان

افراد بسیاری فکر می‌کنند که بهترین زمان سفر به ایران، فصل پاییز و زمستان است اما اینطور نیست! همانطور که گفتیم؛ با این که تابستان‌های جنوب بسیار گرم است اما با این حال، دومین فصل سال یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به خطه جنوب محسوب می‎شود. سفر در روشن‌ترین روزهای سال آن هم در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس، تجربه‌ای جدید است.

البته تمامی جذابیت‌های سفر به جنوب به اینجا ختم نمی‌شود. مثلا اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق گشت و گزار در فستیوال‌های مختلف هستید؛ باید بدانید که در مقصدی همچون کیش در فصل تابستان، جشنواره‌های تفریحی و خرید مختلفی برگزار می‌شود. معمولا فستیوال‌های تابستانی کیش به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی می‌شوند و واقعا هر گردشگری را وسوسه می‌کنند. در این جشنواره‌ها، هدایای ارزنده‌ای به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد و واقعا لحظات خوب و به یاد ماندنی را برای هر کسی به وجود می‌آورند. بهتر است بگوییم که یکی از انگیزه‌های مسافرانی که به کیش سفر می‌کنند؛ شرکت در همین رویدادها است.

البته کیش تنها مقصد جذاب یک سفر تابستانی نیست بلکه شهرهای دیگری هم هستند که توصیه می‌کنیم حتما در این فصل به آنها سفر کنید:

فرصت بازدید از قشم را در تابستان از دست ندهید!

قشم زیبا، حکم الماسی ناب و تراش نخورده را دارد که حیف است فرصت سفر و بازدید از آن را از دست بدهید. قشم، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد بسیار زیادی در آن وجود دارد. تاریخ این شهر غنی و طولانی است و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری در آن قرار دارد. علاوه بر آن، می‌توانید در قشم تفریحات هیجان انگیز بسیاری همچون غواصی را تجربه کنید و لحظات هیجان انگیزی را برای خود رقم بزنید.

نکته جالبی که درباره قشم وجود دارد این است که این جزیره از 22 کشور مختلف در سرتاسر جهان بزرگ‌تر است. طبق آخرین تقسیمات کشوری، در حال حاضر ۶۹ شهر و روستا در جزیره قشم قرار دارد. از میان این تعداد، شهرهای آن سوزا، هرمز، قشم و بندر درگهان از همه مهم‌تر و البته معروف‌تر هستند.

البته قشم نیز مانند دیگر شهرهای جنوبی، تابستان‌هایی گرم، داغ و پر از رطوبتی دارد اما در عوض می‌توان با اختصاص یک بودجه برنامه ریزی شده، سفری کم خرج اما به یاد ماندنی به این جزیره را تجربه کرد. برای سفر به قشم درتابستان، می‌توانید بلیط هواپیما قشم را با کمترین قیمت از مرجعی ارزان همچون فلای تودی خریداری کنید و بهترین هتل های قشم را با هزینه‌ای کمتر از هر زمان دیگر از سال، رزرو کنید. در سفر به جزیره قشم، یادتان نرود که خرید کنید زیرا همه چیز ارزان است. حتی هزینه خورد و خوراک و خرید سوغاتی نیز در این شهر بسیار کمتر از حد انتظارتان است. ضمن این که با توجه به مزیت خلوت بودن جزیره در فصل تابستان، می‌توانید با خیال راحت نقاط مختلف قشم را بگردید و از گشت و گزار خود لذت ببرید.

اهواز، شهر پل های ایران

قطعا اهواز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که از قضا از لحاظ جغرافیایی در جنوب ایران قرار دارد. این شهر که فراز و نشیب‌های بسیاری را تا به الان به خود دیده است؛ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد. اهواز یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی ایراین است و یک از بزرگترین میادین نفتی ایران نیز به شمار می‌رود. بیایید تا اهواز را شهر پل‌ها بنامیم! این شهر دارای 9 پل زیبا سات که همگی از روی پل کارون می‎گذرند و نقاط مختلف این شهر را به هم متصل می‌کنند.

از آن جایی که بخش بزرگی از استان خوزستان جلگه است، اهواز نیز در بخش جلگه‌ای آن قرار دارد. کمبود شدید پوشش گیاهی، گرمی و خشکی، اهواز را در لیست گرم‌ترین مناطق ایران قرار داده است. در زمستان سرما تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش و در تابستان تا پنجاه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. برای همین و با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر می‌توان گفت که بهترین فصل سفر به اهواز، نیمه دوم سال و اوایل بهار است.

با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم تا یک بار هم که شده، در فصل تابستان به اهواز سفر کنید. در تابستان به دلیل گرمای هوا، بیشتر مراکز خرید و تفریحی و رستوران‌های اهواز هنگام شب باز هستند و تا دیروقت می‌توانید از خرید و گردش در این شهر لذت ببرید. البته به دلیل زنده و پرجنب و جوش بودن اهواز در هنگام شب، اهواز را با عنوان شهر شب‌های زنده هم می‌شناسند. به همین دلیل اهواز علاوه بر اهمیت سیاسی و اقتصادی، بسیار مورد توجه گردشگران است.

به دلیل راحتی سفر، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند برای سفر به اهواز بلیط هواپیما خریداری نمایند. یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های موجود در این مسیر، بلیط تهران اهواز است. قیمت بلیط هواپیما اهواز با توجه به ماه‌های مختلف سال متغیر است. معمولا بهترین و ارزانترین قیمت بلیط هواپیما اهواز را می‌توانید در فصل تابستان و از مرجع مطمئنی همچون فلای تودی خریداری کنید. در حال حاضر بلیط اهواز را می‌توانید از ایرلاین های داخلی همچون ماهان، ایران ایرتور، ایران ایر، هواپیمایی وارش، آسمان، هواپیمایی قشم ایر، کارون، آتا و زاگرس خریداری کنید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (2 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.