آپلود با لینک مستقیم

همه‌چیز از یک تبریک سال نو شروع شد…

شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد «پیامک» که در سال 1992 اولین دفعه به منظور تبریک سال نو ارسال شد حالا بتواند به یکی از قدرتمندترین ابزار تبلیغاتی تبدیل شود. حالا دیگر کمتر کسب‌وکاری دیده می‌شود که برای معرفی محصولات و خدمات خود از بازاریابی پیامکی استفاده نکند، در واقع فرستادن پیامک تبلیغاتی به یکی از ستون‌های اصلی استراتژی‌های تبلیغاتی هر شغلی تبدیل شده است.

فرستادن پیامک تبلیغاتی

کم کم پای سامانه‌ها هم باز شد…

طبق اطلاعات به دست آمده 98% از پیامک‌ها در سه دقیقه ابتدایی ارسال، توسط مشترکین تلفن‌های همراه، باز و خوانده می‌شود، تازه این تمام ماجرا نیست، خیلی از مشترکین نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی بازخوردهای متفاوتی دارند، برخی همان موقع در قالب پیامک، درخواستی را ارسال می‌کنند، بعضی دیگر نیز روی لینک کلیک و یک‌سری از مشترکین هم برای دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت ارسال کننده پیامک تماس می‌گیرند. برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه، صاحبین مشاغل و کسب‌وکارها جهت مدیریت و ارسال پیامک‌های هدفمند از پنل‌های ارسال اس ام اس کمک گرفتند. استفاده از چنین پنل‌هایی بسیار آسان بوده و برای کارکردن با آن نیازی به استخدام افراد متخصص نیست، همچنین با بسته‌های مربوط به تعداد و تعرفه‌های مختلف برای مشاغل متفاوت، هزینه ارسال پیام‌های تبلیغاتی برایشان بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌شود. از این رو کلیه مشاغل از بزرگ و شناخته شده و همچنین کوچک و خانگی می‌توانند از چنین بازاریابی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

کلیت کاربردی سامانه های پیامکی شاید به نظر شبیه به هم باشند اما معیارهای یک سامانه پیامکی خوب شامل:

  • استفاده آسان و راحت
  • تعرفه‌های مقرون به ‌صرفه
  • دسته‌بندی مخاطبان هدف (جنسیت، سن، شغل و …)
  • امکان ارسال اس ام اس از طریق کد پستی و BTS
  • قابلیت گزارش‌گیری
  • پشتیبانی خدمات
  • ارسال سریع و انبوه پیامک‌ها
  • امکان دریافت پیامک از مشتریان و تعامل با آنان
  • تنظیمات منشی خودکار

برای اطلاعات بیشتر در خصوص این بازاریابی موفق می‌توانید به سامانه کندو مراجعه و هر آنچه که در خصوص راه اندازی استراتژی‌های بازاریابی پیامکی باید بدانید را به دست آورید.

سامانه پیامکی

از هر پیامک یک هنر می‌ریزه…

محبوبیت پیامک در چند سال اخیر، باعث شده که  مزایا و ویژگی‌های پیامک بر هیچ کسب‌وکار و مشاغلی پوشیده نماند، اما صرفا نوشتن یک پیام متنی و ارسال انبوه آن نمی‌تواند به تنهایی باعث جذب مخاطب و بازگشت نرخ سرمایه شود. استفاده از استراتژی‌ بازاریابی پیامکی نیز در کنار سایر روش‌های تبلیغاتی نیازمند برخی توجهات است که بازاریابان باید به آن توجه کرده و بدانند ویژگی های پیامک های تبلیغاتی موفق چیست.

برخی از این ویژگی‌ها شامل:

  • مخاطب هدف: اولین قدم در بازاریابی پیامکی، شناختن مخاطب هدف با توجه به مشاغل، خدمات و کسب‌وکار است،که باید به آن بسیار توجه کرد. این امر باعث می‌شود، خدمات درست برای مخاطبان مناسب و در زمان دقیق، نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی را به همراه داشته باشد.
  • توجه به متن پیام: ویترین کسب‌وکار شما، پیامکی است که برای مشتریان خود ارسال می‌کنید. این متن باید شامل مواردی باشد که متن پیام شما را از یک متن معمولی به یک پیامک حرفه‌ای در حوزه تبلیغات، تبدیل می‌کند. تا جایی که می‌توانید پیام شخصی سازی شده باشد به طوری که مخاطب تصور کند تنها این متن برای او نوشته شده است، در بدنه پیام، متنی ارزشمند البته کوتاه و مفید نوشته شود همچنین متن باید برای مشتری ترغیب کننده هم باشد. فراموش نکنید که ارسال آدرس سایت یا همان CTA از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نکته بسیار مهم و آخر، قابلیت لغو دریافت پیامک را حتما در انتهای متن قرار دهید.
  • وقت‌شناس باشید: درست است که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی بسیار هیجان انگیز است اما زمانی که ارسال کننده زمان درست آن را بداند. مثلا در ساعات اوج ترافیک، صبح زود یا آخر شب، اصلا زمان مناسبی برای ارسال اس ام اس نیست. توجه به زمان ارسال پیامک تبلیغاتی نشان می‌دهد که چقدر برای مشتریان خود ارزش و اهمیت قائل هستید.
  • مجهز باشید: برای اجرای کمپین‌های بازاریابی پیامکی سعی کنید از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنید. قابلیت‌هایی که پنل های پیامکی در اختیار کاربران خود می‌گذارند بسیار متنوع‌اند، مثل منشی تلفنی، قابلیت دریاف پیام از مشتریان و … . این امر نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما چقدر به روز بوده و چقدر به مشتریان خود اهمیت می‌دهید.
  • تجزیه و تحلیل کمپین: استراتژی بازاریابی پیامکی موفق عمل می‌کند که از تجربیات گذشته خود استفاده کند، به این معنی که هنگامی که پیامک انبوه ارسال می‌کنید، میزان بازخورد، تماس، فروش و جذب مشتریان خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید تا متوجه شوید، کدام متن در کدام زمان برای کدام دسته از مخاطبان موفق‌تر عمل کرده است، سپس از آن در کمپین‌هیا بعدی خود استفاده کنید.

ویژگی پیامک تبلیغاتی موفق

با پیامک باش و پادشاهی کن، بی پیامک باش و هر چه خواهی کن…

همگام شدن با تکنولوژی و روش‌های تبلیغاتی نوین برای برخی از کسب‌وکارها دور از ذهن است، اما برای آنکه همچنان بتوانند در میان رقبای خود فعالیت کرده و مخاطبان جدید جذب کنند باید برخی تغییرات را با آغوشی باز پذیرا باشند. استفاده از بازاریابی پیامکی در دو دهه اخیر به خوبی توانسته جای خود را در میان سایر روش‌های تبلیغات باز کند و همچنین نتایج مطلوبی را برای مشاغل به همراه داشته باشد. به همین جهت است که شرکت‌های ارائه دهنده خطوط خدماتی و پیامکی، روز به روز در حال ارائه خدمات نوین به کاربران خود هستند. زیرا چنین خدماتی موجب بازدهی و رونق در کسب‌وکارها، کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌شود.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.