آپلود با لینک مستقیم

راهنمای خرید کتاب کنکور

راهنمای خرید کتاب کنکور

مهم ترین منبع برای کنکور کتاب های درسی هستند اما در برخی اوقات فهم بعضی مطالب برای دانش آموزان سخت می شود به همین دلیل باید به سراغ کتاب های کنکور بروند .

در برخی از درس های کاربردی همچون فیزیک ، شیمی ، ریاضی و … وجود کتاب های کنکور ضروری است .

شما برای هر درسی می توانید کتاب کنکور تهیه کنید و بخوانید ، تنوع کتاب های کنکور به قدری زیاد است که شما در هنگام خرید کتاب کنکور سردرگم خواهید شد .

برای خرید کتاب کنکور باید به چه نکته دقت کنید :

قبل از خرید کتاب های کنکور با مشاور مشورت کنید :

به دلیل این که تنوع کتاب های کنکور در بازار بسیار زیاد است قبل از خرید حتما با مشاور صحبت کنید . مشاوران می دانند که دانش آموزان چه مشکلاتی دارند و می توانند کمک زیادی به دانش آموزان کنند .

دانش آموزان نیز در هنگام خرید باید دقت کنند تا خرید به صرفه ای انجام دهند .

همه ی کتاب های کنکوری که در بازار وجود دارد مناسب دانش آموزان نیست . دانش آموزان بهتر از دیگران نقاط ضعف و قوت خود را می دانند .

در گام اول باید لیستی از سر فصل کتاب های کنکور تهیه کنید و به دنبال کتاب های کنکوری بروید که مطابق با فهرست کتاب های درسی باشند .

با این کار خیال شما راحت می شود که مطالب کتاب درسی پوشش داده شده است .

برای هر درسی یک کتاب کنکوری بخرید :

بهتر است برای هر درس یک کتاب کنکور تهیه کنید زیرا تعداد زیاد کتاب های کنکور موجب سردرگمی شما خواهد شد . تمامی کتاب های کنکوری و آموزشی می خواهند مطالب کتاب درسی را به زبان ساده به شما یاد دهند فقط برای این کار از روش های مختلفی استفاده می کنند .

خرید کتاب های کمک آموزشی و کنکوری شبیه هم ایده ی جالبی برای یادگیری نیست . این مسئله با قدرت یادگیری دانش آموزان مرتبط است .

به عنوان مثال برخی از دانش آموزان با حل تمرین های گوناگون مطالب درسی را یاد می گیرند و برخی با توضیحات زیاد مطالب را فرا می گیرند .

برای هر درسی یک کتاب کنکوری بخرید

به محتوای کتاب های کنکوری دقت کنید :

در این مرحله باید مشخص کنید که چه نوع کتاب کنکوری می خواهید . کتاب های کنکور به روش های گوناگونی مطالب درسی را به دانش آموزان ارائه می دهند .

به عنوان مثال بعضی از کتاب های کنکوری مطالب درسی را توضیح می دهند و بعد تمرین های تستی و تشریحی حل می کنند و برخی دیگر فقط نکات آموزشی را بیان کرده و سپس با حل تمرین مطالب را آموزش می دهند .

برخی دیگر نیز فقط دارای تست و تمرین هستند و پاسخ سوالات را هم به صورت تشریحی بیان کرده اند .

پس بهتر است به محتوای کتاب های آموزشی  وکنکوری دقت کنید . اگر در بخش درک مطلب مشکل دارید ، خرید کتاب های تستی برای شما مناسب نیست . برای این منظور می توانید به سراغ کتاب های کمک درسی بروید .

نوع نگارش کتاب های کنکوری چگونه است :

در این مرحله باید به نوع نگارش کتاب های کنکوری دقت کنید . کتاب های کنکوری باید به زبان ساده مطالب درسی را بیان کنند . اگر کتاب های کنکوری نیز مانند کتاب های درسی دارای مطالب سخت و پیچیده باشد دیگر خرید آن ها فایده ای نخواهد داشت .

استفاده از جمله های طولانی و نامفهوم ، بیان نکردن نکات مهم و کنکوری و عدم ارائه ی مثال های مختلف از نقاط ضعف کتاب های کنکوری بی کیفیت است .

البته برخی از کتاب ها نیز دارای توضیحات زیاد در رابطه با مطالب درسی هستند که این امر نیز موجب خستگی دانش آموزان می شود و دیگر اشتیاقی برای ادامه ی مطالعه نخواهند داشت .

پس بهتر است قبل از خرید به فهرست مطالب نگاه کنید و قسمت های از کتاب را بخوانید و ببینید که مطالب به زبان ساده بیان شده است .

نوع نگارش کتاب های کنکوری چگونه است

به کیفیت چاپ کتاب های کنکوری و کمک آموزشی دقت کنید :

به عنوان داوطلبی که می خواهید در کنکور شرکت کنید بیشتر وقت خود را با کتاب های کنکوری و کمک درسی خواهید گذراند . به همین دلیل نوع چاپ ، فونت و نوع کاغذ بسیار اهمیت دارد .

خواندن کتاب هایی که دارای فونت ریز هستند موجب می شود چشمان شما خسته شود و سردرد بگیرید . هم چنین کاغذ های کاهی هم موجب بروز چنین مشکلاتی خواهند شد .

در برخی مواقع باید برخی از نوشته های کتاب رنگی باشد و از عکس های با کیفیت استفاده شده باشد . این مسئله در درس های همچون زیست شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است .

کتاب های کنکوری و کمک آموزشی مطابق با تغییرات کتاب های درسی است ؟

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که تغییراتی که در کتاب های درسی هر ساله اتفاق می افتد در این نوع کتاب ها هم اعمال می شود .

پس در زمان خرید به تاریخ چاپ و انتشار دقت کنید .

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.7/5 - (6 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.