آپلود با لینک مستقیم

راهنمای کامل سفر به رامسر+ معرفی هتل های برتر رامسر

سفر به شمال کشور از پرطرفدارترین مقاصد برای سفر می‌باشد و هر کدام از شهرهای شمال، زیبایی خاص خود را دارد که یکی از زیباترین شهرهای این خطه سرسبز، شهر رامسر است. سفر به رامسر و اقامت در هتل لیان رامسر، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را رقم خواهد زد. در ادامه این مطلب با راهنمای کامل سفر به رامسر و معرفی هتل‌های برتر رامسر با ما همراه باشید.

شهر رامسر

رامسر از شهر‌های زیبا و سرسبز ایران است. این شهر زیبا در غرب استان مازندران قرار گرفته و یکی از شهرهای توریستی ایران به‌شمار می‌رود. رامسر از ۱۰۰ سال پیش یک شهر توریستی بوده و به‌همین خاطر مردم بومی شهر با آداب مهمان نوازی کاملا آشنا می‌باشند.

شهر رامسر زیبایی و جذب گردشگر بالایی دارد به‌همین دلیل به عروس شهر‌های ایران معروف شده است. آب و هوای معتدل طبیعت زیبای رامسر، مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران می‌باشد. امکانات تفریحی و خدماتی رامسر، رضایت مسافران را از این شهر توریستی و گردشگری به‌همراه داشته است.

شرایط آب و هوایی رامسر

رامسر دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است و در فصل تابستان به‌دلیل نزدیکی به دریا، بسیار شرجی و رطوبت بسیار بالایی دارد که کمی آزاردهنده است اما در سایر فصل‌ها، آب و هوای بسیار مطلوبی دارد.

بهترین زمان سفر به رامسر

زمان مناسب برای سفر، به‌ سلیقه گردشگران و مسافران بستگی دارد. اما به‌صورت کلی، رامسر هم مانند سایر شهرهای شمال کشور، دارای تابستانی گرم و شرجی است و فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به رامسر می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری رامسر

رامسر دارای طبیعت سرسبز و زیبایی است که مسافران و گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های زیبای این شهر، درکنار ساحل دریا و جنگل‌های سرسبز آن، نهایت لذت را ببرند.

جاذبه‌های تاریخی رامسر

کاخ مرمر

از جاذبه‌های تاریخی رامسر، می‌توان کاخ مرمر را، گل سرسبد این جاذبه‌ها دانست. این کاخ در سال ۱۳۱۶ در باغی بسیار زیبا و بزرگ در زمان پهلوی اول ساخته شد. در زمان پهلوی به کاخ سلطنتی رامسر معروف بود و بسیاری از جلسات کشوری در این کاخ برگزار می‌شد. امروزه کاخ مرمر، به موزه تبدیل شده که از آن نگهداری می‌شود.

دیدنی‌های کاخ مرمر، از همان بدو ورود شروع می‌شود. کاشی و سرامیک‌هایی که از زمان اشکانی تا قاجار به یادگار مانده است. برای ورود به موزه اصلی کاخ مرمر، باید روی کفش‌ها را، با پاپوش پلاستیکی پوشاند، تا آسیبی به اطراف و محیط کاخ نزند. کارکنان موزه، تمامی بخش‌های کاخ را به گردشگران معرفی می‌کنند تا از همه جای کاخ بازدید نمایند. کارکنان موزه کاخ مرمر، اطلاعات کاملی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

پس از موزه کاخ مرمر، می‌توان از موزه مردم شناسی و حمام سنتی رضاخان بازدید کرد. چشمه آب شیرین کاخ و باغ بامبو از دیگر جاهای دیدنی این کاخ می‌باشد. در باغ بامبو، درختان بامبو زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان را به یاد کشورهای جنوب شرق آسیا مانند تایلند و چین می‌اندازد. در تابستان هم این باغ خنک و سایه‌دار است و برای عکاسی در سفر به رامسر مکان بسیار مناسبی می‌باشد.

در انتها می‌توان از موزه عاج، که در ساختمان اقامتگاه اختصاصی همسر دوم رضا خان واقع شده، بازدید کرد. عاج فیل از نظر ارزشمندی از طلا با ارزش‌تر است و دولت‌های خارجی به‌عنوان هدیه سیاسی، عاج‌های تراشیده شده و زیبایی را به ایران و دولت پهلوی تقدیم می‌کردند. تمامی این عاج‌ها که رضاخان آنها را برای نسل‌های بعد به یادگار گذاشته، در این موزه نگهداری می‌شود.

هتل قدیم رامسر

هتل قدیم رامسر در نزدیکی کاخ مرمر قرار دارد که امروزه به هتل پارسیان تغییر نام پیدا کرده و از بهترین هتل‌های شهر به‌شمار می‌رود. این هتل در سال ۱۳۱۶ تاسیس شد و دارای معماری خاص و ویژه‌ای است که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. طرح این هتل برگرفته از معماری آرت دکو اروپا می‌باشد. هتل به دلیل آسیبی که در طول زمان به آن وارد شده، مورد بازسازی قرار گرفته است.

قلعه مارکوه رامسر

دژها و قلعه‌هایی که از دوران صفویه به‌یادگار مانده، نشانی از تمدن غنی در محدوده رامسر است. قلعه مارکوه یکی از این قلعه‌های به‌جا مانده از قرن سوم تا هشتم هجری می‌باشد که کاربرد آن به‌عنوان یک دژ بزرگ نظامی بوده و مصالح آن از ساروج، گچ و سنگ ساخته شده است. مناظر اطراف قلعه، بسیار دیدنی و سرگرم کننده می‌باشد که در سفر به رامسر می‌توان از این قلعه زیبا بازدید کرد.

جاذبه‌های طبیعی رامسر

دریا

این آبی بیکران، هر شخصی را محو تماشای خود می‌کند و یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار زیبای رامسر است. رامسر به‌عنوان عروس شهرهای شمال، از این طبیعت زیبا بی‌بهره نمانده و ساحل آن یکی از زیباترین ساحل‌های شمال ایران است که می‌توان از بخش صخره‌ای و ماسه‌ای آن نهایت استفاده را برد.

مردم شهر رامسر و همچنین گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند در پاکیزه نگه داشتن ساحل بسیار کوشا هستند و به‌همین دلیل ساحل این دریای زیبا، مانند سواحل کیش جذاب و پاکیزه است. پلاژهایی که در اطراف ساحل قرار دارند برای اقامت در کنار دریا، گزینه‌های بسیار مناسبی در سفر به رامسر می‌باشند.

جنگل دالخانی

یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران، جنگل دالخانی است که در جنوب شرقی شهر رامسر قرار دارد. درختان جنگل، تنومند و بلند هستند و شاخ و برگ بهم تنیده شده آنها، تونل جنگلی بزرگی را تشکیل داده است. این جاده زیبا که به دالان بهشت معروف شده، بین جاده رامسر و تنکابن قرار دارد.

برای رسیدن به جنگل دالخانی، باید پیچ و خم جاده را پشت سر گذاشت و بهتر است باک بنزین خودرو پر باشد، چرا که در میان راه، پمپ بنزین وجود ندارد. پس از پیچ و خم جاده بسیار زیبا، جنگل دالخانی قرار دارد. در بین مسیری که به جنگل منتهی می‌شود می‌توان برای رفع خستگی اتراق کرد تا مسیر، خسته کننده نباشد.

این جنگل زیبا در وسط تابستان هم هوای خنک و مطبوعی دارد و هر گردشگری، محو زیبایی این جنگل خواهد شد. پس از گذراندن پیچ و خم جاده به نوک ارتفاعات کوه خواهید رسید که پس از یک ساعت رانندگی، روستای ییلاقی گرسماسر قرار دارد. این روستا در فصل زمستان سرمای زیادی را به خود می‌بیند.

گردشگران می‌توانند پس از روستای گرسماسر به مسیر ادامه دهند و خود را به روستای جنت رودبار برسانند که زیبایی خیره‌کننده این روستا، گردشگران را محو خود می‌کند. در بین راه وجود آبشارهای متعدد، زیبایی مسیر را دوچندان می‌کند و سفر دلچسبی را برای گردشگران به‌ارمغان می‌آورد.

پس از روستای جنت رودبار، آبشار سیاسرت قرار دارد که قدمت طولانی آن به دوران کواترنری می‌رسد. زیبایی این آبشار، منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود آورده است. برکه کوچکی که در پایین آبشار به‌وجود آمده، مکانی برای اتراق و لذت بردن از این منظره زیبا را فراهم کرده است.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود، در یک دره سرسبز و زیبا قرار گرفته، که رودخانه صفارود نیز از میان این دره عبور می‌کند و زیبایی این منطقه را دوچندان کرده تا مسافران بسیاری از این جنگل زیبا استقبال ‌کنند. این بوستان جنگلی در 9 کیلومتری جاده جواهرده به رامسر قرار گرفته است که می‌تواند در برنامه سفر به رامسر قرار گیرد.

بلوار معلم رامسر

بولوار معلم رامسر از دیگر مکان‌های گردشگری رامسر می‌باشد که در دوران پهلوی اول ساخته شد. شیب ملایم و منظره کوه‌های جنگلی، این مکان را به یکی از جاهای دیدنی رامسر تبدیل کرده است.

روستای جواهرده

این روستا در ۲۹ کیلومتری رامسر قرار دارد. روستای زیبای جواهرده، به دالان بهشتی شهرت پیدا کرده است. روستای جواهرده در ارتفاعات کوه قرار گرفته و در هنگام بامداد و غروب آفتاب، ابرها در نزدیکی روستا قرار دارند که با قدم زدن در روستا، حس نزدیک بودن به آسمان را می‌توان احساس کرد.

روستای جنت

این روستا در میان دره‌ای سرسبز قرار گرفته و چشمه‌ها و رودخانه‌ها از میان این دره عبور می‌کنند که باعث شده گیاهان دارویی بسیاری در این منطقه رشد کنند.

دریاچه‌قو، غار یاغی لوکا، باغ ایرانی، آبشار ایج، چشمه‌های آب گرم و آبشار ازارک و… از مکان‌های دیدنی دیگر در سفر به رامسر می‌باشد.

جاذبه‌های تفریحی رامسر

یکی از مزیت‌های رامسر نسبت به سایر شهرهای شمالی کشور، وجود تفریحات آبی و غیرآبی متنوع این شهر است که با سلیقه و بودجه هر گردشگری می‌تواند هماهنگی داشته باشد.

تفریحات دریایی مانند قایق سواری، بنانا، پاراگلایدر، شاتل، جت اسکی، اتوبوس دریایی و اسکی روی آب را می‌توان در سفر به رامسر تجربه کرد.

تفریحات غیر آبی مانند پینت بال، پل معلق، زیپ لاین، شهربازی، کارتینگ و تله کابین که از بهترین تفریحات رامسر به‌شمار می‌روند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

هتل‌های برتر رامسر

رامسر به دلیل جذب گردشگر بالا، در طول سال میزبان مسافران بسیار زیادی است به‌همین خاطر میزان رزرو هتل، ویلا و سوئیت در رامسر بسیار بالا است. برای اقامت در بهترین هتل‌های رامسر، بهتر است با این هتل‌ها آشنا شد. هتل‌هایی که برخی از آنها در بهترین مکان شهر قرار گرفته و با منظره‌ای فوق‌العاده از دریا و جنگل، اقامتی رویایی را برای گردشگران سفر به رامسر رقم می‌زنند.

هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر، در سال ۱۳۸۹ با چهل و سه واحداقامتی افتتاح شد. چشم انداز این هتل روبه جنگل و دریا بوده که از مزیت‌های هتل به‌شمار می‌رود. هتل بام سبز با دارا بودن سوئیت‌های VIP یا دهکده جنگلی، اقامتی خاص و ویژه را برای گردشگران به‌ارمغان می‌آورد.

این کلبه‌های جنگلی با امکانات کامل در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد که می‌توان قبل از سفر به رامسر آنها را رزرو کرد. امکانات کلی هتل شامل کافی‌شاپ در فضای باز، ماساژ غیر رایگان، کتابخانه، خدمات خانه‌داری، اتاق چمدان، تاکسی سرویس، صندوق امانات و… است.

هتل پارسیان آزادی رامسر

هتل پارسیان آزادی در سال ۱۳۱۲ تاسیس شد که دارای دو طبقه می‌باشد. ساختمان جدید هتل، در سه طبقه و در سال ۱۳۴۲ احداث شد. هتل بزرگ پارسیان با ۱۶۵ واحداقامتی در اختیار گردشگران قرار گرفته است. هتل پارسیان مساحتی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع با چشم‌اندازی روبه طبیعت داشته، که رضایت مهمانان را به‌همراه دارد. این هتل از مجموعه هتل‌های پارسیان می‌باشد.

این هتل چهار ستاره با امکاناتی مانند کافی‌شاپ، چایخانه سنتی، سالن صبحانه‌خوری، ساحل اختصاصی، فضای سبز، آمفی تئاتر، سالن همایش، زمین بازی، رستوران، استخر، جکوزی، چشم انداز روبه دریا و جنگل، و بسیاری امکانات دیگر که در این هتل ارائه می‌شود.

هتل کیمیا رامسر

هتل کیمیا از بهترین هتل‌های رامسر است که چشم انداز زیبایی روبه دریا و برخی دیگر از اتاق‌ها روبه جنگل است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. واحدهای اقامتی هتل کیمیا با امکانات کامل ازجمله حمام و سرویس بهداشتی، تلویزیون، یخچال، تلفن، تخت و… آماده ارائه به گردشگران می‌باشد. امکانات کلی هتل کیمیا شامل سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، پارکینگ، اینترنت پرسرعت رایگان و… است.

هتل لیان رامسر

هتل آپارتمان لیان رامسر در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و به‌جهت بالا بردن سطح کیفی خدمات، در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت. امکانات کامل واحدها باعث شده تا اقامتی دلچسب برای مهمانان سفر به رامسر رقم بخورد. نزدیک بودن به ساحل و بلوار کازینو از مزیت‌های این هتل به‌شمار می‌رود.

کارت تخفیف آبگرم، از خدمات ویژه هتل لیان برای مهمانان است. پرسنل کارآزموده و باتجربه هتل، آماده پذیرایی از مهمانان هتل می‌باشند. امکانات کلی هتل شامل روم سرویس، اینترنت در لابی و واحدها، رخت‌آویز، مینی‌بار با هزینه، صبحانه، تلفن در اتاق و… است.

هتل بزرگ ملکشاه رامسر

هتل بزرگ ملکشاه یکی از لوکس‌ترین هتل‌های رامسر می‌باشد. فاز یک هتل، با مساحت ۷۰۰۰ مترمربع بنا شده و فاز ۲ و سوم هتل در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. این هتل بزرگ با امکانات و خدمات عالی و مدرن، آماده خدمت‌رسانی به مهمانان سفر به رامسر می‌باشد. از امکانات هتل می‌توان به کافی‌شاپ، سالن اجتماعات، لاندری، سالن همایش، اینترنت در لابی و واحدها و… اشاره کرد.

هتل آپارتمان نیستان رامسر

یکی دیگر از هتل‌های برتر رامسر، هتل ۳ستاره نیستان است که موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و در منطقه خوش آب و هوای رامسر قرار گرفته است. این هتل در سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرد و واحدهای هتل، چشم‌اندازی روبه جنگل، خیابان و یا محوطه هتل دارند. این هتل دارای سه طبقه و ۲۳ واحداقامتی است.

رستوران و کافه هتل نیستان در بام هتل قرار گرفته و مهمانان هتل می‌توانند از فضای سبز اطراف هتل، برای یک پیاده‌روی لذت بخش استفاده کنند. آرامش هتل و چشم انداز زیبای آن، از نکات مثبت هتل به‌شمار می‌آید. امکانات کلی هتل شامل یخچال، پارکینگ، اینترنت در لابی، تلفن در واحدها، سرویس فرنگی و ایرانی و… است.

هتل آپارتمان اسکان رامسر

هتل آپارتمان اسکان، در سال ۱۳۹۰ تاسیس و شروع به فعالیت کرد. این هتل دارای پنج طبقه و ۱۴ واحداقامتی می‌باشد. موقعیت مکانی هتل، نزدیک به ساحل است که از مزیت‌های خوب هتل به‌شمار می‌رود. واحدهای اقامتی هتل مجهز به آشپزخانه و وسایل کافی برای پخت و پز می‌باشند. هتل دارای امکانات استاندارد و قابل قبولی بوده که رضایت مهمانان را به‌همراه داشته است.

هتل آپارتمان متین ترنج

یکی دیگر از هتل‌های رامسر، هتل آپارتمان سه ستاره ترنج متین است که در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد. این هتل دارای ۲۵ واحداقامتی می‌باشد. موقعیت مکانی هتل نزدیک به ساحل دریا و ۶۵۰ متر با دریا فاصله دارد که از مزایای هتل به‌شمار می‌رود. دسترسی آسان به اماکن مهم شهر مانند دانشگاه علوم پزشکی، مراکز خرید و شهربازی، از دیگر مزیت‌های هتل می‌باشد.

هتل متین ترنج با امکانات و خدمات مناسب، میزبان شایسته‌ای برای مهمانان سفر به رامسر می‌باشد. از امکانات کلی هتل می‌توان به سالن صبحانه خوری، رستوران، ویلچر، کافی‌شاپ در فضای باز، تلویزیون، ماساژ، زمین بازی، چشم اندازی روبه کوه، دریا و جنگل و… اشاره کرد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی رامسر

رامسر اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیاری دارد برخی از این اقامتگاه‌ها به‌خاطر موقعیت مکانی خوبی که دارند اجاره نسبتا بالاتری را دریافت می‌کنند. اما می‌توان اقامتگاه‌های دیگری که با قیمت مناسب‌تری در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، انتخاب کرد. برخی از اقامتگاه‌های رامسر مانند اقامتگاه ننه کلثوم، اقامتگاه ماه تی تی، اقامتگاه کلبه‌ای وانکوه و… آماده میزبانی از مهمانان و مسافران شهر رامسر هستند.

بهترین رستوران‌های رامسر

در سفر به رامسر باید اطلاعات کافی از رستوران‌های خوب شهر رامسر داشت چرا که به‌خاطر عدم رعایت بهداشت در هنگام طبخ غذا، سفر را تلخ و خاطره‌ای ناخوشایند را به‌همراه آورد. پس لازم است رستوران‌هایی را انتخاب کرد که از نظر بهداشت و کیفیت غذا، در سطح خوبی قرار داشته باشند.

بسیاری از گردشگران در سفر به رامسر ترجیح می‌دهند که از غذاهای محلی و رستوران‌های شهر استفاده کنند. اما شناخت رستوران های باکیفیت و درجه یک از اصل‌های مهم انتخاب یک رستوران خوب است. رستوران‌های زنجیره‌ای مانند عطاویچ، در رامسر نیز شعبه دارند که خیال هر مسافری را آسوده می‌کند.

رستوران سنتی خاور خانم یکی دیگر از رستوران‌های بسیار خوب رامسر است که در سفر به رامسر تجربه چشیدن این غذا را نباید از دست داد. چند مورد دیگر از رستوران‌های معروف رامسر می‌توان به رستوران اکبر جوجه، رستوران برادران و… اشاره کرد.

مراکزخرید رامسر

رامسر از شهرهای پر مسافر و گردشگر است و یک شهر توریستی به‌شمار می‌آید. به‌همین دلیل مراکزخرید لوکس بسیاری در این شهر وجود دارد. مانند مرکزخرید آرامش، که یک مرکزخرید بسیار لوکس بوده و قیمت‌های اجناس در این بازار گران اما باکیفیت است. یکی دیگر از مراکزخرید رامسر، مجتمع بین‌المللی مروارید می‌باشد که یک مرکزخرید بزرگ است و می‌توان با خرید سوغاتی از این بازار، لذت سفر به رامسر را تکمیل کرد.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (1 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. داود طنوریان می گوید

    اگر عمری باقی ماند و بهزیستی پولش را داد یک سر عید می آییم وپدرم بازنشسته می باشد ومادرم هم فوت کرده است