آپلود با لینک مستقیم

شیوه درست استفاده از ژل شستشوی صورت چگونه است؟

میسلار واتر

یکی از روش‌های مراقبت از پوست که بسیار مهم است، شستشو صورت است. پوست صورت ما هر روز در مجاورت گرد و غبار و آلودگی قرار می‌گیرد و اگر این آلودگی‌ها رفع نشود پس از مدتی باعث بروز لک و چین و چروک صورت می‌شود. شست و شو صورت با ژل یکی از بهترین روش‌های شست و شو و رفع آلودگی‌های موجود بر روی پوست است که روش‌ها و فرایند‌های مخصوص به خود را دارد. قبل از بررسی انواع ژل شست و شو صورت در مو تن رو در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در ارتباط با نحوه شست و شوی صورت با ژل را برای شما بررسی کنیم با ما همراه باشید.

ژل شست و شو صورت چیست؟

همانطور که گفتیم پوست صورت به دلیل مجاروت زیاد با گرد و غبار و آلودگی باید هر روز حداقل دو بار شسته شود تا پوست صورت از آلودگی‌ها پاک شود. برای از بین بردن این آلودگی‌ها از روی پوست باید از یک شوینده پوست قوی استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست و چربی‌های اضافی را کاملا از روی پوست صورت پاک کند. البته شما می‌توانید در کنار ژل صورت از ماسک نیز استفاده کنید. خرید ماسک صورت از مو تن رو شما را برای رسیدن به یک پوست شفاف یاری می‌کند.

اسکراب صورت

یکی از بهترین مواد شوینده برای شستن پوست، ژل شست و شو صورت است. این ژل‌های با فرمول‌های ساخت مختلف و درصد شویندگی ملایم برای شست و شو صورت و رفع آلودگی‌های پوستی بسیار مناسب هستند. این ژل‌ها علاوه بر پاک کردن صورت، آبرسانی و رطوبت پوست را نیز تامین می‌کنند.

مزیت استفاده از ژل شستشو صورت

استفاده از ژل شستشو صورت از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و برای پوست صورت بسیار مفید است. مزایایی مانند:

  • از بین بردن خشکی پوست
  • رفع جوش و آکنه صورت
  • تنظیم PH صورت
  • آبرسانی و تنظیم رطوبت پوست

نحوه استفاده از ژل شست و شو صورت

فیس براش

یکی از مهم ترین گام‌ها برای تاثیر بیشتر و بهتر ژل شست و شو صورت، نحوه استفاده از آن است. نحوه استفاده از این ژل بسیار ساده است اما اگر درست رعایت شود تاثیرات شگفت انگیزی رو پوست صورت افراد می‌گذارد.

مورد اولی که باید به آن توجه کنید این است که ژل شست و شو صورت برای پاک کردن آرایش از روی صورت مناسب نیست به همین دلیل قبل از شستن صورتتان با ژل، ابتدا صورت خود  را به وسیله شیر پاک کن از هر گونه آلودگی پاک کرده و خشک کنید سپس از ژل شست و شو صورت استفاده کنید.

در مرحله اول پس از پاک کردن صورت از هر گونه لوازم آرایشی، مقداری از ژل شست و شو را سر انگشتان قرار دهید و به صورت دایره‌ای روی پوست صورت خود ماساژ دهید. سپس با آب ولرم (از آب داغ برای شستن صورت استفاده نکنید) صورت خود را آبکشی کنید. البته برای شستن پوست صورت از فیس براش نیز می‌توانید استفاده کنید تا ژل بهتر و راحت‌تر با پوست صورت شما ارتباط برقرار کند. بعد از شستن، صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

 

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که بعد از شستن و خشک کردن صورت اثری از ژل روی صورتتان باقی نماند زیرا باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.

در روزهای گرم تابستان ترجیحا روزی 3 بار و در روزهای معتدل و سرد روزی 2 بار از این ژۀ برای بازخورد و عملکرد بهتر می‌توانید استفاده کنید.

بعد از خشک کردن صورتتان با حوله حتما با توجه به نوع پوست صورتتان از کرم آبرسان دارای چربی و یا فاقد چربی استفاده کنید تا طراوت و شادابی پوستتان افزایش پیدا کند.

چرا باید از ژل شست و شو استفاده کنیم؟

زمانی که شما صورت خود را با مواد آرایشی مختلف آغشته می‌کنید مسلما شستن آن با آب و خشک کردن به مرور باعث بروز مشکلاتی مانند خشکی، جوش، لک، چین و چروک و…می‌شود به همین دلیل ساده ترین کار برای شستن صورت و رفع چنین مشکلاتی استفاده از ژل شست و شو صورت است.

علاوه بر این برخی مواد آرایشی در قسمت‌های عمیق پوست قرار گرفته و و شوینده‌های معمولی و آب نمی‌توانند این موارد را از عمق پوست پاک کنند. ژل شستشو صورت با تمیز کردن منافذ از کرم‌ها و موارد آرایشی باعث تنفس پوست و احیای دوباره آن می‌شوند.

بی توجهی به موارد بالا به مرور زمان باعث افزایش لایه‌های مرده پوست صورت شده و نتیجه‌ای جز پیری زودرس صورت ندارد.

 

استفاده از ژل شست و شو و توجه به نوع پوست

برای استفاده از ژل شست و شو صورت باید حتما به نوع جنس صورتتان توجه کنید. هر نوع پوست خاصیت و ویژگی‌های خود را دارد و نمی‌شود تمامی افراد از یک ژل شست و شو برای صورتشان استفاده کنند. حتما باید ژل شست و شو را با  توجه به نوع پوستتان خریداری کنید. در ادامه ژل شست و شو مناسب انواع پوست صورت را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

افراد دارای پوست چرب

افراد دارای پوست چرب جوش آکنه زیادی نسبت به سایر افراد دارند به همین دلیل استفاده از ژل شستشو مناسب صورت برای این افراد واجب است زیرا اگر پوست صورتشان کاملا تمیز نشود این جوش و آکنه تجدید می‌شود.

افراد دارای پوست خشک

افراد دارای پوست خشک باید محصولی را انتخاب کنند که آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست صورتشان را نیز انجام دهد. اکثر ژل‌های شست و شو دارای رطوبت رسانی بالا به پوست هستند ولی پیشنهاد ما به افراد دارای پوست‌های خشک این است که حتما در کنار ژل‌های شست و شو از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنند.

افراد دارای پوست‌های معمولی

افرادی که دارای پوست‌های معمولی هستند می‌توانند از ژل صورت با خواص روشن کنندگی و رفع جوش‌های سرسیاه و لک استفاده کنند تا پوست صورت صاف و با طراوتی داشته باشند.

پوست مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند باید از ژل شست و شویی استفاده کنند که :

  • ضد التهاب باشد
  • آبرسان مناسب برای پوست افراد مختلف باشد
  • قدرت پاک کنندگی بالا داشته باشد
  • باعث درمان جوش و آکنه شود

از پوستتان مراقبت کنید…

محصولات مراقبت از پوست در انواع و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد شما هنگام خرید باید توجه کنید که محصول با پوست شما سازگاری دارد یا خیر. ژل شستشو نیز به همین صورت است پس سعی کنید بدون تحقیق و بررسی هرگز محصول آرایشی و بهداشتی تهیه نکنید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.3/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.