آپلود با لینک مستقیم

مزایا و معایب دوستی‌های اینترنتی چیست؟

این روزها و به واسطه حضور اینترنت، پیدا کردن دوست و آشنایی با افراد جدید، سختی‌های قدیم را ندارد. این روزها اینترنت، حتی مفهوم دوستی را هم تغییر داده است. دوستی‌ها و پیدا کردن دوست از حالت قدیمی و ملاقات‌های پی در پی خارج شده است. اکنون و در دنیای دیجیتال، مردم در شبکه‌های اجتماعی در پی دوستیابی و آشنایی با افراد جدید هستند. احتمالا همه ما شاهد بودیم که چگونه در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره دوستان بیشتری نسبت به دنیای واقعی پیدا کردیم. اما آیا این مدل دوستیابی و آشنایی با افراد، خوب است یا خیر. نظرات متفاوتی از افراد مختلف در این باره وجود دارد. برخی معتقدند خوب است در حالی که برخی دیگر هنوز به دنبال شواهدی برای تایید مضر بودن آن هستند.

بنابراین، برای پایان دادن به این بحث، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به جوانب منفی و مثبت دوستی‌های اینترنتی بپردازیم. بهتر است به دو روی یک سکه نگاه کنید تا بدانید کدام یک بهتر است. ابتدا در مورد جوانب مثبت دوستی‌های اینترنتی خواهیم گفت.

دوستی در سطح جهانی

به گفته ARABIA app، دوستی آنلاین راه را برای شناخت افراد در سراسر جهان هموار کرده است. مردم از ملل مختلف به راحتی در بسترهای مختلف با یکدیگر صحبت می‌کنند و بستر برای آشنایی بیشتر آنها فراهم می‌شود. این موضوع، به درک فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های مختلف کمک می‌کند.

بستری آسان برای شروع مکالمات

در روش اینترنتی، نیازی به مقدمه‌چینی‌های بسیار برای شروع مکالمه نیست. در شبکه‌های اجتماعی، حتی افراد درونگرا و خجالتی هم راحت با افراد جدید صحبت می‌کنند. آنها می‌توانند بدون ترس از قضاوت شدن، به سرعت با دیگران صحبت کنند و درباره نظرات آن نظر دهند. حتی اگر از یکی از آشنایی‌ها خسته شوند یا احساس راحتی نکنند، پایان دادن به آن دوستی آنها را نظر روحی و روانی دچار مشکل نمی‌کند.

صرفه جویی در زمان

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما دوستی‌های اینترنتی کمتر وقت‌گیر هستند. برای دیدن و صحبت کردن با افرادی که قصد دارید با آنها دوست شوید، می‌توانید تماس‌های تصویری داشته باشید و نیاز به حاضر و خارج شدن از خانه ندارید. علاوه بر این، نیازی نیست همیشه بهترین لباس‌های خود را برای قرار با دوستان بپوشید.

این مواردی که عنوان کردیم، در میان مهم‌ترین مزایای دوستی‌های اینترنتی قرار می‌گیرند. در ادامه، معایب آن را نام خواهیم برد.

بدون جلسات حضوری در دوستی‌های واقعی

گاهی اوقات، برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود در زندگی نیاز به برقراری ارتباط چشمی و گفتگوهای حضوری داریم. حضور در کنار یک دوست می‌تواند به ما آرامش دهد. در دوستی‌های اینترنتی، ما نمی‌توانیم این احساس را داشته باشیم و با دوستان خود جلسات حضوری داشته باشیم، بنابراین، ممکن است از نظر عاطفی شکست بخوریم.

احتمال عدم ارتباط

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که چگونه زبان بدن در هنگام تعامل نقش مهمی ایفا می‌کند؟ ممکن است تا به امروز نقش زبان بدن خود را در برقراری ارتباط نادیده گرفته باشید، اما باید بدانید که یکی از تاثیرگذارترین عوامل در برقراری ارتباط و دوستی زبان بدن است. در زمان صحبت با دوستی و به صورت آنلاین، تنها چیزی که می‌توانید ارسال کنید که زبان بدن شما را نشان دهد، ایموجی‌ها است. از طریق این ایموجی‌ها نمی‌توان تمام احساسات زبان بدن را منتقل کرد. چنین چیزهایی منجر به ایجاد ارتباط نادرست و شکستن پیوندها می‌شود.

از دست دادن دوستان واقعی

در دوستی‌های آنلاین احتمال اعتیاد وجود دارد. ممکن است چنان درگیر دوستان آنلاین خود شوید که فراموش کنید که دوستان واقعی هم دارید. این اتفاق برای بسیاری از مردم افتاده و به قدری درگیر دوستان آنلاین خود شدند که، دوستان اصلی خود را فراموش کردند.

نتیجه‌گیری

بشر به‌گونه‌ای خلق شده که برای بقا نیاز به دوستی، صحبت  و هم‌نشینی با دیگر افراد دارد. دوستی‌های اینترنتی سرگرم‌کننده و جذاب هستند. اما با این حال، می‌توانند معایبی نیز داشته باشند. شما نمی‌توانید به دوستانی که به واسطه شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین پیدا کردید، در روزهای سخت تکیه کنید و منتظر آنها باشید تا بتوانید مشکلاتتان را حل کنید. مطمئنا، می‌توانند به عنوان یک همدم در کنار شما باشند و برای صحبت کردن به آنها مراجعه کنید؛ اما آنها نمی‌توانند جایگزین دوستان واقعی شوند.

ARABIA in Google Play

ARABIA (iOS)

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
5/5 - (1 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.