آپلود با لینک مستقیم

مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل

در صورتی که به صورت متعدد از موبایل خود در حین رانندگی استفاده می کنید، حتماً نیازتان به یک هولدر را درک کرده اید. هولدر موبایل به شما کمک می کند در هر لحظه بدون قرارگرفتن در معرض خطرات جانی و مالی از موبایلتان استفاده کنید. از طرفی یک بحث در مورد متداول ترین هولدرها یعنی مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل

نحوه کار هولدر موبایل

مهم ترین کاربرد هولدر نگه داشتن گوشی در هنگام رانندگی و در خودرو است اما کاربرد های دیگری مثل استفاده در منزل یا محیط کار نیز برای آن در نظر گرفته شده است. هولدر ها انواع مختلفی دارند که زاویه گوشی را با توجه به شرایط نسبت به کاربر تنظیم می کنند. خود هولدر برای اتصال به موبایل با استفاده از چسب مخصوص یا گیره به نقاط مختلف متصل می شود.

هولدر مغناطیسی متداول ترین نوع هولدر است که برای نگه داشتن موبایل در خودرو بسیار مناسب است. این هولدر ها که با نام هولدر مگنتی نیز شناخته می شوند با چسب به خودرو متصل می شوند و با خاصیت مغناطیسی آهن ربای خود، موبایل به صورت دلخواه نگه می دارند. با این هولدر ها می توانید موبایل را در یک وضعیت ثابت قرار دهید و با خیال آسوده از مکان یاب آن استفاده کنید.

کاربردهای هولدر مغناطیسی

هولدر مغناطیسی را با توجه به نیاز خود می توانید در نقاط مختلفی نصب کنید. هولدرها بنا بر محل نصب به چند دسته تقسیم می شوند:

  • نصب روی شیشه و داشبورد

با نصب هولدر مگنتی روی شیشه یا داشبورد خودرو می توانید بدون کاهش دید راننده، یک دسترسی 360 درجه موبایل داشته باشید؛ حتی همراه راننده نیز با این روش قادر است موبایل را کنترل کند و تمام کاربردهای ممکن را در نظر داشته باشد.

  • نصب روی دریچه کولر

برخی از انواع هولدرها را می توان روی دریچه کولر و بخاری نصب کرد که در این شرایط ممکن است روشن کردن تهویه برای موبایل مضر باشد؛ چرا که باد گرم بخاری به راحتی باعث افزایش دمای موبایل و آسیب به اجزای داخلی آن شود. بنابراین توصیه می کنیم ترجیحا از این نوع هولدرها استفاده نکنید.

  • نصب در محل ورود CD

نصب هولدر روی دستگاه پخش اتومبیل نیز یکی دیگر از روش های استفاده از هولدر مغناطیسی است که هیچ اختلالی در کارکرد سی دی ایجاد نمی کند. با این حال تنها افرادی که با نصب هولدر روی شیشه یا داشبورد مشکل دارند از این هولدرها استفاده می کنند و به همین دلیل کمیاب هستند.

  • نصب در منزل
    هولدر مغناطیسی را می توان برای سهولت بیشتر در انجام کارهای مختلف در منزل نیز به کار برد. به عنوان مثال زمانی که آشپزی می کنید می توانید از هولدر موبایل برای استفاده همزمان از تلفن همراه استفاده کنید. همچنین می توانید از هولدر مغناطیسی روی خودروی خود استفاده کنید تا استفاده همزمان از چند دستگاه مثل لپ تاپ، کامپیوتر، لوازم جانبی، شارژر و موبایل برایتان ساده باشد.

مضرات هولدر مغناطیسی

هر یک از ما ممکن است شنیده باشیم که هولدر مغناطیسی ممکن است برای برخی قطعات موبایل ضرر داشته باشد؛ چرا که نیروی مغناطیسی این ابزار می تواند بر سیستم های الکترونیکی تاثیر بگذارد. البته باید توجه داشته باشید که موبایل های هوشمند به طور کامل از قطعات غیر مغناطیسی تشکیل شده اند. با این حال تا کنون تاثیر قطعی این هولدر ها بر روی موبایل واضح نیست. در ادامه مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل را از نظر علمی بررسی می کنیم.

  • مضرات هولدر مغناطیسی برای حافظه

در گذشته حافظه دستگاه ها از درایو HDD ساخته می شدند که برای ذخیره سازی اطلاعات از میدان مغناطیسی استفاده می کرد. اما امروزه حافظه داخلی و خارجی موبایل از جنس مواد غیر مغناطیسی است و هیچ ارتباطی با میدان های مغناطیسی ندارد. بنابراین حافظه هیچگاه تحت تاثیر آهن ربا قرار نمی گیرد. پس هر شایعه ای در مورد مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل نمی تواند حقیقت داشته باشد. در ادامه تاثیر آهن ربا و هولدر مگنتی بر سایر قطعات موبایل را بررسی می کنیم.

  • مضرات هولدر مغناطیسی برای نمایشگر

نمایشگر موبایل های امروزی (LCD و LED) با استفاده از الکتریسیته تصاویر را به نمایش میگذارند و میدان مغناطیسی نمی تواند تاثیر بر حرکت الکترون ها داشته باشد. بنابراین استند مغناطیسی نمی تواند آثار منفی بر روی صفحه نمایش بگذارد.

  • مضرات هولدر مغناطیسی برای مکان یاب (GPS)

GPS قطعه ای است که از اطلاعات حاصل از ماهواره ها برای تشخیص محل موبایل استفاده می کند. این قطعه هیچ ارتباطی با میدان های مغناطیسی ندارد و آهن ربا نمی تواند اختلالی در عملکرد آن به وجود بیاورد. با این حال یک قطعه به نام قطب نما که در بسیاری از گوشی ها وجود دارد، ممکن است تحت تاثیر آهن ربا قرار گرفته و خاصیت خود را از دست بدهد. البته باید گفت که هیچ اپلیکیشنی از سنسورهای قطب نما برای ارائه دیتا استفاده نمی کند.

  • مضرات هولدر مغناطیسی برای باتری موبایل

یکی از بحث برانگیزترین بحث ها در مورد مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل، حساسیت در مورد باتری است. باتری های موبایل از نوع لیتیوم یون هستند که با واکنش های شیمیایی شارژ و دیسشارژ می شوند. همچنین این باتری ها از هیچ ماده مغناطیسی ساخته نشده اند و قرار دادن موبایل روی هولدر تاثیری بر عملکرد آنها ندارد.

بسیاری از افراد گزارش می کنند که هولدر مغناطیسی باعث زود خالی شدن شارژ باتری می شود؛ اما خالی شدن شارژ تنها به میزان استفاده بستگی دارد و احتمالاً علت زود خالی شدن آن روشن بودن دیتا و مکان یاب تلفن همراه است.

  • مضرات هولدر مغناطیسی برای اسپیکر

اگر از نزدیک محتویات یک اسپیکر را دیده باشید، حتماً متوجه شده اید که این قطعات دارای آهن ربا می باشند. بنابراین ممکن است فکر کنید که هولدر مغناطیسی ممکن است باعث آسیب یا اختلال در عملکرد اسپیکر موبایل شود. با این حال باید توجه داشته باشید که آهن ربای ضعیف هولدر هرگز قادر نخواهد بود اختلالی در عملکرد اسپیکر به وجود بیاورد.

آیا می توان با خیال راحت از هولدر مغناطیسی استفاده کرد؟

با توجه به این مطلب متوجه شدیم که مضرات هولدر مغناطیسی برای موبایل تقریباً صفر است و امکان هیچ آسیبی به موبایل وجود ندارد. علاوه بر این کاربرانی که از این هولدرها استفاده می کنند اغلب رضایت دارند. با این حال توصیه می شود اگر قصد خرید این هولدرها را دارید، از فروشگاه های معتبری که محصولات اورجینال عرضه می کنند خرید کنید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.3/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.