آپلود با لینک مستقیم

معرفی بازارهای تجاری بندرعباس

کلانشهر بندرعباس یکی از قطب‌های اقتصادی ایران است که به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، محل پهلو گرفتن کشتی‌های تجاری از کشورهای اطراف است. این شهر بندری دارای ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری گسترده‌ای است که همگی به نوعی در هم گره خورده‌اند و باعث رونق بندر عباس شده‌اند.

سفر به بندرعباس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل سفر به این بندر خرید کردن است که احتمال دستیابی به کالاهای متنوع و متفاوت را برای مسافران فراهم می‌کند. آیا می‌دانید که بندرعباس دارای چند بازار و مراکز خرید است و امکان دسترسی به آنها چگونه است؟ در این نوشته به معرفی بازارهای تجاری بندرعباس می‌پردازیم تا هنگام سفر به این شهر، به راحتی بتوانید برای خرید از این مراکز اقدام کنید.

بندرعباس چند بازار تجاری دارد؟

تعداد مراکز خرید و بازار تجاری در بندرعباس از عدد 15 تجاوز می‌کند. در این شهر بندری بزرگ انواع بازارها برای خرید همه‌گونه کالا وجود دارد. از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن همگی به ارائه محصولات مختلف اختصاص داده شده‌اند. ساعات کار در بعضی از این مراکز خرید به صورت یکسره از صبح تا شب است و بعضی از آنها نیز ساعاتی از روز، معمولا از ساعت 13:30 تا 17 تعطیل هستند.

اگر می‌خواهید به منظور خرید و تفریح به بندرعباس سفر کنید، حتما در جستجوی محل مناسبی برای اقامت هستید. شما می‌توانید آپارتمان و ویلاهای بندرعباس را از سایت جاباما اجاره کنید و در جایی امن، آرام و مطمئن اتراق نمایید. در این صورت سفری دل‌انگیز انتظار شما را می‌کشد.

قدیمی‌ترین بازارهای بندرعباس را بشناسید

بندرعباس دارای دو بازار قدیمی به نام بازار اِوزی‌ها و لاری‌ها است که در حدود سه قرن قدمت دارند. این بازارها در کنار یکدیگر و در بلوار امام خمینی قرار دارند. بازار اِوزی‌ها، به طایفه‌ای از مردم فارس نسبت داده می‌شود که به نوعی می‌توان گفت این بازار را برپا کرده‌اند و در ابتدا اکثر حجره‌ها و غرفه‌های این بازار به آنها تعلق داشته است.

بازار لاری‎ها نیز چنان که از اسمش برمی‌آید، در ابتدا به مردمان شهر لار که در بندرعباس ساکن بوده‌اند، اختصاص داشته است. دو بازار سنتی اوزی‌ها و لاری‎ها  در فاصله ۵ دقیقه‌ای از هم قرار دارند و از جمله بازارهای سنتی بندرعباس به شمار می‌آیند. در این دو بازار هم مانند بازار قدیمی شهر، انواع صنایع دستی و  خوراکی‌های بومی عرضه می‎شود.

معرفی بازارهای تجاری سنتی بندرعباس

بندرعباس دارای چند بازار سنتی است که عمدتا در آنها اجناس بومی و محلی به فروش می‌رسد. بازار قدیم، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازار سنتی این شهر است که یکی از پر رفت‌وآمدترین بازارهای بندرعباس به شمار می‌آید. شما می‌توانید در بازار قدیمی بندرعباس که به دلیل محصولات رنگی‌اش، به رنگارنگ‌ترین بخش شهر معروف است، صنایع دستی و کالاهای بومی اعم از خوراکی و غیرخوراکی‌ را خریداری کنید. این بازار در بلوار طالقانی قرار دارد.

یکی دیگر از بازارهای سنتی بندرعباس که در حقیقت ادامه بازار قدیم به شمار می‌آید، بازار ماهی است. در سفر به بندرعباس خرید ماهی از این شهر بندری که محصولات دریایی تازه آن به صورت روزانه از خلیج فارس صید می‌شوند، کاری بسیار ضروری است. شما می‌توانید از بازار ماهی‌های بندرعباس انواع ماهی، میگو و محصولات دریایی را خریداری کنید و در صورت تمایل سفارش بدهید که همانجا آنها را برایتان پاک کنند و به شما تحویل دهند.

مرکز خرید زیتون کجاست؟

مرکز خرید زیتون واقع در بلوار امام خمینی یکی از مراکز خرید مدرن این شهر است که نسبت به سایر پاساژهای بندرعباس، قدمت بیشتری دارد. قیمت جناس در این پاساژ و بازار تجاری شهر، نسبت به سایر مراکز خرید در بندرعباس ارزان‎تر است.

در مرکز خرید زیتون علاوه بر فروشگاه‎های برندهای معروف و مشهور، یک کافی شاپ دنج وجود دارد که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهد و می‌تواند لذت خرید را با لذت خوردن و نوشیدن در هم بیامیزد.

از مجتمع تجاری ستاره شهر خرید کنید

مجتمع تجاری ستاره‌ شهر، یک بازار تجاری بزرگ است که تقریبا ۴۰۰ واحد تجاری در آن قرار دارد. این مرکز خرید در سه طبقه ساخته شده و تنوع محصولات و کالاها در آن بسیار زیاد است. طبقه‌ اول مرکز خرید ستاره شهر بازار طلا و جواهر است. در طبقات بالاتر فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، عطر، زیورآلات کامپیوتر، ساعت، موبایل و … وجود دارد.

مرکز خرید ستاره شهر در میدان ۱۷ شهریور بندرعباس قرار دارد و در داخل آن یک رستوران با غذاهای خوشمزه و یک فست ‌فود از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کنند.

مرکز تجاری و مسکونی سحر

ساختمان سحر یکی از جدیدترین و در عین حال وسیع‌ترین مجتمع‌های تجاری بندرعباس است که دارای دو فاز تجاری و مسکونی است. ساختمان این مجتمع روی زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع ساخته شده است و کل مجموعه دارای 15 هزار متر مربع زمین است. این مرکز بزرگ در بلوار شهدای محراب بندرعباس قرار دارد.

مرکز تجاری سحر در فضایی 6 هزار متری دارای فروشگاه‌هایی از برندهای مشهور، نمایشگاه‌های مختلف و رستوران و کافی شاپ است. در زمین این مرکز تجاری، مسکونی فضایی برای پارک خودروها وجود دارد و بخش مسکونی آن دارای ۱۰ واحد پنت هاوس رو به دریا است.

مجتمع تجاری ستاره جنوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مجتمع تجاری ستاره‌ جنوب یک مرکز خردی چند طبقه است که در هر طبقه آن کالای خاصی به فروش می‌رسد. این ویژگی باعث می‌شود که شما هنگام خرید قدرت مقایسه محصولات مختلف از دسته را داشته باشید و قدرت خریدتان به هنگام مقایسه آنها بالا برود.

این مرکز تجاری علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز تجاری متنوع، دارای بخش‎های تفریجی نیز هست.  یک شهربازی در طبقه‌ سوم این مجتمع تجاری و یک سالن سینما در طبقه‌ چهارم مجتمع تجاری ستاره جنوب وجود دارد که امکان گذراندن ساعاتی خوش را برای شما فراهم می‌آورد. مجتمع تجاری ستاره جنوب در بلوار طالقانی شهر بندرعباس قرار دارد.

مرکز خرید نخیل سنتر بندرعباس، شیک و به‌روز

این مرکز خرید مدرن و لاکچری، دارای فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری متوعی است. تنوع محصولات و کالاها در مغازه‌هایی نظیر فروشگاه‌های پوشاک برای همه سنین و اقشار، فروشگاه‌های کفش و کیف، لوازم تزئینی و بدلیجات، لوازم بهداشتی و آرایشی، عطر به همراه مواد غذایی و خوراکی باعث شده که مرکز خرید نخیل سنتر یکی از پر رفت‌وآمدترین مراکز خرید در بندرعباس به شمار آید.

در مرکز خرید نخیل سنتر شما می‌توانید فروشگاه‌های متنوعی از برندهای مختلف مشهور خارجی و برندهای معتبر ایرانی را مشاهده کنید. این مرکز خرید در چهارراه نخل ناخدا واقع شده است.

بندرعباس دو مجتمع تجاری رویال دارد

در بندرعباس دو مجتمع تجاری رویال وجود دارد. مجتمع تجاری رویال۱ واقع در بلوار امام خمینی دارای فروشگاه‌های پارچه‌های محلی بندرعباس، پوشاک، کیف و کفش و لوازم تزئینی است.  مجتمع تجاری رویال۲ در میدان شهدا قرار دارد و مرکز فروش و تعمیرات موبایل است.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.5/5 - (4 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.