آپلود با لینک مستقیم

معرفی قطارهای فعال در مسیر همدان مشهد

برای آن‌که سفری دلپذیر و به‌یادماندنی داشته باشید، بسیار مهم است که جزئیات سفر را با دقت و پس از تحقیق انتخاب کنید؛ به‌خصوص اگر سفر شورانگیزی نظیر سفر به مشهد مقدس را پیش رو داشته باشید. شهر مشهد به‌سبب آن‌که سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از مسافران است، از طیف گسترده‌ای از امکانات نیز بهره‌مند بوده و تنوع قابلقبولی در خدمات گردشگری آن وجود دارد؛ از‌این‌رو، انتخاب‌های متعددی پیش‌رو خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های شما، بلیط قطار همدان مشهد خواهد بود. باید بتوانید بهترین قطار را انتخاب کنید تا سفر راحتی داشته باشید. در این مقاله، شما را با قطارهای این مسیر آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

آشنایی با مسیر ریلی همدان به مشهد

ایستگاه قطار مشهد مقدس پس از ایستگاه راه‌آهن تهران، بزرگ‌ترین و مجهزترین ایستگاه سیستم ریلی ماست که همه‌روزه مسافران زیادی را در دل خود جای می‌دهد. جالب است بدانید نزدیک به ۳۰ درصد از مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند، با قطار به این شهر می‌روند. همین موضوع می‌تواند بیان‌گر اهمیت سیستم ریلی در مسیرهای مهمی نظیر مسیرهای منتهی به مشهد باشد. ایستگاه قطار مشهد سال‌هاست که افتتاح شده و در سیستم راه‌آهن فعالیت می‌کند. مسیر تهران-مشهد از سال ۱۳۳۶ تاکنون فعال بوده و یکی از پرترددترین مسیرها به‌حساب می‌آید. در مقابل، ایستگاه قطار همدان چندان قدمتی ندارد و تنها ۶ سال از افتتاح آن می‌گذرد. این ایستگاه در سال ۱۳۹۶ ساخته شد و به راه‌آهن سراسری پیوست. در‌حال‌حاضر این ایستگاه یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های قطار غرب کشور محسوب می‌شود.

مسیر ریلی همدان-مشهد تقریبا ۱۲۰۰ کیلومتر طول دارد. برای طی‌کردن این مسیر، ابتدا قطار از همدان به تهران آمده و سپس ادامه مسیر را تا مشهد طی می‌کند. این سفر تقریبا ۱۶ ساعت خواهد بود. البته زمزمه‌هایی مبنی‌بر اضافه‌شدن قطار سریع‌السیر به این مسیر، به‌گوش می‌رسد. این قطارها می‌توانند شما را ظرف مدت ۸ ساعت از همدان به مشهد برسانند. شهرهای بین راه در این مسیر عبارت‌اند از:

  • ساوه

  • تهران

  • سمنان

  • شاهرود

  • نیشابور

اگر مقصد شما یکی از این شهرهاست، می‌توانید بلیط قطار همدان مشهد را تهیه کرده و در ایستگاه مورد‌نظر، از قطار خارج شوید.

کدام قطارها در این مسیر فعالیت می‌کنند؟

حالا که با مسیر ریلی همدان به مشهد آشنا شدید، می‌توانیم قطارهای این مسیر را نیز به شما معرفی کنیم. در هر قطار، امکانات خاصی به مسافران ارائه می‌شوند و به‌همین‌خاطر است که باید در انتخاب نوع قطار، دقت لازم را به‌خرج دهید. در برخی قطارها، نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، از امکانات بیشتری نیز بهره‌مند می‌شوید. در ادامه، محبوب‌ترین قطارهای فعال در مسیر همدان-مشهد را بررسی خواهیم کرد.

قطار سروش

قطار سروش یکی از قطارهای محبوب مسیر همدان مشهد است که توسط شرکت بن ریل ارائه می‌شود. اگر حتی یک بار هم برای خرید بلیط قطار اقدام کرده باشید، قطعا نام شرکت بن ریل به گوشتان خورده است. این شرکت یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در سیستم راه‌آهن داخلی است که بهترین قطارها را دارد. قطار سروش یکی از قطارهای چهار‌ستاره بن ریل است که امکانات قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. این قطارها از نوع ۴تخته هستند و برای سفرهای دوستانه یا خانوادگی، انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.

به‌محض ورود به قطار سروش، پذیرایی گرمی از شما خواهد شد. بسته‌های تنقلات، چای و آب برای مسافران آماده شده تا در طی مسیر، از آن‌ها استفاده کنند. نکته مثبت این قطارها، بهره‌مندی از مهمانداران مجرب و آموزش‌دیده است. ارائه خدمات در قطارهای سروش با بالاترین کیفیت انجام می‌شود. در هر کوپه از این قطارها به WiFi دسترسی خواهید داشت و در‌صورت نیاز می‌توانید از کتابخانه نیز بهره‌مند شوید. سیستم صوتی و تصویری و همچنین رستوران باکیفیت، از دیگر خدمات قطارهای سروش بن ریل هستند.

قطار پارسی

شرکت دیگری که در این مسیر به خدمت‌رسانی مشغول است، شرکت ریلی «رجا» است. رجا نخستین شرکتی است که قطارهای مسافربری را به‌صورت سازمان‌دهیشده وارد سیستم ریلی ایران کرد. یکی از قطارهای شناخته‌شده رجا، قطار باکیفیت پارسی است. این قطار در بسیاری از مسیرهای ریلی فعالیت دارد که یکی از آن‌ها مسیر همدان-مشهد است. قطارهای پارسی، ۶تخته هستند؛ به‌طورکلی، در قطارهای ۴تخته نسبتا امکانات بیشتری ارائه می‌شود؛ بااین‌حال، قطارهای ۶تخته انتخاب مناسب‌تری برای سفرهای دسته‌جمعی و اقتصادی محسوب می‌شوند. در این قطارهای سه‌ستاره، تمام امکاناتی که برای سفری ایده‌آل و اقتصادی نیاز دارید، به شما ارائه خواهد شد. از سرویس خواب اختصاصی گرفته تا سیستم صوتی و تصویری برای سرگرم‌شدن در طول مسیر، در قطار پارسی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

قطار امید

هنگام خرید بلیط قطار همدان مشهد، احتمالا نام قطار امید را نیز خواهید دید. این قطارها از دیگر قطارهای شرکت رجا هستند که در دسته چهار‌ستاره قرار می‌گیرند. قطارهای چهار‌ستاره امید در هر کوپه ۴ تخت دارند و در هر واگن نیز ۱۰ کوپه دیده می‌شود. درمجموع، ۴۰ همسفر در هر واگن جای می‌گیرند. قطار امید علی‌رغم ارائه امکانات منحصربه‌فرد، قیمتی نسبتا ارزان دارد؛ ازاین‌رو، می‌توانید با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد از امکانات یک قطار چهار‌ستاره بهره‌مند شوید.

بلیط قطار مشهد را با کمترین قیمت از فلای تودی بخرید

برای خرید بلیط قطار با قیمتی اقتصادی و اطمینان از آن، می‌بایست مرجع معتبری را انتخاب کنید. سایت فلای تودی یکی از شناخته‌شده‌ترین مراجع خرید بلیط قطار است که حتما نام آن را شنیده‌اید. این مجموعه به‌عنوان یکی از برترین‌ها در حوزه گردشگری، مرجع مناسبی برای خرید بلیط قطار و هواپیماست. در‌حال‌حاضر، پیش فروش قطار در این سایت آغاز شده و می‌توانید بلیط قطار مورد‌نظرتان را از آن خریداری کنید؛ علاوه‌بر‌آن، خدمات دیگری نیز در این سایت ارائه می‌شوند. به‌عنوان مثال، می‌توانید هر هتل داخلی یا خارجی که مدنظر دارید را از فلای تودی رزرو کنید. بیش از ۱.۵ میلیون هتل از سراسر دنیا در سایت فلای تودی فهرست شده‌اند. همچنین می‌توانید در سفرهای خارجی نسبت به اخذ ویزای توریستی از فلای تودی اقدام کنید. همین‌حالا از فرصت پیش فروش بلیط قطار فلای تودی استفاده کنید.

 

این محتوا توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
امتیاز دهید

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.