آپلود با لینک مستقیم

نرم افزار سالیدورکس چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

سالیدورکس solidworks، یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای cad (طراحی) در برنامه نویسی است. این نرم‌افزار برای طراحی قطعات صنعتی در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، هوافضا، الکترونیک، طراحی قالب های صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم افزار solidworks یکی از نرم‌ افزارهای مهندسی و طراحی است که قابلیت اجرا بر روی ویندوز را دارد. این نرم افزار از جمله نرم افزارهای طراحی سه بعدی است که به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند گام به گام مراحل مدل سازی را انجام دهند.

در حال حاضر بیش از 800,000 نفر از طراحان و مهندسان مکانیک از این نرم افزار برای طراحی‌ سه بعدی استفاده می‌کنند. سالیدورکس بخش‌ وسیعی از بازار ساخت و تولید (از کاربران خصوصی تا کارخانه‌های بزرگ) را در برگرفته است.

اما چرا افراد زیادی به دنبال آموزش سالیدورکس هستند؟ یادگیری آن چه اهمیت دارد؟

آشنایی کلی با نرم افزار سالیدورکس

نرم‌افزار سالیدورکس solidworks یکی از بهترین نرم افزار حوزه های مهندسی است که برای طراحی مورد استفاده طراحان قرار می‌گیرد. این نرم افزار تری دی مکس (3D Max) برای نقشه کشی صنعتی نیز کاربردی است و به کمک کامپیوتر قابلیت اجرایی شدن دارد. در حال حاضر طبق آمارها، حدود 1 میلیون 300 هزار مهندس در سراسر جهان از سالیدورک برای طراحی استفاده می‌کنند.

به دلیل این که طراحی سه بعدی با استفاده از این اپلیکیشن دارای دشواری‌های مخصوص به خود است، شرکت در دوره های آموزش سالیدورکس ضروری به نظر می‌رسد. افراد برای شرکت در دوره‌ آموزشی باید به دنبال انتخاب پکیج آموزشی مناسب باشند. انتخاب یک پکیج مناسب باعث می‌شود تا روند یادگیری تسهیل شود. نرم افزار سالیدورکس دارای محیط طراحی، نقشه‌کشی، اسمبلی و دراوینگ است.

نرم افزار سالیدورکس چیست  

 

چرا آموزش سالیدورک (solidworks)

سالیدورک با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و ابزارهای طراحی قدرتمند، به کاربران این امکان را می‌دهد تا طراحی‌های خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

 

سالیدورکس، نرم افزاری قدرتمند در حوزه طراحی قطعات مکانیکی، ابزارهای طراحی، شبیه سازی و تحلیل است. این نرم‌افزار با فرمت‌های مختلفی از جمله STL، IGES و STEP سازگار است و به کاربران، امکان طراحی به کمک نقشه کشی یا طراحی دو بعدی و سه بعدی را می‌دهد.

 

با استفاده از آموزش سالیدورکس، می‌توانید در زمینه طراحی و مونتاژ قطعات مکانیکی، صنعتی و غیره فعالیت کنید و از ماژول های مختلف این نرم‌افزار استفاده کنید. سالیدورکس، با پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی در محیط طراحی خود، کار کنند.

 

جالب است بدانید که تنها مهندسین به دنبال آموزش سالیدورکس نیستند. بلکه افراد زیادی هستند که به حوزه طراحی و مدل‌سازی سه بعدی علاقه دارند و می‌خواهند در این حوزه فعالیت داشته باشند. یادگیری آن، پیش‌نیاز خاصی لازم ندارد و هر کسی که به دنیای طراحی با نرم‌افزارها علاقه‌مند است می‌تواند آموزش را شروع کند.

 

شناخت کاربردهای سالیدورک

قبل از این که در مورد نرم افزار سالیدورک بدانید بهتر است ابزارهای مورد نیاز کاربردی نرم افزار نامبرده را بشناسید. از مهم‌ترین پیش نیازهای نرم افزار، داشتن یک سیستم کامپیوتر پیشرفته است تا بتواند طراحی قالب‌ های مهندسی را به بهترین شکل رندر کند. افراد با کمک سالیدورک می‌توانند به آسانی انواع مدل‌های چند بعدی را طراحی کنند.

محیط نقشه کشی ارائه شده نرم افزار به گونه‌ای است که افراد بدون انجام محاسبات دشوار قادر خواهند بود تا مدل‌های سه بعدی را استخراج کرده و طراحی کنند. کار با نرم افزار زمانی آسان می‌شود که افراد آموزش سالیدورکس را از یک مجموعه معتبر خریداری کنند.

این نرم افزار امکانات زیادی را به طراحان ارائه می‌دهد تا بتوانند برای عملیات ورق کاری، جوشکاری، ریخته‌گری، تحلیل تنش، مدلسازی، تزریق پلاستیک و غیره از آن استفاده کنند.

مدت زمان یادگیری Solidworks بسته به توانایی‌های هر فرد دارد. افرادی که دارای پیش زمینه طراحی هستند، به راحتی می‌توانند با استفاده از آموزش سالیدورکس، طراحی سه بعدی را یاد بگیرند. امکانات داخلی نرم افزار به گونه‌ای هستند که طراحان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به سیستم دیگر انتقال دهند.

 

 

آشنایی کلی با نرم افزار سالیدورکس

 

 

ویژگی‌های اصلی نرم افزار Solidworks

هر نرم افزار طراحی دارای امکانات و قابلیت‌های مختلف است که برای استفاده کنندگان می‌تواند دارای اهمیت باشد. نرم افزار مهندسی مکانیک سالیدورکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. از بهترین و مهم‌ترین قابلیت های سالیدورک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت استفاده در مقایسه با سایر نرم افزارهای طراحی CAD
  • سرعت بالاتر در اجرا و رندرگیری سریع
  • قابلیت ارتباط با بخش‌های مختلف نرم افزارهای ماشین کاری و نرم افزارهای تحلیل داده
  • قابل اجرا بر روی سیستم‌های کامپیوتری متوسط رو به بالا
  • فعالیت بهتر و سریع‌تر
  • امکان استفاده از جداول در طراحی برای برقراری ارتباط بهتر
  • کاربرد آسان در طراحی و امکان کشیدن طرح‌های پیچیده با هزاران عامل
  • امکان ایجاد نماهای انفجاری و تهیه انواع انیمیشن‌های کاربردی
  • قابلیت استفاده به صورت رایگان

 

رشته‌هایی که نرم افزار سالیدورکس در آن‌ها کاربرد دارد.

شناخت بازار کار یک رشته باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند با دید بهتری نسبت به ثبت نام در آن رشته اقدام کنند. سالیدورکس یک نرم افزار سه بعدی طراحی است که برای یادگیری نیاز به آموزش دارد. آموزش سالیدورکس به دانشجویان رشته‌های مهندسی کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن بهترین قابلیت‌های نرم افزار را یاد بگیرند. این نرم افزار برای رشته‌های درسی زیر کاربردی هستند:

  • رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات
  • مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
  • شرکت‌هایی که در زمینه تولید قطعات مشغول به کار هستند
  • افرادی که به طراحی سه بعدی مکانیکی علاقه دارند
  • رشته مهندسی صنایع و طراحی صنعتی

این نرم افزار در کارخانه‌ها و تولیدی‌های مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که با قابلیت‌های متنوعی که ارائه می‌دهند می‌توانند دست طراحان را برای طراحی سه‌بعدی باز نگه دارند.

 

شناخت کاربردهای سالیدورک

 

یادگیری نرم افزار سالیدورک

اگر از جمله افرادی هستید که به طراحی سه بعدی علاقه دارید و می‌خواهید اصول اولیه مدلسازی را یاد بگیرید، بهتر است از سالیدورکس استفاده کنید. گذراندن آموزش سالیدورکس به شما کمک خواهد کرد تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید یک طراح حرفه شوید.

محیط کاری سالیدورک کاربر‌پسند است از این رو طراحی مدل‌های دو بعدی و سه بعدی پیچیده می‌تواند به سادگی انجام شود. به دلیل این که این نرم افزار قابلیت اتصال به سایر نرم افزارها را دارد، افراد می‌توانند طراحی‌های انجام شده را برای کاربردهای خاص تنظیم کنند. یادگیری نرم افزار سالیدورک با شرکت در کلاس‌های آموزشی یا خرید پکیج‌های آموزش سالیدورکس امکان پذیر است.

سطح‌بندی آموزش‌های موجود این نرم افزار به دو دسته اصلی مقدماتی و پیشرفته تقسیم بندی می‌شوند. هر مرحله آموزشی در سه فضای پارت، اسمبلی و نقشه کشی ارائه می‌شوند. طراحان برای یادگیری دقیق و گام به گام مراحل این نرم افزار بهتر است به دنبال انتخاب فایل‌های آموزشی باکیفیت باشند تا صرف هزینه معقول به نتیجه مناسب برسند.

مزایای نرم افزار سالیدورک

به کارگیری دقیق نرم‌افزار سالیدورکس می‌تواند مزیت‌های زیادی را به شرکت‌ها و طراحان ارائه دهد. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سالیدورک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی سه بعدی کارآمد

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این نرم افزار، طراحی سه بعدی و ماژولار است که با داشتن رابط کاربری آسان، به طراحان این امکان را می‌دهد که بهترین طراحی را داشته باشند. در هر مرحله از طراحی، طراح قادر است تا شکل نهایی کار را مشاهده کند تا در نهایت طراحی به بهترین شکل، صورت بگیرد.

انطباق با نیاز شرکت

انتخاب یک CAD مناسب و کاربردی باعث می‌شود تا طراحی انجام شده مطابق با نیاز شرکت‌ باشد. با توجه به محبوبیت Solidworks، بسیاری از طراحان برای طراحی‌ مدل‌های سه بعدی مورد نیاز مشتریان از این نرم افزار استفاده می‌کنند. ترجمه فایل‌های انجام شده از یک سیستم به سیستم دیگر توسط این نرم افزار در کمترین زمان ممکن و با کاهش خطا قابل انجام است.

برنامه‌های کاربردی

این نرم افزار با داشتن قابلیت‌های گوناگون می‌تواند به عنوان اتوماسیون طراحی شناخته شود. ابزارهای تحلیلی یکپارچه‌ای که در نرم افزار وجود دارد باعث تسهیل در طراحی می‌شود که این امر برای بسیاری از شرکت‌ها دارای اهمیت است.

یادگیری آسان

به کمک آموزش سالیدورکس افرادی که علاقه‌مند به طراحی هستند می‌توانند به آسانی پیچیدگی‌های نرم افزار را یاد بگیرند. بخش‌های مختلف نرم افزار شامل ابزارهای طراحی، نقشه‌کشی و مونتاژ قطعات هستند که دست طراحان را برای طراحی باز نگه می‌دارند. طراحان با دریافت آموزش‌های کاربردی قادر خواهند بود تا ضمن تجزیه و تحلیل بصری مدل‌های نقشه کشی، رندر واقع گرایانه‌ای از انیمیشن طراحی خود دریافت کنند. این امر باعث می‌شود تا قدرت گسترش و برش‌کار به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 

 

ویژگی‌های اصلی نرم افزار Solidworks

 

 

جمع بندی

اگر به دنبال یک نرم‌افزار برای طراحی در حوزه‌های مختلف مکانیک، صنعت و پزشکی هستید، نرم‌افزار سالیدورکس (Solidworks) یکی از بهترین گزینه‌هاست. سالیدورکس، نرم افزاری برای طراحی سه بعدی قطعات و مونتاژ‌های مختلف، با قابلیت شبیه سازی و تحلیل، رابط کاربری راحت و مناسبی دارد و به مهندسان و طراحان در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند تا   به راحتی و با دقت بالا ایجاد کنند.

برای دیدن دوره آموزش سالیدورک از این وب سایت معتبر دیدن کنید. همچنین به سایت‌های Skillcrush و سایت edX، سایت Udemy سر بزنید. در این سایت‌ها آموزش نرم افزار solidworks از مقدماتی تا پیشرفته جهت خرید و مشاهده وجود دارد.

 

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (2 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.