آپلود با لینک مستقیم

نقد و بررسی انیمه Chainsaw Man

Chainsaw Man

(مرد ارّه‌ای یا مرد ارّه‌برقی)

دانلود انیمه Chainsaw Man

پرچمدار انیمه‌ها در سال 2022

میان هواداران فیلم و سریال های هالیوودی، سریال های کره ای و…، شاید انیمه بین‌ها و طرفداران این سبک که عموماً در ژاپن ساخته می‌شوند، از خاص‌ترین و پرتکاپو‌ترین گروه‌ها به حساب می‌آیند؛ یکی از پرطرفدارترین ژانرها در این سبک، ژانر ماجراجویی و خصوصاً هیولاکشی است که انیمه‌هایی از این دست، به ویژه در این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.
پس از انیمه های مطرحی همچون  Attack on Titan در سال 2013، One Punch Man در سال 2015، Kimetsu No Yaiba در سال 2019 و Jujutsu Kaisen  در سال 2020، در سال 2022 تنها یک نام است که طرفداران ژانر هیولاکشی را به خود معطوف کرده: Chainsaw Man…

رزومه‌ی قهرمان انیمه Chainsaw Man

نام و نام خانوادگی: دنجی… پسر یتیم 16 ساله‌ای که بعد از مرگ پدر، وارث بدهیِ عظیمش به یاکوزای مخوف شده. بلدِ شهر اما فقیر و بیچاره.

شغل: سلاخی طیف وسیعی از شیاطین عجیب‌الخلقه در ازای اندکی دستمزد از طرف یاکوزا.

همکار: سگی کوچک اما اهریمنی از نژاد ارّه‌برقی با نام پوچیتا.

علت مرگ: مورد خیانت واقع‌شدن از سمت یاکوزا.

علت احیاء: وفای سگ.

Denji و Pochita

شاید داستان پسربچه و سگ را شنیده باشید؛ پیرمردی از خیابان رد می‌شد و پسربچه‌ای فقیر را دید که غذایش را با سگی گرسنه قسمت می‌کرد، از او پرسید: «چرا غذایت را به حیوان می‌دهی؟». پسرک جواب داد: «این سگ نه خانه دارد، نه غذا. هیچکس را هم ندارد؛ اگر من به او غذا ندهم می‌میرد.»؛ پیرمرد گفت: «این دنیا پر از سگ بی‌خانمان است؛ آیا می‌توانی همه‌شان را نجات دهی؟ فکر کرده‌ای به تنهایی می‌توانی دنیا را تغییر دهی؟». پسرک نگاهی به سگ کرد و جواب داد: «کاری که من برای این سگ می‌کنم، تمام دنیایش را تغییر می‌دهد.»…
پوچیتا خود را فدای اربابش می‌کند و پیوند خونیشان سبب تولد دورگه‌ای از انسان و اهریمن می‌شود: چِینسا مَن…

خدمت، خریّت، خشونت و خون

خدمت؛ اگرچه دنجی حالا به یک اهریمن تبدیل شده، اما توسط مأمور زیبا و رده‌بالای بخش شکار هیولا در سازمان امنیت عمومی استخدام می‌شود تا شیاطین را شکار کند…

خریّت؛ اگرچه دنجی از آن دست قهرمان‌های خیلی زیرک و باهوش نیست اما تمام آرزوهایش در غذا و زن خلاصه می‌شود و همین آرزوهای کوچک او را به یکی از خاص‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین قهرمانان شونِن بدل کرده.

خشونت؛ مرد اره برقی یا Chainsaw Man یک نیروی تشنه به خون است که در نبرد تن به تن یا بهتر بگویم، در نبرد اره‌برقی به گوشت تبحّر دارد. وقتی که تبدیل می‌شود، چند اره‌برقیِ اهریمن‌کش از سر و دست و پایش بیرون می‌زند. او همچنین قادر است تا کف دست و پای خود دندانه‌های اره ایجاد کند و با استفاده از آن از در و دیوار بالا رود.

خون؛ تا زمانی که دنجی خون مصرف کند، می‌تواند از قطع عضو و حتی قطع سر بهبود پیدا کند.

ساخته‌ی غول نوظهور دنیای انیمه  

چِینسامن، ساخته‌ی استودیو MAPPA است، یک غول در صنعت انیمه‌سازی که آثاری همچون جوجوتسو کایسن و فصل‌های آخر اتک آن تایتان را ساخته، انیمه‌هایی که از نظر داستان، کیفیت تصاویر سیال، بسیار قدرتمند هستند و مرد ارّه‌برقی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

این انیمه اقتباسی است از مانگایی با همین نام به قلم فوجیموتو تاتسوکی که خالق آثاری چون، Fire Punch، Look Back و Sayonara Eri می‌باشد و چاپ و انتشار آن از سال 2018 آغاز شده.

آذرماه سال 99 بود که در دهمین سالگرد تأسیس استودیو ماپا خبر دریافت یک انیمه‌ی اقتباسی از مانگا اعلام شد و چند ماه بعد اولین تریلر آن منتشر شد که آن را در کانال خبری سایت انیمه‌لیست دیدم… از همان ابتدا مشخص بود که این انیمه پرطرفدار خواهد بود.

عوامل ساخت این انیمه را افرادی مثل ناکایاما ریو، تاتسویا یوشیهارا و سِشیمو کیسوکه تشکیل داده‌اند که همگی در آثار موفقی مثل جوجوتسو کایسن و دیگر انیمه‌های ساخت ماپا مشارکت داشته‌اند.

از دیگر نکاتی که این انیمه را نسبت به باقی آثار متمایز می‌کند، می‌توان به متفاوت‌بودن آهنگ پایانی و اندینگ هر قسمت اشاره کرد که در نوع خود منحصر بفرد است.

به لیست صداپیشگان که نگاه می‌کنم نام چندان آشنا و برجسته‌ای نمی‌بینم و البته این را نکته‌ای مثبت ارزیابی می‌کنم، چرا که گاهی وجود برخی از صداپیشگان مطرح می‌تواند، پس‌زمینه‌ای غیرواقعی و از پیش‌تعیین‌شده را در ذهن مجسم سازد.

عناصر جذابیت یک‌جا جمعند

این انیمه حرف‌های زیادی برای گفتن و چیزهای زیادی برای ارائه دارد که از بارزترین آنها می‌توانم به ویژگی‌های زیر اشاره کنم:

  • یک موسیقی متن بی‌نهایت گیرا، ساخته‌ی اوشیو کنسوکه
  • تکنیک‌های ترکیبی بدیع، جذاب و نوین انیمیشن
  • شخصیت‌هایی که در اوج خشونت و خونریزی می‌توانند زیبا، بامزه و جذاب باشند
  • یک دنیای موازی که در آن اتحاد جماهیر شوروی هنوز از هم نپاشیده

و البته صحنه‌های سمبلیک و نمادین که به وفور در این سریال یافت می‌شود و بر جذابیت آن می‌افزاید.

انیمه‌ای که لایق تماشاست…

روی سطح داستان، می‌توان خشونت و زد و خورد را به وفور مشاهده کرد که خود از عناصر جذابیت آن است؛ اما اگر از سطح بگذریم و عمیق‌تر در داستان فرو رویم، به خانواده، پیوند‌های ناگسستنی و قدرتمندی خواهیم رسید که شخصیت‌های اصلی داستان را در سختی و مشکلات کنار هم نگاه می‌دارد.

شخصیت ساده و قانع دنجی در برابر پیچیدگی‌هایی که با آن روبرو می‌شود، گاهی همراه با خشونت و گاهی همراه با طنز است که به این دو عنصر توازن خوبی در انیمه بخشیده و بیننده هیچ‌گاه از تماشایش دلزده نخواهد شد.

از جمیع داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت که این اثر، شایسته‌ی توجه و دنبال‌کردن است، چرا که داستان کلاف هزارگره نیست اما با توسل به تصاویر خیره‌کننده و صداپردازی عالی می‌تواند شما را به انتظار برای دیدن سرنوشت شخصیت‌های داستان سوق دهد.  امیدوارم پس از دانلود انیمه از تماشای آن لذت ببرید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.3/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.