آپلود با لینک مستقیم

7 دلیل برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات

چگونه می دانید که آیا تبلیغات شما واقعاً کار را انجام می دهد و باعث افزایش مشتری میشود؟ پاسخ: سنجش اثربخشی تبلیغات با تحقیقات بازاریابی. جمع آوری بازخورد از مخاطبان هدف خود قبل، در حین و پس از راه اندازی به شما کمک می کند تا در مورد استراتژی بازاریابی خود تصمیم گیری های مبتنی بر داده بگیرید. تحقیقات اثربخشی تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند به سؤالات مهم در مورد سطوح هزینه‌های تبلیغات، ترکیب رسانه‌ها و موارد دیگر پاسخ دهید:

آیا به مخاطب مناسبی می رسید؟

آیا تبلیغ خاطره انگیز است؟

چه تأثیری بر درک و نگرش مشتریان شما از برند دارد؟

آیا مصرف کنندگان را به انجام اقدام مورد نظر سوق می دهد؟

قبل از راه‌اندازی آگهی بعدی، به چک لیست ۷ مرحله‌ای اثربخشی تبلیغات ما نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که تبلیغات شما به‌جای کار سخت کار می‌کند.

7 دلیل برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات

1. اهداف قابل اندازه گیری را شناسایی کنید

افزایش مشتری یک هدف کلیدی تبلیغاتی است. با این حال، تعیین دقیق تأثیر مستقیم تبلیغات شما بر فروش همیشه آسان نیست. به همین دلیل شناسایی سایر اهداف قابل اندازه گیری برای کمپین های تبلیغاتی خود بسیار مهم است. آیا به دنبال بهبود درک برند هستید؟ آگاهی از نام تجاری بدون کمک را افزایش دهید؟ وضعیت کسب و کار شما هر چه که باشد، باید اهداف معناداری را برای سنجش اثربخشی در تأثیرگذاری بر نگرش ها و رفتارهای مصرف کننده تعیین کنید.

2. مخاطبین اصلی خود را اولویت بندی کنید

همه مشتریان یکسان ایجاد نمی شوند. برای مثال، یک شرکت ممکن است بداند که والدین هزاره سودآورترین مشتریان آنها هستند. اگرچه محصولات آنها برای مخاطبان گسترده تری جذاب است، اما ممکن است در هدف قرار دادن تبلیغات برای مشتریان اصلی خود موفق تر باشند. مطمئن شوید که یک نمونه با اندازه خوب از مخاطبان با اولویت بالا را برای ارزیابی اثربخشی تبلیغ با اطمینان وارد کنید.

3. معیارهای مناسب را در نظر بگیرید

اندازه گیری آگاهی از برند و یادآوری تبلیغات کلیدی است. با این حال، مطمئن شوید که جزئیات کافی برای تصمیم گیری در مورد استراتژی تبلیغات خود را ثبت کرده اید. اضافه کردن سؤالاتی را در نظر بگیرید که به اهداف تبلیغاتی شما مرتبط است، مانند توجه به برند، تصورات یا علاقه خرید. یک مطالعه موفق، بازخوردی را که برای تأیید استراتژی تبلیغات و بررسی اثربخشی کمپین خود نیاز دارید، به شما می دهد.

4. با جمع آوری بازخورد پیام خود را به صفر برسانید

در صورت امکان، اقداماتی را برای بهبود پیام‌رسانی تبلیغاتی خود از قبل از راه‌اندازی انجام دهید. اصلاح کمپین خود در ابتدا با بازخورد در مورد موقعیت نام تجاری، پیام های کلیدی و مفاهیم تبلیغاتی می تواند راه درازی داشته باشد. چه گروه های متمرکز برگزار کنید، چه از یک جامعه آنلاین نظرات دریافت کنید، یا یک نظرسنجی کمی انجام دهید، می توانید متوجه شوید که جنبه های خاص تبلیغ خود چقدر برای مخاطبان خود جذابیت دارد.

5. یک خط پایه قبل از راه اندازی دریافت کنید

یکی دیگر از دلایلی که چرا انجام یک نظرسنجی قبل از راه اندازی خوب است این است که معیارهای کلیدی مانند آگاهی از نام تجاری و تبلیغات را مطالعه کنید. مقایسه آن با نتایج پس از راه‌اندازی به شما کمک می‌کند تاثیر تبلیغات خود را خارج از عوامل دیگر اندازه‌گیری کنید. زمان بندی همه چیز است. مطمئن شوید که نظرسنجی های قبل و بعد از راه اندازی را بلافاصله قبل و بعد از پرواز تبلیغاتی خود زمان بندی کنید. اگر تغییرات در اواسط پرواز در میزان دسترسی، فرکانس یا مکان تبلیغات شما امکان پذیر است، ممکن است اندازه گیری اثربخشی تبلیغات را در اواسط مسیر تبلیغاتی نیز در نظر بگیرید.

6. بازار کنترل را آزمایش کنید

روش دیگر برای سنجش اثربخشی تبلیغات، مقایسه نتایج بازار آزمایشی با بازار کنترلی بدون تبلیغات است. این مرحله هنگام تصمیم گیری برای راه اندازی کمپین در بازارهای جدید مفید است. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید بازارهای کنترلی شما شبیه بازار آزمایشی شما هستند. این شامل مواردی مانند جمعیت شناسی، نگرش دسته بندی، مجموعه رقابتی مشابه، سهم بازار و اندازه بازار است.

7. مراقب رقبا باشید

مصرف کنندگان به طور جداگانه به محصولات و خدمات شما فکر نمی کنند. هنگام اندازه گیری اثربخشی تبلیغات، مطمئن شوید که معیارهای کلیدی را برای رقبای نزدیک خود برای مقایسه ثبت کنید. هنگام تجزیه و تحلیل نتایج، به همراه داشتن اطلاعات در مورد سطوح مخارج رسانه، میزان دسترسی و فرکانس هم برای تبلیغات و هم برای رقبا مفید است.

تبلیغات مؤثر یک راه اساسی برای حمایت و پرورش آگاهی و ادراک از برند است، اگرچه توجیه هزینه اغلب دشوار است. به همین دلیل جمع‌آوری بازخورد مصرف‌کننده در مورد تأثیر تلاش‌های تبلیغاتی خود با تحقیقات تجربه برند مهم است . انجام این کار اطلاعات مهمی در مورد اینکه چه چیزی خوب کار می کند، چه چیزی نیاز به بهبود دارد و چرا ارائه می دهد. با اندازه گیری اثربخشی تبلیغات و به دست آوردن بینش در مورد مخاطبان هدف خود، می توانید مطمئن شوید که بودجه شما بهینه شده است و پول صرف موثرترین تبلیغاتی می شود که به طور خاص برای نیازهای شرکت شما طراحی شده است.

از بالتازار مشتری بگیرید

خرید تبلیغات و افزایش مشتری

اگه میخواهید تبلیغات کنید ما به شما سایت بالتازار رو معرفی میکنیم زیرا شما میتوانید با استفاده از سایت بالتازار به جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر دست پیدا کنید، برای ورود به سایت بالتازار فقط کافیه روی ( افزایش مشتری ) کلیک کنید، پیشنهاد میکنم حتما سر بزنید زیرا میتواند فوق العاده بسیار مفید باشید.

پیشنهاد میکنیم حتما به سایت بالتازار مراجعه کنید زیرا میتواند ضروری باشد.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.8/5 - (5 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.