وقتی صحبت از اثربخشی تبلیغات می شود، کلید چیست؟
برای هر کمپین تبلیغاتی که اجرا میکنند، رهبران برند و آژانس باید در مورد مجموعهای از متغیرها تصمیم بگیرند زیرا برای شما افزایش مشتری خیلی مهم است: چقدر برای توسعه خلاقانه و آزمایش هزینه کنند. آیا باید به دنبال اهداف بلند یا دقیق تر بود. زمینه پیام؛ و نحوه افزودن عنصر تازگی برای ارائه آگهی قبل از خرید مورد انتظار بعدی. اما چندی پیش نبود که خلاقیت مهمترین بخش این ترکیب بود. این یک فرمول بسیار ساده بود: خلاقانه خوب محصولات فروخته شد، خلاق بد نه. در سال 2006، پروژه آپولو دریافت که 65 درصد از افزایش فروش یک برند از تبلیغات ناشی از خلاقیت است.
با دگرگونی صنعت تبلیغات در چند سال گذشته، تعادل تغییر کرده است. و در نتیجه، برای تبلیغکنندگان مهم است که بدانند چگونه اهرمهای مختلف تبلیغات بر فروش تأثیر میگذارند تا بتوانند تصمیمات بهتر و آگاهانهتری در مورد نحوه برنامهریزی کمپینهای خود بگیرند.
در حالی که خلاقیت از نظر محرکهای فروش همچنان قهرمان بلامنازع است، تحقیقات جدید Nielsen Catalina Solutions نشان میدهد که چگونه سایر عناصر عامل در تصویر فروش کلی وجود دارند. علاوه بر پنج عنصر کلیدی، این تحقیق همچنین به تأثیر «عوامل برند» مرتبط با ویژگیهای ذاتی مانند قیمت و نفوذ اشاره میکند که بر نتیجه کلی نیز تأثیر میگذارد.
خلاق هنوز هم پادشاه است
در حالی که معادله امروزی شامل چندین عامل است، خلاقیت خوب همچنان مهمترین عنصر است و میتواند باعث افزایش مشتری بشود. این یافتهها همچنین نشان میدهد که چگونه رسانهها نقش مهمتری از همیشه بازی میکنند. به دلیل پیشرفت های جدید در داده ها و فناوری، عناصر هدف گذاری، دسترسی و تازگی می توانند به طور قابل توجهی بر نتیجه فروش یک کمپین تأثیر بگذارند. در واقع تأثیر رسانه ها بر فروش از 15 درصد در 11 سال گذشته به 36 درصد افزایش یافته است.
نگاه به کیفیت خلاقیت ضعیف و خلاقانه منجر به افزایش فروش ضعیف می شود و افزایش فروش در درجه اول به رسانه نسبت داده می شود. این برای کمپین های تلویزیونی سنتی و دیجیتال صادق است. برعکس زمانی که خلاقیت قوی باشد صادق است – افزایش فروش بالاتر است و کمتر تحت تأثیر رسانه ها قرار می گیرد.
زمینه و خلاقیت – به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند
زمینه، در حالی که به نظر می رسد کمترین تأثیر کلی را بر فروش داشته باشد، بسیار محکم با خلاقیت خاص مرتبط است. زمینه دارای پتانسیل ارائه مزایای قوی برای تبلیغات است، اگرچه نیاز به ایجاد محتوایی دارد که به درستی با محیط برنامه اطراف مطابقت داشته باشد. ما معتقدیم که ارزشی که اندازهگیری شد، تنها بخش کوچکی از تأثیر بالقوهای است که زمینه میتواند بر تبلیغات داشته باشد.
هدف گذاری کمپین از پتانسیل کم می کند
با وجود افزایش مکالمات در مورد هدفگیری دقیق و اثبات مکرر این که مصرفکنندگان به تبلیغات شخصیتر واکنش بهتری نشان میدهند، کمتر از نیمی از برندهای کالاهای مصرفی سریع (FMCG) امروزه کار خوبی برای دستیابی به خریداران دسته یا برند انجام میدهند. هنگامی که یک کمپین به یک هدف خریدار تحویل داده نمی شود، خلاق باید حتی سخت تر کار کند تا فروش را افزایش دهد.
دسترسی و تازگی مهم است
ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما دستیابی به تعداد زیادی از مصرف کنندگان با تبلیغات برای موفقیت یک کمپین حیاتی است: فقط مصرف کنندگانی که در معرض تبلیغات قرار می گیرند می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. این مطالعه همچنین 863 کمپین متقابل رسانهای اخیر را در همه بخشهای عمودی مورد بررسی قرار داد و حجم برداشتها را برای هر یک از آنها و همچنین میزان دسترسی بهدستآمده با آن برداشتها را اندازهگیری کرد. شکل منحنی قانون شناخته شده بازده کاهشی را تأیید می کند: با گذشتن از یک نقطه خاص، اکثر برداشت های جدید در نهایت به همان افراد می رسند.
برای سالهای متمادی، بازاریابان از نظریه تازگی (این باور که تبلیغات زمانی مؤثرتر هستند که بلافاصله قبل از پیشبینی خرید مشتریان ظاهر شوند) برای سنجش زمان اجرای تبلیغات خود استفاده میکنند. اگرچه تئوری ها می آیند و می روند، توانایی اجرای نظریه تازگی با افزایش محبوبیت تصمیم گیری مبتنی بر خرید بهبود یافته است. برای محصولاتی که اغلب در روزهای شنبه یا یکشنبه خریداری می شوند (مثلاً آبجو)، تبلیغات در روز پنجشنبه یا جمعه تأثیر چشمگیری بر فروش دارد. در مجموع، تبلیغاتی که در این روزها ارائه میشوند، تقریباً سه برابر بیشتر از تبلیغاتی که در سایر روزهای هفته پخش میشوند، افزایش فروش افزایش میدهند.
روش شناسی
این اطلاعات بر اساس نزدیک به 500 کمپین FMCG است که در سال 2016 و سه ماهه اول 2017 در تمام پلتفرم های رسانه ای اصلی اجرا شد: تلویزیون خطی و آدرس پذیر، دیجیتال و ویدئو آنلاین، موبایل، مجلات و رادیو.
شروع تبلیغات اینترنتی آنلاین
همین حالا تبلیغات اینترنتی آنلاین خود را با سایت بالتازار شروع کنید تا به درآمد های بالا به کسب و کار خود دست پیدا کنید، برای ورود به سایت بالتازار فقط کافیه روی ( افزایش مشتری ) کلیک کنید.
ما در سایت بالتازار، منتظر شما هستیم.