آپلود با لینک مستقیم

تور تفلیس ضیافتی برای خوردن لذیذترین غذاها در بهترین رستوران ها

تور تفلیس باتومی

تور تفلیس در هر زمانی از سال پیام آور شادی و نشاط است. در هر فصل سال که چمدان‌هایتان را به سوی دروازه‌های شادی و آرامش این شهر ببندید، زیبایی‌های بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. غذاهای گرجی یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های تور تفلیس است که گردشگران این شهر توریستی همیشه به نیکی از آن یاد می‌کنند. شما در این مطلب از سفرهای دنیاگردی آریا با بهترین غذاهای تور تفلیس و رستوران‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود آشنا خواهید شد؛ تا انتها همراه ما باشید.

غذاهایی که در تور تفلیس هوش از سر شما می برند

تور تفلیس

تور تفلیس در کنار داشتن تمام زیبایی‌های طبیعی و تاریخی که بسیاری از گردشگران شیفته آن هستند، طعم‌ها و غذاهای جذابی دارد که به گردشگرانش ارائه دهد. فرهنگ غذایی گرجی با طبیعت زیبا و اقلیم فوق العاده این کشور گره خورده است. هر لقمه، قاشق یا تکه از غذاهای تفلیس مانند یکی شدن با تمام جزئیات آب، خاک، آتش و هوای گرجستان رویایی خواهد بود. فرهنگ غذایی گرجی با کشور ما قرابت و نزدیکی فراوانی دارد و ذائقه‌ی شما از چشیدن طعم‌های تازه به وجد خواهد آمد.

هر سفر گردشگری بهانه‌ای برای کسب تجربه‌های تازه است. یک تجربه‌ی تازه در دنیایی که مدام در حال تغییر است به شما دانش و دیدی گسترده می‌بخشد. تجربیاتی که شما در طول سفر خود کسب می‌کنید فقط محدود به تماشای جاهای دیدنی گرجستان و یا استراحت در تفرجگاه‌های آن نمی‌شود و خوردن غذاهای جدید در تور تفلیس 1401 غنیمتی ارزشمند خواهد بود.

در ادامه‌ای این مطلب شما با 5 غذای لذیذ تفلیس و 5 رستوران مشهور آن آشنا خواهید شد.

خاچاپوری آجارولی

در طول قرون گذشته و از فراز و فرود دوره‌های متداول تمدن انسانی، نان مهم‌ترین غذای مردم تمام نقاط جهان بوده است. مردم کشورها و اقلیم‌های متفاوت هرکدام فرهنگی جداگانه برای پخت نان دارند. در همین کشور عزیز خودمان هم هر شهر و روستایی فرهنگ غذایی خود را با نان‌هایش معرفی می‌کند.

نان خاچاپوری معروف‌ترین نان کشور گرجستان و شهر تفلیس است که در تمامی کافه‌ها و رستوران‌های آن در بالای منو قرار دارد. گردشگرانی که طعم این نان اصیل و دوست داشتنی را در تور تفلیس چشیده‌اند همیشه به دنبال فرصتی می‌گردند که بار دیگر آن را امتحان کنند.

خمیر این نان خوشمزه به صورت چشم پهن می‌شود و روی آن را با پنیر پر می‌کنند. بعد از آن که نان و پنیر در داخل فر برشته شدند، روی آن یک عدد تخم مرغ می‌شکنند و با کره چربش می‌کنند. این نان که محبوب‌ترین میان وعده‌های گردشگران تور تفلیس است؛ در انواع مختلفی با سبزیجات و ژامبون نیز پخته می‌شود.

خینکالی

خینکالی از آن غذاهای خاص و ویژه تور تفلیس است که هر کسی از رمز و راز پخت آن خبر ندارد. در تفلیس این غذا را با آداب و اصول خاصی می‌پزند، برای آن احترامی ویژه قائل هستند و آشپزهایش مهارتی ویژه دارند.

خینکالی را گرجی‌ها خیلی دوست دارند و همیشه در صدر پیشنهادهای آنان به گردشگران تفلیس قرار دارد. این غذا در انواع و اقسام مختلفی پخته می‌شود و به نوعی یک نام شکم پر است. از میان محبوب‌ترین خینکالی‌ها می‌توان به خینکالی سیب زمینی، خینکالی قارچ و خینکالی گوشت اشاره کرد.

کباب متسوادی

مردم تمام دنیا عاشق کباب هستند؛ مخصوصاً ایرانی‌ها که کباب جز جدایی ناپذیر زندگی آن‌ها به حساب می‌آید. برای ایرانی‌هایی که با تور تفلیس باتومی و گرجستان عازم این سرزمین سبز و پر حماسه می‌شوند، چشیدن طعم لذیذ کبابی گرجی بسیار جذاب خواهد بود.

کباب متسوادی یکی از معروف‌ترین کباب‌های گرجستان است که مردم این کشور روی اصالت طعم و مزه آن تاکید ویژه‌ای دارند. به خاطر همین برای پخت آن از کمترین ادویه‌ها و چاشنی‌ها استفاده می‌کنند. برای گوشت این کباب همیشه ترکیبی از تکه‌های گوشت بره، گوساله و خوک پیشنهاد می‌شود. خوردن این کباب لذیذ در تور گرجستان جشنی بی‌بدیل خواهد بود.

آجاپساندالی

حتماً شما هم می‌دانید که گرجستان طبیعت غنی دارد و میوه‌ها و سبزیجات این کشور شهرتی جهانی دارند. وقتی شما در تور تفلیس گشتی در خیابان‌های شهر می‌زنید بدون شک گذرتان به یکی از آن بازار‌های رنگارنگ میوه و سبزیجات خواهد خورد. مردم صمیمی و خونگرم تفلیس همین پتانسیل را تکیه‌گاهی قرار داده‌اند تا یکی از جذاب‌ترین غذاهای گیاهی جهان را تهیه کنند؛ آجاپساندالی.

آجاپساندالی جز غذاهایی است که همیشه به گیاه‌خواران و کسانی که می‌خواهند در تابستان داغ خنکی را تجربه کنند پیشنهاد می‌شود. گرجی‌ها برای تهیه این غذا از بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی، سیر، دلمه، گشنیز، سیب زمینی و انواع ادویه‌های خوش عطر و طعم استفاده می‌کنند.

چخخبیلی

اگر در تور تفلیس به یکی از رستوران‌های جذاب این شهر رفتید لازم نیست نگران نام سخت این غذا شوید، طعم لذیذ چَخُخبیلی به سختی تلفظ اسمش می‌ارزد. نام این غذا از واژه خوخوبی به معنی قرقاول گرفته شده است. این غذا ریشه و اصالتی قدیمی در میان مردم تفلیس دارد و در گذشته از گوشت قرقاول و گوشت گاو برای پخت این غذای ویژه استفاده می‌شده است.

این غذا از طبخ گوشت گاو، مرغ و سبزیجات مختلف مانند ترخون آماده می‌شود؛ حتی استفاده از گوشت بوقلمون و اردک نیز متداول است. شما این غذا را می‌توانید با نان در رستوران‌های تور تفلیس نوش جان کنید.

فهرست رستوران های ارزان و با کیفیت برای تور تفلیس

تور گرجستان

تجربه طعم و عطرهای جذاب غذاهای گرجی در تور تفلیس شگفت‌انگیز و خاص خواهد بود. تفلیس هم مانند شهرهای دیگر گرجستان رستوران‌ها و سرآشپزهای زیادی دارد که مشهور هستند. در این رستوران‌ها علاوه بر غذاهای گرجی، شما به انواع منوهای بین المللی نیز دسترسی دارید. نکته که در تور تفلیس باید به آن توجه کنید قیمت مناسب و سطح کیفیت غذا این رستوران‌هاست.

کارشناسان سایت سفرهای دنیاگردی آریا با توجه به تجربه مسافرین خود در این سال‌ها رستوران‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهند:

  • رستوران راچا تاورن RACHA TAVERN
  • رستوران مافشالیا Mafshalia
  • رستوران شمومِشاما SHEMOMECHAMA
  • رستوران چِمو کارگو Chemo Kargo
  • رستوران مولن الکتریک Moulin Electrique
  • رستوران آمرا Amra
  • رستوران توک توک Tuk Tuk
  • رستوران خرما Hurma
  • رستوران شخارا Shkhara
  • رستوران سامیکیتنو Samikitno
  • رستوران هیلتاپ تفلیس Tbilisi Hilltop
  • رستوران خینکلیس شاخلی Khinklis Sakhli
  • رستوران ولیامینو Veliaminov
  • کافه پالرمو Cafe Palermo
  • رستوران آلاوردی Alaverdi
  • رستوران فایر وک Fire wok

ارزانترین تور تفلیس را از دنیاگردی بخواهید

تفلیس شهری است که در قاره اروپا پرچم آمیختگی فرهنگ غربی و شرقی را افراشته نگه داشته است. آنانی که تور تفلیس را انتخاب کرده‌اند همیشه از آرامش، زیبایی، فروشگاه‌های ارزان و فرصتی بی‌نظیر برای تمدد اعصاب تعریف می‌کنند. هر کس که به این سرزمین کوهستانی و خوش آب و هوا پا می‌گذارد، هرگز برای خانه دلش تنگ نمی‌شود و می‌خواهد آن لحظات تا بی‌نهایت ادامه پیدا کند. ما در سفرهای دنیاگردی آریا به شما تضمین می‌دهیم که تور تفلیس 1401 بهترین تجربه گردشگری شما خواهد بود، فرصتی برای تماشای زیبایی‌های کشوری باستانی و سرسبز.

شما می‌توانید با کارشناسان سایت سفرهای دنیاگردی آریا تماس بگیرید و خود را مهمان همین تجربه دل‌انگیز کنید. مهم نیست که برای تعطیلات و اوقات فراغت خود چه هزینه‌ای در نظر گرفته‌اید؛ ما با ارائه تور تفلیس قیمت مناسب ، تور تفلیس ارزان ، تور تفلیس لحظه آخری و تور تفلیس زمینی، آرزوی سفر برای هر خانواده را برآورده کرده‌ایم.

شما از هر گوشه‌ی ایران می‌توانید در تور گرجستان ، تفلیس و باتومی شرکت کنید. تور تفلیس از شیراز ، تور تفلیس از مشهد ، تور تفلیس از اصفهان و تور تفلیس از هر گوشه‌ی ایران همیشه در دسترس شما خواهند بود.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.