آپلود با لینک مستقیم

سفرنامه و مشخصات کامل دریاچه لزور

دریاچه لزور که از آن به عنوان سد سیاه رود نیز یاد می شود، بدون شک یکی از دریاچه های زیبا در نزدیکی تهران است. دریاچه لزور در نزدیکی روستای لزور در مرز استان تهران و مازندران قرار دارد و یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران در کلانشهر فیروزکوه است. این روستا در فضای قزگانچای در کلانشهر فیروزکوه و در 165 کیلومتری شمال شرق تهران و 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در میان رشته کوه های متعدد البرز با عمق دریاچه لزور حدود 2500 متر از درجه دریا واقع شده است.

سفرنامه دریاچه لزور
سفرنامه دریاچه لزور

سفرنامه دریاچه لزور

اگر به دنبال یک مکان خنک برای تور دریاچه لزور درتعطیلات تابستان می ‌گردید دریاچه لزور یکی از منحصر به فرد ترین و زیباترین دریاچه های اطراف تهران به شمار می آید. این دریاچه به صورت مثلثی شکل در روستایی نزدیک لزور و مرز با مازندران و تهران واقع شده است، هر ساله در هنگام تعطیلات تابستانی افراد زیادی به نزدیک این دریاچه می روند و تحصیلات خود را در این مکان می گذرانند در نزدیکی این دریاچه یک سدی به نام سد سیاه رود یا معجزه قرار دارد.

در سراسر روستای لزور و دریاچه آن، قله ها و مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی برای افراد علاقه مند وجود دارد. علاوه بر این، تفریحاتی متنوعی همچون ماهیگیری در دریاچه لزور وجود دارد. بسیاری از دوچرخه سواران کوهستان این منطقه را برای تفریح و تمرین های خود انتخاب می کنند. اگر برای کوهنوردی به این نقطه تعطیلات می روید، این روستا محل شروع صعود به قله های «میشینه مرز» و «افزایش» است.

قله میشینه به عنوان بهترین قله کوه البرز با ارتفاع 4030 متر در شمال غربی این روستا قرار دارد. مسیر صعود به این قله بدون شک یکی از دوست‌ داشتنی‌ ترین و جذاب ‌ترین طرح‌ های کوهنوردی منطقه است که از تنگه‌ های پرآب، دشت‌ های زیبا و مجاورت با دریاچه سد سیاه ‌رود می ‌گذرد.

دریاچه لزور کجاست؟

دریاچه لزور در 165 کیلومتری از تهران می باشد، این دریاچه در واقع در شمال تهران و در 45 کیلومتری فیروزکوه قرار دارد و دارای آب و هوای خنک و دلپذیر است. برای اطلاع از تور کیش به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. روستای لزور دریاچه جز بزرگترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود. دریاچه لزور که با نام سد سیاه رود و یا معجزه چشمه نیز شناخته می ‌شود در پشت روستای لزور در ارتفاعی در حدود ۳ هزار و ۹۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد. ارتفاع دریاچه لزور به ۴ هزار متر می رسد این دریاچه بین قله های بلند رشته کوه دماوند قرار دارد.

مسیر رفتن به دریاچه ی لزور

اگر قصد دارید به دریاچه لزور در اطراف تهران بروید باید به شما بگویم که مسیر ماشین رو دریاچه لزور بسیار هموار و قابل دسترسی دارد. در سال‌ های اخیر روستای لزور به یکی از قطب های گردشگری تهران تبدیل شده است. برای رفتن به دریاچه لزور ابتدا از تهران وارد جاده فیروزکوه می شوید و سپس در طول مسیر بعد از پمپ بنزین نمرود به سه راهی به نام لاسم می رسید.

شما بعد از طی کردن ۲۷ کیلومتر به مسیری به نام ارجمند می رسید و از آنجا نیز به دریاچه لزور تنها ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. شما همچنین  در طول مسیر می توانید روستاهایی مانند شادمهن و اهنز را نیز ببینید.

فعالیت هایی که می توانید در دریاچه لزور انجام دهید

در دریاچه لزور و اطراف آن شما می توانید فعالیت های آبی و زمینی گوناگونی انجام دهید. شما می توانید به همراه خانواده و دوستانتان برای گذراندن تعطیلات تابستان به این منطقه بروید و اوقاتی خوش را برای خود رقم بزنید.

دوچرخه سواری

همانطور که می دانید یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که می توان انجام داد دوچرخه سواری است. اگر شما هم اهل دوچرخه‌ سواری هستین می توانم این خبر خوش را به شما بدهیم که می توانید در کوهستان های این منطقه به دوچرخه سواری بپردازید و در کنار دوچرخه سواری از مناظر زیبایی منطقه لذت ببرید. دوچرخه سواران حرفه ای کوهستان نیز برای تمرینات خود به این منطقه می روند. برای خرید ارزان تور مشهد به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

کوهنوردی در اطراف دریاچه لزور

در اطراف دریاچه لزور قله ها و کوه‌ های مرتفع ای وجود دارد که می توانید از آنها بالا بروید. قله های اطراف این دریاچه یکی از بهترین انتخاب ها برای کوهنوردان است. قله میشینه بلندترین قله البرز شرقی به شمار می رود که ارتفاع آن به ۴۰ ۳۰ متر می رسد و در شمال  روستای لزور واقع شده است.

ماهیگیری در دریاچه لزور

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از ماهیگیری در دریاچه لذت می برید می توانید در دریاچه لزور به ماهیگیری بپردازیم فقط کافیست تا تجهیزات ماهیگیری را با خود همراه داشته باشید، شما حتی می توانید در کنار دریاچه چادر برپا کنید.

قایق سواری

دریاچه لزور به دلیل دارا بودن آب و هوای خنک و مطبوع در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین گزینه ها برای  قایق سواری است شما می توانید به همراه خانواده و دوستان خود قایق هایی را به صورت دقیقه اجاره کنید، این قایق ها هم به صورت پارویی و هم به صورت موتوری می باشند. همچنین می توانید در آب دریاچه به شنا کردن بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه لزور

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این دریاچه به دلیل کوهستانی بودن دارای آب و هوای خنک است، بنابراین آب و هوای دریاچه لزور در فصل های بهار و تابستان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این منطقه می باشد. اما این از زیبایی های فصول پاییز و زمستان آن کم نمی کند، لیکن می توان گفت در فصل های بهار و تابستان این منطقه سرسبزی بی نظیری دارد و شما می توانید در اطراف این دریاچه کمپینگ به راه بیندازید و چادر برپا کنید و از آب و هوای مطبوع و خنک و پاکیزه این منطقه نهایت لذت را ببرید.

اقامتگاه های اطراف دریاچه

گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند اغلب دوست دارند که چند روزی در این منطقه اقامت کنند، طی سال‌ های اخیر امکانات بسیار خوبی برای اقامت گردشگران در این منطقه فراهم شده است. بالاتر از دریاچه در دامنه کوه ها شما می توانید به امکاناتی همچون سرویس های بهداشتی و کلبه ها و آب چشمه دسترسی پیدا کنید در روستای لزور اطراف دریاچه شما می توانید خانه ها و کلبه هایی برای اقامت پیدا کنیم.

روستای  لزور ۱۳ کیلومتر تا دریاچه فاصله دارد، و یکی از دیدنی ترین روستاهای اطراف تهران به شمار می رود ارتفاع روستا تا دریاچه به ۱۶۰۰ متر می رسد. برای خرید ارزان تورها و بلیط های مسافرتی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید، و خرید های خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

دیدنی های اطراف دریاچه لزور
دیدنی های اطراف دریاچه لزور

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

شما علاوه بر دریاچه لزور می ‌توانید از دیدنی های اطراف آن نیز لذت ببرید.  روستای لزور که دارای قدمتی ۴۰۰ ساله می باشد یک روستای تاریخی بسیار دیدنی است از آثار معروف این روستا می توان به قلعه قلدوش، پل سنگی، برج نیمه ،امامزاده خوشنام و امامزاده معصوم اشاره کرد. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (2 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.