آپلود با لینک مستقیم

چگونه از شر دندان درد در شب خلاص شویم

چگونه از شر دندان درد در شب خلاص شویم

از بدترین دردهایی که شب‌ها بیشتر و غیرقابل تحمل‌تر می‌شود، می‌توان به دندان درد اشاره کرد. دندان درد همیشه دلایل مشخصی دارد از جمله پوسیدگی دندان‌ها، ترک خوردن دندان، ورم و آبسه در لثه، عفونت دندان یا لثه و … . بهتر است در اولین فرصت با مراجعه به دندانپزشک، علت دندان درد را پیدا کرده و برای درمان آن اقدام نمایید. دندان درد علائمی مانند احساس درد زمان جویدن غذا، حساس شدن دندان‌ها به مواد‌غذایی سرد یا گرم، خونریزی اطراف دندان به همراه ترشح مایعاتی از لثه، متورم شدن اطراف دندان‌ها، گونه و … دارد. در ادامه مقاله روش‌هایی برای خلاص شدن از شر دندان درد در شب را به شما آموزش می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

خلاص شدن از دندان درد در شب

دندان درد در شب یکی از بدترین دردهایی است که می‌تواند خواب را از چشمان شما بگیرد. ترفندهایی برای رهایی از دندان درد وجود دارد اما راه‌حل دائمی نیستند و باید هر چه سریع‌تر به دندانپزشک مراجعه نمایید. همچنین توجه داشته باشید برای درمان ایمپلنت دندان در آرکادنت می‌توانید به سایت مراجعه نمایید. در ادامه برخی از روش‌های کنترل و کاهش درد را به شما معرفی خواهیم کرد.

درمان‌های طبیعی برای دندان درد

درمان‌های طبیعی برای دندان درد

همانطور که گفتیم بهترین روش برای از بین بردن کامل دندان درد مراجعه به دندانپزشک است. با این حال می‌توان از روش‌های طبیعی زیر جهت کاهش موقت درد دندان استفاده نمود.

۱. میخک یا روغن آن

میخک دارای یک بی‌حس کننده طبیعی به نام «اوژنول» است که باعث بی‌حس شدن عصب دندان می‌شود. استفاده از میخک می‌تواند درد دندان را موقتا کاهش دهد.

روش استفاده: برای انجام این کار فقط کافیست یک عدد میخک را بجوید یا ۳-۲ قطره از روغن آن را روی پنبه ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه روی دندان مورد نظر قرار دهید. توجه نماید که تحت هیچ شرایطی نباید روغن میخک را به طور روی دندان ریخت. چرا که باعث تحریک لثه حساس و در نتیجه درد بیشتر می‌شود.

۲. پودر زنجبیل و فلفل قرمز

زنجبیل و فلفل قرمز به دلیل داشتن کپسایسین مانع رسیدن پیام درد به مغز و در نتیجه موجب کاهش درد و التهاب می‌شوند.

نحوه‌ی استفاده:‌ در این روش پودر زنجبیل و فلفل قرمز را به میزان یکسان با آب ترکیب نمایید. سپس خمیر تشکیل شده را با استفاده از گلوله‌ی پنبه‌ای روزی چند مرتبه روی دندان قرار دهید تا درد کاهش یابد. مراقب باشید این مخلوط با لثه و زبان‌ برخورد نکند.

۳. آب‌ نمک

استفاده از آب‌ نمک باعث تمیز شدن ناحیه‌ عفونی و از بین رفتن عوامل عفونت‌زا و در نتیجه کاهش درد می‌شود.

نحوه‌ی استفاده:‌ برای انجام این کار فقط کافیست یک قاشق غذاخوری نمک را به یک لیوان آب جوشیده اضافه نمایید و اجازه دهید سرد شود. این کار را چند بار در روز به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهد.

۴. چای نعناع یا چای سیاه

چای نعناع دارای خاصیت بی‌حس‌ کنندگی می‌باشد که درد را به صورت موقت کاهش می‌دهد.

نحوه‌‌ی استفاده: به اندازه یک قاشق چایخوری نعناع را در یک فنجان بریزید، سپس آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا بیست دقیقه دم بکشد. بعد از سرد شدن چای آن را در دهان خود بگردانید، سپس می‌توانید آن را بخورید یا بیرون بریزید.

چای سیاه پررنگ نیز دارای ماده‌ای قابض به نام تانین می‌باشد که سبب کاهش التهاب و درد می‌شود. چای سیاه را می‌توانید به صورت کیسه‌ای در آب جوش قرار داده و روی دندان خود بگذارید.

علل دندان درد چیست؟

التهاب قسمت مرکزی دندان که به آن پالپ می‌گویند، منجر به ایجاد دندان درد می‌شود. عصب‌هایی که در قسمت انتهایی پالپ قرار دارند، نسبت به درد بسیار حساس می‌باشند. دلیل التهاب پالپ در دندان می‌تواند موارد زیر باشد:

  • هوا یا مواد‌غذایی سرد و گرم
  • ساییدن دندان‌ها بر روی یکدیگر
  • حساسیت دندان‌ها نسبت به دما
  • ترک خوردگی یا شکستگی دندان‌ها
  • التهاب لثه‌ها
  • دندان قروچه کردن
  • پوسیدگی دندان‌ها
  • بارداری
  • جابه‌جایی براکت‌های ارتودنسی
  • تحت فشار بودن دندان‌ها در اثر رشد دندان‌های عقل
  • وجود آبسه در اطراف دندان‌ها
  • نصب روکش دندانی

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

استفاده از روش‌های طبیعی برای رهایی از دندان درد تا زمانی مجاز است که فرد دچار تب و لرز، خونریزی و عفونت نشود. در صورتی که فرد علائم هر یک از این موارد را داشت باید سریعا به دندانپزشک مراجعه کند. به صورت کلی باید در زمان مواجه با دندان درد به سرعت به دندانپزشک مراجعه کرد تا از آسیب‌های جدی به دندان جلوگیری کنید.

سوالات متداول

۱. ایمپلنت دندان چگونه است؟

در ایمپلنت دندان یک ریشه از جنس تیتانیوم خالص به جای ریشه اصلی دندان در فک کاشته می‌شود. سپس تاج‌های دندانی که در آزمایشگاه ساخته شده‌اند را بر روی این ریشه‌ها سوار می‌کنند. ایمپلنت بعد از گذشت ۸ هفته از کشیدن دندان به وسیله جراحی و کاشت ریشه در فک قابل انجام است.

۲. ایمپلنت دندان به دندان‌های سالم دیگر آسیبی وارد خواهد کرد یا خیر؟

جواب سوال منفی است. ایمپلنت دندان نسبت به دیگ روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته کمترین آسیب را از نظر زیبایی و سلامت دندان‌ها دارد. در این روش درمانی هیچ آسیبی به دندان‌های سالم مجاور با دندان‌های ایمپلنت شده وارد نمی‌شود. همچنین در این روش از تحلیل رفتن استخوان فک نیز جلوگیری می‌شود.

۳. کامپوزیت ونیر چگونه است؟

کامپوزیت نوعی روکش دندانی است که برای زیبایی ظاهر دندان‌ها یا اصلاح طرح لبخند به کار برده می‌شود. جنس روکش‌های کامپوزیت ونیر از رزین کامپوزیت می‌باشد و به صورت مستقیم بر روی دندان‌ها سوار می‌شوند.

۴. کامپوزیت ونیر چه کاربردهایی دارد؟

کامپوزیت ونیر برای برطرف‌سازی مشکلاتی مانند ترک‌های کوچک روی دندان، پریدگی‌های لبه دندان‌ها و … به کار برده می‌شود و اصلی‌ترین کار آن‌ها اصلاح طرح لبخند است. کامپوزیت‌ها همان مواد سفید رنگی می‌باشند که برای پر کردن دندان‌ها نیز به کار برده می‌شوند.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2/5 - (6 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.