آپلود با لینک مستقیم

از پول اضافه خود چطور نگهداری می‌کنید؟

از پول اضافه خود چطور نگهداری می‌کنید؟

همه ما بعد از یک ماه فعالیت و یا پایان سال کاری مقداری پول پس‌انداز می‌کنیم. حتی ممکن است پولی از طریق ارث، پاداش و یا فروش خانه و اتومبیل به دستتان رسیده باشید و حالا به درستی ندانید که چطور این پول را سروسامان دهید.

حقیقت این است که هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم با پس‌اندازهای جزئی سود و درآمدهای بسیار زیاد کسب کنیم و به همین دلیل باید به دنبال روشهای سرمایه‌گذاری و ذخیره پول خود باشیم تا امنیت پول را برای بلندمدت تامین کنیم. نکته دیگر این است که برای افزایش پول  و درآمد فقط نمی‌توان به کسب و کار و یا شغلی که در آن فعالیت می‌کنیم، پایبند باشیم. به همین دلیل باید با انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب، راه دیگی برای افزایش درآمد پیدا کنیم.

برای نگهداری از پول و ذخیره آن در جای مناسب باید استراتژی‌های درست و اصولی را پیش برد. به همین دلیل در ادامه به برخی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری مناسب اشاره می‌کنیم تا تصویر روشنی از پس‌انداز و سرمایه‌گذاری مناسب به دست بیاورید.

1) چقدر به امکان بازگشت پول فکر کردید؟

اولین و مهم‌ترین موضوعی که در ذخیره و نگهداری پول باید به آن فکر کنید، نرخ بازگشت پول است. به عبارت ساده‌تر از خودتان بپرسید که اگر نیاز به این پول داشته باشم، آیا به راحتی می‌توانم آن را برداشت کنم؟

برای مثال اگر یک حساب پس‌انداز باز دارید و پول خود را در آن ذخیره کردید، بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید سایر هزینه‌هایی که در آینده پیش می‌آید، از طریق این حساب سروسامان دهید و دسترسی به این مبلغ بدون هیچ مشکلی برای شما فراهم است. اما در صورتی که یک حساب بلندمدت دارید، نقد شوندگی کمتری دارد و به همین دلیل دسترسی به آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

همچنین اگر با پول و پش‌انداز خود مقداری طلا بخرید، در هنگام نیاز به پول، به سرعت می‌توانید آن را بفروشید و پول دریافتی را صرف هزینه‌های ضروری کنید. اما با خرید سهام بورسی فاصله زمانی کوتاهی حدود 2 تا 4 روز زمان لازم است تا به مبلغ خود دست پیدا کنید.

این موضوع شاید در نگاه اول و زمانی که اقدام به ذخیره پول می‌کنید، چندان مهم به نظر نرسد، اما در بلندمدت و زمانی که به پول نیاز پیدا کنید، متوجه اهمیت آن می‌شوید. بنابراین قبل از هر اقدامی به میزان نیاز خود به پس‌انداز در آینده توجه کنید و بر اساس آن روش و استراتژی نگهداری از پول را پیش ببرید.

2) نرخ سود در هر سرمایه‌گذاری

موضوع مهم بعدی میزان نرخ سودی است که از هر نوع سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید. مسلما این نرخ در روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری یکسان نیست و علاوه بر آن هرکدام ریسک متفاوتی برای پول شما به ارمغان می‌آورند.

همچنین اگر قصد داشته باشید پس‌انداز خود را در بانک ذخیره کنید، با توجه مدت زمان نگهداری پول در بانک، نرخ شود متفاوتی عاید شما می‌شود. به‌طور مثال در حساب‌های بلندمدت نرخ سود بیشتری به دست می‌آورید؛ اما در عین حال دسترسی کمتری نیز به پول خود خواهید داشت.

نکته مهم دیگر این است که حتی سرمایه‌گذاری و ذخیره پ.ل در حساب‌های سپرده بلندمدت بانکی هم نمی‌تواند شما را از نرخ تورم نجات دهد؛ زیرا نرخ تورم با سرعت بیشتری نسبت به نرخ سود دریافتی حرکت می‌کند. به همین دلیل اگر به دنبال این هستید که سود سرشاری از پس‌انداز خود به دست بیاورید، باید به فکر روش‌های دیگری باشید.

نرخ سود در هر سرمایه‌گذاری

3) پشتیبانی از سرمایه شما چقدر است؟

در حال حاضر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق طلا، بانک‌ها، بورس و بسیاری موارد دیگر برای ذخیره و نگهداری پول وجود دارند، اما سوال مهم این است که چقدر از کاربران پشتیبانی می‌کنند؟شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بسیاری از مردم هنوز هم دوست دارند در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند، زیرا تعامل با نمایندگان بانک‌ها و کارمندان به آن‌ها حس اطمینان و اعتماد را القا می‌کند.

این در حالی است که روش‌های سرمایه‌گذاری آنلاین و حتی سپرده‌گذاری آنلاین در بانک‌ها نیز وجود دارد و فقط با انجام عملیات ساده کارت به کارت اینترنتی بانک صادرات می‌توانند پول خود را در یک حساب سپرده ، سرمایه‌گذاری کنند. همچنین انتخاب این روش مقرون به‌صرفه و اقتصادی‌تر است. اما انتظار سطح پشتیبانی بالا موجب شده که بسیاری از افراد هنوز هم به روش‌های سنتی پایبند باشند.

4) چقدر بین شما و هدف مالی‌تان فاصله وجود دارد؟

هنگام انتخاب یک روش سرمایه‌گذاری برای پس‌اندازها، باید به این موضوع هم فکر کنید که چقدر بین شما و هدف مالی که دارید، فاصله وجود دارد. اگر قصد دارید بعد از چند سال به مبالغ مشخصی دست پیدا کنید و یا یک هدف مالی خاص مانند خرید خانه را دنبال کنید، باید روش‌های بلندمدت را انتخاب کنید. در عین حال نیاز نیست که هر روز پول خود و استراتژی سرمایه‌گذاری را چک کنید و اشکالات آن را برطرف نمایید.

در عین حال برای اهداف کوتاه مدت مانند خرید یک وسیله برای خانه، باید پس‌اندازها را در جایی قرار دهید که امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین اگر می‌خواهید یک هدف میان مدت مانند تعمیر خانه را سروسامان دهید باید به دنبال حساب‌های پس‌اندازی باشید که نقد شوندگی میان مدتی راحتی داشته باشند.

5) چقدر به جریمه‌ها و هزینه‌ها فکر کردید؟

انتخاب روش‌های سرمایه‌گذاری دارای نرخ و هزینه‌های متفاوتی هستند. برخی از حساب‌های بانکی به این صورت عمل می‌کنند که برداشت پول قبل از موعد و تاریخ معین، جریمه‌هایی را برای شما در نظر می‌گیرد. این موضوع می‌تواند نرخ سود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین هنوز هم برخی از بانک‌ها برای ارائه خدمات مالی مربوط به حساب‌های سپرده بلندمدت کارمزد دریافت می‌کنند. به همین دلیل باید تمام این هزینه‌ها را هنگام انتخاب روش و استراتژی سرمایه‌گذاری و پس‌انداز در نظر بگیرید.

6) چقدر با ریسک دوست هستید؟

میزان ریسک پذیری ما تعیین کننده روش و استراتژی نگهداری پول است. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای دریافت سود وجود دارد و هرکدام دارای ریسک متفاوتی هستند. به‌طور مثال خرید سهام بورسی، ریسک بسیار زیادی دارد و بدون شناخت نمی‌توان در این مسیر وارد شد. اما افتتاح حساب‌های سپرده بلندمدت بانکی سود کمی به شما می‌دهد، اما ریسک پایینی نیز در مقابل دارد.

اگر بخواهید در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنید، باید نوسانات نرخ طلا را در نظر بگیرید و برای حضور در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نرخ سود تقریبا مناسب به همراه ریسک کمتری تجربه خواهید کرد. حتی ممکن است بخواهید به‌عنوان سرمایه‌گذار در تامین کالا و خدمات برای یک فروشگاه همکاری کنید و در سود و زیان این فعالیت شریک شوید.

همچنین روش‌های دیگری برای حضور در بازار سرمایه و پیدا کردن استراتژی مناسب برای پس‌انداز وجود دارد و می‌توانید از روش‌های دیجیتالی نوین و راحتی مانند درگاه پرداخت مستقیم  IPG برای حضور در آن‌ها و یا خرید کالا و خدمات به صورت عمده و خرده فروشی آن‌ها اقدام کنید. در هر صورت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه روشی را برای نگهداری پول و پس‌انداز خود انتخاب کنید. اما توصیه می‌شود قبل از هر چیز به اهداف مالی خود، میزان ریسک پذیری و مقدار سودی که انتظار دارید، توجه کنید و بعد اقدام به انتخاب سرمایه‌گذاری مناسب نمایید.

همچنین فراموش نکنید که پول امروز ممکن است برای چند سال دیگر مناسب نباشد و تورم آن‌قدر پیش برود که تا چند سال دیگر این مبلغ ارزش چندانی نداشته باشد. بنابراین حتما استراتژی مناسبی برای مدیریت پول خود انتخاب کنید تا بعد از چند سال از روش سرمایه‌گذاری خود پشیمان نشوید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.2/5 - (6 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.