آپلود با لینک مستقیم

در انتخاب و خرید رنگ ترافیکی به چه مواردی باید توجه کرد ؟

در انتخاب و خرید رنگ ترافیکی به چه مواردی باید توجه کرد ؟ | شرکت پخش رنگ تهران

رنگ ترافیکی امروزه به سبب کاربرد های زیادی که در بزرگراه ها و خیابان ها دارد، محبوبیت بالایی پیا کرده است. این دسته از رنگ ها نقش بسزایی را در جلوگیری و یا کاهش تصادفات جاده ای ایفا میکنند. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع رنگ ترافیکی بپردازیم تا شما بتوانید اطلاعات کافی در مورد خرید رنگ ترافیکی به دست آورید. همچین متوجه خواهید شد که قیمت رنگ ترافیکی اصولا بر چه مبنایی تعیین میگردد.

رنگ ترافیکی چیست ؟

همه ما خطوطی را که بر روی آسفالت جاده ها یا کف پارکینگ ها به عنوان راهنما یا جداکننده لاین ها کشیده شده است، دیده ایم. این خطوط دربرگیرنده اطلاعات بسیار مهمی هستند که می توانند به ما در یافتن مسیر، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تشخیص درست حقوق خود در حین رانندگی کمک کنند.

به همین دلیل در کشیدن آن ها باید از رنگ های بسیار باکیفیتی استفاده شود که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا عبور و مرور خودروها و عابران پیاده، رنگ خود را از دست ندهند. اینجا است که مفهومی به نام رنگ ترافیکی مطرح می شود.

کاربرد های رنگ ترافیکی

انواع رنگ ترافیکی می توانند در مکان های مختلفی استفاده شوند. این مکان ها عبارتند از:

  • خط کشی سالن های ورزشی ، مسیر های مسابقات خودرو و مسیر حرکت در فرودگاه
  • مشخص نمودن فضای پارکینگ ، جهت مسیر حرکت، محدوده لاین ها و حریم جاده
  • کشیدن نماد های ترافیکی مانند؛ ایست، اتوبوس، خطر، حرکت و…
  • رنگ خط کشی خیابان مانند خطوط عابر پیاده ، خیابان ها، بزرگراه و جاده ها

ویژگی های رنگ های ترافیکی

رنگ ترافیکی به دلیل اینکه در محل های پررفت و آمد مورد استفاده قرار گرفته و به طور دائم در معرض عوامل محیطی مانند نور خورشید، برف یا باران است؛ باید ویژگی های خاصی داشته باشد که شامل؛

  • قدرت نفوذ بالا
  • مقاومت در برابر اشعه های خورشید
  • عدم تغییر رنگ در اثر عوامل محیطی
  • مقاومت سایشی بالا
  • سرعت بالای خشک شدن

4 نکته مهم در انتخاب و خرید انواع رنگ های ترافیک | رنگ تهران

۴ نکته مهم در انتخاب و خرید انواع رنگ های ترافیک

قبل از خرید آنلاین رنگ ترافیکی و یا حتی خرید این رنگ به صورت حضوری باید بدانید که در نمونه های مختلف راهنمای انتخاب و خرید رنگ ترافیکی به این نکته تاکید شده است که باید به قوانین ایالتی و ملی توجه ویژه ای شود؛ زیرا شهرداری هر منطقه قوانین خاص خود را برای علامت گذاری هر جاده دارد و باید رنگ موردنظر برای اجرای این چارچوب ها مناسب باشد.

در ادامه به برخی از مهم ترین نکاتی که باید در خرید این رنگ ها در نظر داشته باشید، اشاره کرده ایم.

  1. ملاحظات زیست محیطی
  2. مکان کاربرد رنگ ترافیکی
  3. تاثیرپذیری از شرایط محیطی
  4. دانه بندی مناسب

انواع رنگ ترافیکی

رنگ های ترافیکی بر اساس معیارهای مختلفی طبقه بندی می شوند که در راهنمای انتخاب و خرید رنگ ترافیکی بسیار تاثیرگذار است.

متاسفانه برخی از افراد بدون دانستن اینکه انواع رنگ ترافیکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؛ اقدام به خرید می کنند. همین امر موجب می شود که نتوانند نتیجه دلخواه را به دست آورند.

انواع رنگ ترافیکی | رنگ تهران

دسته بندی انواع رنگ های ترافیکی بر اساس شیوه اختلاط

یکی از معیارهای مهم برای طبقه بندی این نوع از رنگ ها، شیوه اختلاط آن ها است. بر این اساس رنگ های ترافیکی در دو دسته قرار می گیرند:

رنگ های ترافیکی سرد

فرایند اختلاط و اجرای رنگ ترافیکی سرد را می توان در دماهای پایین انجام داد و نیازی به افزایش دما وجود ندارد.

این نوع از رنگ ها بیشتر در معابر کم تردد و فرعی به کار می روند. همچنین در پارکینگ های شخصی نیز می توان برای کاهش هزینه ها، از این نوع رنگ استفاده کرد.

رنگ ترافیکی گرم

رنگ های ترافیکی گرم باید پیش از اعمال بر روی آسفالت تا دمای مشخصی گرم شوند؛ به عبارت بهتر برای تشکیل فیلم رنگ و مخلوط کردن اجزا، نیاز به دمای نسبتا زیادی وجود دارد.

دسته بندی رنگ های ترافیکی بر اساس پایه آن ها

معیار دیگری که در هنگام خرید رنگ ترافیکی باید مدنظر داشت، پایه این نوع از رنگ ها است. بر این اساس دسته بندی زیر برای رنگ های ترافیکی وجود دارد:

رنگ های مبتنی بر روغن

رنگ های مبتنی بر روغن یا حلال، از مواد شیمیایی ساخته شده و برای رقیق شدن یا تمیز کردن نیاز به یک حلال خاص دارند. بیشتر این رنگ ها آب را به خود جذب نکرده و با آب شسته نمی شوند؛ به همین دلیل در مناطقی با آب و هوای سرد و پربارش، از این نوع رنگ ها استفاده می شود.

در کنار این ها رنگ های مبتنی بر روغن یخ نمی زنند و می توانند مانع از ایجاد خطر در جاده ها شوند.

رنگ های مبتنی بر حلال

بسیاری از افراد نمی دانند که تفاوت این دو نوع رنگ ترافیکی چیست؛ یعنی رنگ های مبتنی بر حلال چه فرقی با رنگ های مبتنی بر روغن دارند.

رنگ های مبتنی بر حلال که به نام نوع I نیز شناخته می شوند؛ برای رنگ آمیزی کف انبار یا پیست های مسابقه به کار می روند؛ زیرا مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش دارند. از سوی دیگر به راحتی خشک شده و درنتیجه می توانند مکان های مختلف را زودتر به بهره برداری برسانند.

رنگ ترافیکی بر پایه آب

رنگ ترافیکی پایه آب بسیار با محیط زیست سازگار بوده و کم هزینه هستند. این نوع از رنگ ها به راحتی با آب شسته می شوند؛ به همین دلی استفاده از آن ها در مکان های مرطوب توصیه نمی شود.

با این حال به سرعت خشک شده و بسیار در دسترس هستند؛ در نتیجه برای مکان هایی مناسب هستند که می خواهند در کمترین زمان ممکن درب های خود را به روی مشتریان باز کنند.

بر اساس تعداد اجزای هر رنگ نیز می توان رنگ های ترافیکی را به دو دسته دو جزئی و سه جزئی تقسیم بندی کرد. رنگ های سه جزئی از رزین اکریلیک، پراکساید و شتاب دهنده ساخته شده اند.

این نوع از رنگ ها بسیار سریع خشک شده و می توان در ضخامت های زیاد از آن ها استفاده کرد. اما در رنگ های ترافیکی دو جزئی، خبری از شتاب دهنده نیست؛ به همین دلیل این نوع از رنگ ها نسبت به نمونه های سه بعدی، به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

دسته بندی دیگر انواع رنگ های ترافیکی

از دیگر انواع رنگ ترافیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ لاستیکی کلر دار

شاید شما آشنایی چندانی با اینکه این نوع رنگ ترافیکی چیست نداشته و تابه حال اسم آن را نشنیده باشید؛ اما باید بدانید که رنگ های پلاستیکی کلردار به دلیل ماندگاری بالایی که دارند؛ در مکان هایی که برای توقف خودروها در کنار خیابان علامت گذاری شده، مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع از رنگ ها در برابر خرد شدن بسیار مقاوم هستند؛ در نتیجه برای خط کشی جاده ها و محل های پررفت و آمد نیز بسیار مناسب هستند. با این حال به دلیل قیمت نسبتا بالا، بیشتر افراد ترجیح می دهند که از گزینه های جایگزین استفاده کنند.

رنگ آلکیدی

این نوع از رنگ ها که مبتنی بر حلال هستند؛ با محیط زیست بسیار سازگار بوده و دوام خوبی دارند. به همین دلیل بیشتر برای روسازی از آن ها استفاده می شود.

همچنین از این نوع رنگ ها برای کشیدن خطوط اطراف زمین در سالن های ورزشی استفاده می شود؛ زیرا در اثر سایش توپ یا فعالیت بازیکنان، رنگ خود را از دست نداده و به راحتی قابل تشخیص هستند. به همین دلیل می توان به راحتی قوانین بازی را اجرا کرد.

دسته بندی دیگر انواع رنگ های ترافیکی | شرکت پخش رنگ تهران

رنگ ترموپلاستیک

این نوع از رنگ ها را می توان هم به صورت سرد و هم گرم مورد استفاده قرار دارد. رنگ های ترموپلاستیک بسیار بادوام بوده و در برابر عوامل محیطی و نور خورشید ثبات خود را از دست نمی دهند. به همین دلیل برای خط کشی جاده ها یا استفاده در فضاهای آزاد بسیار مناسب هستند.

رنگ بازتابنده

رنگ های بازتابنده بیشتر در باند فرودگاه ها یا پیست های اتومبیلرانی استفاده می شوند. زیرا در این محل ها باید نشانه ها از فاصله دور یا در سرعت زیاد قابل تشخیص باشند. این نوع از رنگ ها معمولا قیمت بالایی داشته و به همین دلیل در مکان های محدودی مورد استفاده قرار می گیرند.

دانه های شیشه ای موجود در رنگ های بازتابنده باعث می شود که در شب به خوبی قابل مشاهده باشند. به همین دلیل برای خط کشی جاده های تاریک و خیلی شلوغ نیز از آن ها استفاده می شود.

سخن پایانی

شرکت پخش رنگ تهران به عنوان یکی از برترین تولید و پخش کنندگان انواع رنگ امکان خرید رنگ ترافیکی و پلی اورتان و اپوکسی و … ، ساختمانی، اتومبیلی، انواع ابزار و … را برای شما فراهم آورده است. جهت دریافت مشاوره و دریافت قیمت انواع رنگ صنعتی و … مانند قیمت رنگ پلی اورتان میتوانید از طریق وبسایت پخش رنگ تهران با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.7/5 - (6 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.