آپلود با لینک مستقیم

تولید برد مدار چاپی با قیمت مناسب و کیفیتی بی‌نظیر

قلب کلیه محصولات الکترونیکی و آغازین مرحله تولید آن‌ها، طراحی برد مدار چاپی PCB می‌باشد. قطعاتی که جزء لاینفک کلیه وسایل الکترونیکی بوده و همه این لوازم از ساده‌ترین تا پیشرفته‌ترین، وابسته به این بردهای پرکاربرد می‌باشند. شرکت‌های مختلف و متفاوتی در ارتباط با تولید انواع برد مدار چاپی فعالیت گسترده خود را آغاز کرده‌اند. کیفیت ساخت این بردها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چنانچه طراحی و چاپ این بردها از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، بر عملکرد و روال کار دستگاه الکترونیکی تاثیر مستقیمی دارد.

مجموعه آریا مدار ارجمند در نظر دارد که با کمک گرفتن از کلیه‌ تکنیسین‌ها و متخصصین با‌تجربه و خبره‌ خود، کلیه سفارشات مربوط به چاپ برد مدار چاپی را با هر گونه پیچیدگی و به‌صورت آنلاین از کاربران خود دریافت کند. لازم به ذکر است که سفارشات در اسرع وقت بررسی شده و با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مرحله اجرا خواهند رسید. در این مقاله در نظر داریم اطلاعات کلی در مورد انواع مدار چاپی و کاربرد آن در اختیار کاربران قرار دهیم.

مدار چاپی چیست و از چه ساخته شده است؟

PCB یا برد مدار چاپی (Printed Circuit Board) متشکل از یک قطعه نارسانا و چند لایه از جنس فلز مس می‌باشد. این برد در واقع جایگاهی برای قرار گرفتن قطعات الکترونیکی می‌باشد. به دلیل رسانایی بالایی که فلز مس دارد، از آن به عنوان پل ارتباطی بین کلیه قطعات استفاده می‌شود. پایه متعلق به این قطعات، به برد لحیم شده و از طریق همین راه‌های مسی به یکدیگر متصل شده و با عبور جریان در مدار قرار می‌گیرند.

در گذشته که هنوز خبری از ساخت برد مدار چاپی نبود قطعات به وسیله سیم بر روی صفحه به‌هم وصل می‌شدند. با بزرگ‌تر شدن مدارها، پیچیدگی ارتباط بین این سیم‌ها نیز افزایش پیدا کرد. بدین ترتیب اجرای این مدارها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و گاهی اجرا و پیاده‌سازی آن ها ناممکن می‌شد. با گذشت زمان و با ورود بردهای مدار چاپی پیشرفته به دنیای الکترونیک، امکان تولید و طراحی بردهای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر، از جمله مادر‌بردها و مدارات پیچیده کامپیوتری فراهم شد.

نمونه ای از یک مدار چاپی قدیمی مربوط به سال 1984
نمونه ای از یک مدار چاپی قدیمی مربوط به سال 1984

انواع متداول تابلوهای مدارهای چاپی

بردهای مدار چاپی (PCB) قلب همه محصولات الکترونیکی هستند، اما همه این برد ها یکسان و برابر نیستند. انواع مختلفی از بردهای مدار چاپی وجود دارند که دارای مشخصات مختلف و برای کاربردهای گوناگون ساخته شده‌اند. امروزه تولیدکنندگان بیشماری در سراسر دنیا، مدارهای چاپی پیشرفته‌ای را با طیف وسیعی از قابلیت‌ها ساخته و روانه بازار می‌کنند. در ادامه لیستی از انواع رایج بردهای مدار چاپی آورده شده است که به شرح آنها خواهیم پرداخت:

  • PCB تک لایه

بردهای مدار چاپی تک لایه یکی از ساده ترین و متداول ترین مدارهای چاپی هستند که طراحی و ساخته می‌شوند. این تخته ها از یک لایه مواد رسانا (مانند مس یا برخی فلزات دیگر) تشکیل شده اند که در یک طرف یک برد یا بستر نا رسانا قرار می‌گیرند.

نمونه ای از PCB تک لایه
نمونه ای از PCB تک لایه
  • PCB دو لایه

مدار چاپی دو لایه دارای دو لایه رسانا هستند. یکی در بالای یک بستر نارسانا و یکی در سمت پایین بستر (لایه های بالا و پایین) قرار دارند. دو طرف رسانا با استفاده از سوراخ های آبکاری شده، در بستر نارسانا، به لنت های دو طرف برد مدار متصل می‌شوند. به این بردها vias گفته می‌شود.

نمونه ای از PCB دو لایه
نمونه ای از PCB دو لایه
  • PCB چند لایه

این نوع برد، دارای سه یا چند لایه رسانا است. لایه‌های رسانا در بالا و پایین و بین لایه‌های نارسانای برد قرار دارند. در ساخت Advanced Circuits یا بردهای پیشرفته گاهی40 تخته لایه نیز در نظر گرفته می‌شود، اما متداول ترین نوع این بردها دارای تعداد لایه هایی در حدود 4، 6 یا 8 هستند.

  • PCB با چگالی بالا (HDI)

در طراحی و ساخت این نوع مدار چاپی یا PCB از فناوری ساخت مبتنی بر دقت بالا (manufacturing technology) استفاده می‌شود. این نوع برد به منظور دریافت عملکرد بهتر در یک فضای کوچک،طراحی و تولید شده است. این کار با استفاده از بسیاری از لایه‌های رسانا، میکروویاهای حفاری شده با لیزر(laser drilled microvias )، خطوط بسیار ظریف و حساس،و مواد لمینت پیشرفته انجام می‌شود. مدارهای چاپی HDI برای تولید مدارهایی با مسیریابی‌های پیچیده و برای تراشه‌هایی با تعداد پین بالا و سایر قطعات کوچک با تکنولوژی بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمونه ای از PCB با چگالی بالا (HDI).
نمونه ای از PCB با چگالی بالا (HDI).
  • PCB فرکانس بالا

برخی از بردهای مدار چاپی، به‌منظور تسهیل سیگنال هایی با فرکانس بیش از 1 گیگاهرتز طراحی شده است. با توجه به نوع کاربرد و حساسیتی که این نوع مدار چاپی فرکانس بالا دارد، معمولا در ساخت آن از مواد لمینت پیشرفته و با امپدانس کنترل شده استفاده می شود.

مرکز چاپ برد مدار چاپی در کمترین زمان

در دنیای پیشرفته امروزی با وجود ترافیک و مشغله فراوان همه انسان‌ها، وجود خدمات آنلاین و غیرحضوری سبب رضایت خاطر کلیه کاربران خواهد شد. مجموعه آریا مدار ارجمند در نظر دارد کلیه سفارشات مرتبط با طراحی و چاپ برد مدار چاپی را به‌صورت کاملاً آنلاین دریافت کند. کلیه سفارشات در اسرع وقت، با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به انجام خواهد رسید.

وب‌سایت ما راه ارتباطی ما با کاربران است. بدین‌ترتیب هر کس با توجه به نوع درخواست خود این امکان را خواهد داشت که سفارش مدار چاپی خود را به مجموعه ارسال کند. عملیات محاسبه قیمت برد مدار چاپی با توجه به نوع طراحی، نوع برد انتخابی و بسیاری از فاکتورهای دیگر به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. بدین‌ترتیب کلیه کاربران با ارسال سفارش خود و پرداخت آنلاین هزینه خواهند توانست از خدمات این مجموعه استفاده کرده و لذت ارسال سفارش مدار چاپی و آماده سازی آن را به صورت کاملا آنلاین تجربه کنند.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.8/5 - (5 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.