آپلود با لینک مستقیم

با انواع روش ختنه نوزاد آشنا شوید

روش ختنه نوزاد

یکی از عمل‌هایی که در میان افراد مذکر بیشتر وجود دارد، ختنه نوزادان است. این کار به این افراد کمک می‌کند وضعیت سلامتی بهتری داشته ‌باشند. البته این جراحی در میان کودکان و نوجوانان دختر هم وجود دارد؛ اما برای بانوان این موضوع به‌شدت آسیب‌زننده است و گاهی‌اوقات حتی باعث از دست‌دادن جان آن‌ها می‌شود.

اگر صاحب فرزند پسر شده‌اید و حرف‌های ضد و نقیضی در مورد جراحی نوزادشنیده‌اید، ادامه را حتما بخوانید؛ چون قرار است برایتان از همه مواردی بگوییم که به شما کمک می‌کنند درست تصمیم بگیرید. ختنه چیست و انجام این جراحی چه کمکی به فرزندتان می‌کند. در ادامه اگر انتخاب کردید که این عمل را انجام دهید، خواهیم گفت که روند انجام کار به چه شکل است تا هیچ دلهره و نگرانی برایتان به وجود نیاید.

منظور از جراحی ختنه چیست؟

اگر به نوک آلت تناسلی نوزاد پسرتان که نگاه کنید، لایه پوستی نازکی می‌بینید که متحرک است. پزشکان آن بخش را با کمک جراحی برمی‌دارند. به این عمل، ختنه (Circumcision) گفته می‌شود. زمانی‌که نوزاد بین ۲ تا ۱۰ روز است که پا به جهان گذاشته است، با نظر دکتر و شرایط نوزاد تشخیص داده‌ می‌شود که این جراحی انجام شود.

می‌توان این کار در زمان‌های دیگر مانند چند سال بعد هم انجام داد؛ اما بهترین زمان برای ختنه نوزاد همان روزهایی است که تازه به‌ دنیا آمده ‌است. برای این‌که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید، حتما با پزشک صحبت کنید. می‌دانیم که روزهای اول به‌ دنیا آمدن فرزند روزهای سخت و شلوغی است؛ بنا بر این شرایط، می‌توانید با دکتر آنلاین در ارتباط باشید. بدون نیاز به حضور یافتن در مطب، مشاوره لازم خود را دریافت کنید.

این عمل در فرهنگ‌های بسیاری در سراسر جهان انجام می‌شود؛ یعنی علاوه‌بر این‌که از نظر پزشکی، عملی است که برای فرد مفید است، در سنت‌های مختلفی مانند اسلام، یهود و قبایل افریقایی ختنه فرزندان پسر را انجام می‌دهند؛ بنابراین یکی از مراسم‌های مذهبی افراد هم به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر فرزندان پسر، در گذشته در قسمت‌های مختلف جهان ختنه نوزاد دختر هم رواج داشت؛ اما همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، از آن‌جایی که آسیب‌های زیادی برای کودک ایجاد می‌کند، انجام آن کم و محدود شد.

ختنه‌کردن چه کمکی به پسر شما می‌کند؟

ختنه نوزاد و روش های آن

عمل ختنه نوزاد تنها برای ظاهر آلت تناسلی او نیست و در طول زندگی او را از شر مشکلات زیادی رها می‌کند. اولین اتفاق مثبتی که برای او می‌افتد، رعایت راحت‌تر بهداشت است. لایه پوستی روی آلت تناسلی سخت‌تر از سایر قسمت‌ها پاک می‌شود؛ به همین خاطر، این جراحی به فرد کمک می‌کند این کار را راحت‌تر انجام شود و احتمال آلودگی در آن بخش کمتر شود.

ختنه کردن نوزاد پسر روی کمترکردن احتمال عفونت در ادرار هم موثر است؛ علاوه‌بر آن، احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلی را هم کم می‌کند. البته این بیماری از جمله مواردی است که در موارد نادر اتفاق می‌افتد؛ با‌این‌حال، احتمال آن در افرادی که جراحی ختنه را انجام داده‌اند، کمتر از سایرین است. همین‌طور، بیماری‌هایی مانند HIV که ممکن است در اثر عفونت مقاربتی ایجاد می‌شود،

در میان افراد ختنه‌شده کم است.

چطور جراحی ختنه نوزاد انجام می‌شود؟

زمانی‌که قرار است کودک شما ختنه شود، دست و پاهای او را می‌گیرند. این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که نوزاد نتواند تکان بخورد تا هنگام جراحی دچار آسیب نشود؛ پس‌از آن، ماده‌ای بی‌حس‌کننده به روی آلت او تزریق می‌شود تا متوجه درد جراحی نشود. در ادامه، 10 دقیقه زمان کافی است تا عمل به‌طور کامل تمام شود. در نهایت، آن قسمت بدن نوزاد با گاز استریل و زدن آنتی‌بیوتیک موضعی پوشیده می‌شود.

معمولا بین یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد که بخش جراحی‌شده کاملا خوب شود. در این دوران لازم است حتما نوزاد را آزادانه پوشک کنید تا به آن بخش آسیبی وارد نشود. ممکن است بعد از ختنه نوزاد متوجه شوید که آلت تناسلی آن قرمزشده و متورم

است. معمولا این علائم و کبودی و وجود مایع زردرنگ در قسمت نوک آن طبیعی است. اگر احساس کردید که این علائم عادی نیستند، حتما پزشک را در جریان این موضوع قرار دهید.

ختنه نوزاد پسر

حالا برای فرزند پسرمان چه کار کنیم؟

اگر می‌خواهید ختنه نوزاد خود را انجام دهید، می‌توانید با متخصص اطفال دکترنکست در تماس باشید. شما با راهنمایی و مشاوره آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که بهترین زمان ختنه نوزادتان چه زمانی باشد؛ بنابراین حتما با آن‌ها در ارتباط باشید؛ چون زمانی‌که فرزندتان بزرگ‌تر شود، انجام این جراحی برای او و شما که خانواده او هستید، سخت‌تر است و ممکن است نتیجه خوبی از این جراحی نگیرید؛ چون عمل طولانی‌تر و سخت‌تر می‌شود و نیاز به بی‌هوشی دارد.

نکته‌ای که باید به یاد داشته‌ باشید و آن را فراموش نکنید به‌موقع انجام‌دادن ختنه نوزاد است. هر اندازه که این جراحی به تعویق بیفتد، آن پوست نازک سفت می‌شود و دیگر به‌راحتی به عقب نمی‌رود. به این عارضه، فیموز گفته می‌شود. این اتفاق باعث دشوار شدن دفع ادرار و داشتن درد هنگام نعوظ می‌شود؛ بنابراین بهترین زمان ختنه نوزاد روزهایی است که تازه به ‌دنیا آمده‌ است.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
امتیاز دهید

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.