آپلود با لینک مستقیم

گول بازار سیاه قیمت ساعت کاسیو را نخورید!

کاسیو از قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین برندهای ساعت سازی دنیاست که بخاطر پیشرفت در تولید تکنولوژی‌های به روز، ساعت‌هایی با رنج قیمت بالا را در خود دارد. اما شاهد این موضوع هم هستیم که در کشورهایی همچون ایران، ساعت تقلبی یا‌ های کپی کاسیو با قیمت خیلی پایین به فروش میرسد. جای تعجب اینجاست که بسیاری از فروشندگان، ساعت‌ِ های کپی کاسیو را با ضمانت اصالت برند و کالا به خریدار می‌فروشند! اگر قصد خرید ساعت اورجینال کاسیو را دارید و نمی‌خواهید دچار بازی بازار سیاه قیمت ساعت‌های کاسیو شوید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

images_1676532044_63edd94ce5285.jpg

دلیل گران بودن ساعت کاسیو:

قبل از هر چیز باید به این مورد اشاره کنیم که برند کاسیو یک برند جامع و دربرگیرنده تمام سلیقه‌ها و همه نوع قشری از جامعه می‌باشد. کاسیو با تجربه سال‌های زیاد در فعالیت حرفه‌ایش این را ثابت کرده که از ارزان‌ترین تا گران‌ترین ساعت‌های کاسیو، دارای یک ویژگی مشترک هستند. که آن ویژگی کیفیت و دوام بالای ساعت کاسیو است. به همین خاطر لازمه بدانید اگر قصد شما خرید ساعت اورجینال کاسیو را دارید، با هر بودجه‌ای می‌توانید حداقل 1 انتخاب از این برند نامدار داشته باشید. اما دلیل گران بودن بعضی از ساعت‌های کاسیو چیست؟

امروز شاهد قیمت‌های بالای ساعت جی شاک کاسیو، سری ساعت پروترک و حتی ساعت‌های ادیفایس این برند هستیم. دلیل این موضوع کاملا واضح و روشن است. تکنولوژی‌های به کار رفته در این سری از ساعت‌های کاسیو که پیشرفته و به روز هستند، هزینه تولیدکننده را بالا میبرد. دقت در پیاده سازی قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند: بلوتوث، جی پی اس، ساعت سولار، ساعت هوشمند و … در کنار حفظ کیفیت متریال بدنه ساعت، باعث افزایش هزینه محصول می‌شود. اما برای شما توجیه خرید دارد؟ اگر طرز فکر شما خرید ساعت با تکنولوژی به روز باشد که تا چند سال از خرید ساعتی جدید بخواهید بی‌نیاز باشید، بله توجیه دارد.

کشور سازنده ساعت کاسیو در تعیین قیمت تاثیر دارد؟

جواب به این سوال خیلی کوتاه است، بله! همانطور که بالا هم گفته شد، کاسیو برندی است برای همه سبک سلیقه‌ها و قشرهای مختلف جامعه. سیاست این کمپانی برای تولید ساعت ارزان قیمت، استفاده از کشورهایی است که هزینه اسمبل در آنها هزینه تولید را کاهش دهد. به همین خاطر در حال حاضر ساعت‌های کاسیو در 3 کشور چین، تایلند و ژاپن تولید میشوند. اکثر ساعت‌های ارزان قیمت کاسیو تحت لیسانس کشور مبدا یعنی ژاپن، در چین اسمبل (مونتاژ) می‌شوند. برعکس طرز فکر اشتباهی که شکل گرفته، این به معنی بی کیفیت بودن یا تقلبی بودن ساعت نیست! در حال حاضر همانطور که کشور چین قطب اسمبل در خیلی از عرصه‌های صنعت است، در تولید و اسمبل برندهای ساعت هم فعالیت زیادی دارد. این موضوع باعث می‌شود تا از نیروی کار کم هزینه‌تری استفاده شود و هزینه تولید یک سری از ساعت‌های کاسیو هم کاهش پیدا کند. به ترتیب بعد از چین، هزینه تولید در کشور تایلند و بعد خود ژاپن بیشتر است. بنابراین ساعت‌هایی که اسمبل دو کشور دیگر هستند، از لحاظ قیمتی هم بالاتر می‌باشند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ساعت‌هایی با تکنولوژی‌های پیچیده مثل برخی از مدل‌های ساعت جی شاک کاسیو یا پروترک به علت حساسیت بیشتر در ژاپن تولید می‌شوند.

images_1676532059_63edd95b37506.jpg

بازار سیاه قیمت ساعت کاسیو:

با توجه به پیچیدگی و بالا بودن هزینه تولید ساعت‌های کاسیو (مدل‌های رده بالا)، در نتیجه قیمت آنها هم افزایش پیدا می‌کند. در این میان سودجویان با تولید ساعت‌های مشابه این مدل‌ها با هزینه تولید بسیار پایین، ارائه قیمتی معقول برای مشتریان و سوءاستفاده از اعتبار برند کاسیو، سود زیادی می‌برند. به این نکته توجه کنید که در ساعت‌های تقلبی یا حتی‌ های کپی کاسیو که از لحاظ ظاهری با ساعت اصل هیچ تفاوتی ندارد، باز یکسری نکات ریز وجود دارد. ساعت‌های تقلبی صرفا فقط ظاهری مشابه به ساعت اورجینال کاسیو را دارند و از لحاظ عملکرد عملا هیچ قابلیتی ندارند. این موضوع را در ساعت‌های تقلبی جی شاک خیلی بیشتر و بهتر می‌توانید متوجه شوید. تولید کننده ساعت تقلبی فقط هزینه‌اش را صرف تولید ظاهر مشابه با یک ساعت اصل جی شاک کاسیو می‌کند. اما موتور ساعت و حتی قابلیت‌های آن (مانند تاریخ، کرنوگراف، تایمر و …) هیچ شباهتی ندارد.

این موضوع اما در ساعت‌های،‌ های کپی کمی سخت‌تر شده. تولید کنندگان ساعت‌های،‌ های کپی با صرف هزینه‌ای بیشتر به نسبت تقلبی‌ها، از موتور‌های کمی پیشرفته‌تر که بتواند قابلیت انجام ویژگی‌هایی مانند کرنوگراف را داشته باشند، استفاده می‌کنند. اما این مورد را هم به راحتی میتوانید از کنار هم قرار دادن یک ساعت دیجیتالی کاسیو اورجینال و ساعت‌ های کپی دیجیتالی کاسیو متوجه شوید. نوع طراحی نادرست لوگو کاسیو، کیفیت پایین نور پس زمینه، بی دقتی در عملکرد ویژگی‌های ساعت در ساعت‌ های کپی به نسبت ساعت اصل کاملا مشخص است. با این وجود و آگاهی این تولیدکنندگان از علاقه افراد به ساعت‌های گران قیمت کاسیو، همان مدل‌ها را با قیمتی مشابه اما پایین‌تر وارد بازار می‌کنند. اما نباید قیمت پایین این محصولات باعث خرید ساعت غیر اورجینال برای شما شود. چطور باید جلوی چنین اتفاقی را گرفت؟

قیمت جهانی ساعت کاسیو:

می‌توانیم بگوییم بهترین راه حل، چک کردن قیمت جهانی ساعتی است که قصد خرید آن را دارید. با یک جستجو ساده در اینترنت، می‌توانید رفرنس (مدل) ساعت مد نظر را پیدا کنید و در سایت‌های معتبر خارجی یا خود سایت کاسیو قیمت جهانی‌اش را بدست بیاورید. با احتساب هزینه واردات و … که توسط شرکت وارد کننده این برند در ایران صورت می‌گیرد، کمی قیمت بالاتر از قیمت جهانی است. پس اگر دیدید ساعتی را که قصد خریدش را داشتید خیلی ارزان‌تر یا حتی خیلی گران‌تر از قیمت جهانی‌اش بود، دست نگه دارد و به اصالت آن شک کنید. در بعضی مواقع ممکن است قیمت ساعت کاسیو در نمایندگی ایران پایین‌تر از قیمت جهانی باشد. در اینصورت بعد از اطمینان پیدا کردن از معتبر بودن آن نمایندگی، باید بدانید ممکن است آن محصول خرید قدیم باشد و هنوز دچار افزایش قیمت نشده. اما این تفاوت قیمت کمی بالا یا پایین‌تر از قیمت جهانی در نمایندگی‌های کاسیو، خیلی متفاوت از قیمت فروشندگان محصولات تقلبی این برند است.

images_1676532167_63edd9c77e512.jpg

نمایندگی معتبر ساعت کاسیو در ایران

از آنجایی که کاسیو یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدار‌ترین برندهای ساعت ژاپنی در کل جهان است، در ایران هم از خیلی سال‌های پیش نمایندگی‌های زیادی دارد. یکی از قدیمی‌ترین و اولین نمایندگی فروش ساعت کاسیو در ایران، شرکت ایران تایمر می‌باشد. ایران تایمر، اولین سایت مرجع ساعت اورجینال و دیگر اکسسوری‌ها در ایران است که با بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند مطمئن‌ترین نمایندگی کاسیو برای شما باشد. اصالت برند و کالا تمامی محصولات در ایران تایمر به صورت مادام العمر به شما تضمین شده. همچنین روش‌هایی برای تشخیص ساعت اصل از غیر اصل توسط این مجموعه به شما گفته می‌شود که خیال شما از بابت خرید ساعت برند مطمئن می‌کند.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
امتیاز دهید

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.