آپلود با لینک مستقیم

بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی در بدنسازی

بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی در بدنسازی کی است ؟ چه ورزش هایی برای چربی سوزی خوب هستند ؟

در این پست همراه ما باشید تا با پروسه چربی سوزی بیشتر آشنا شوید و پاسخ سوالات بالا را بگیرید.

ورزش هوازی چیست؟

بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی در بدنسازی

هوازی به همه ورزش هایی که با شدت انجام شده و اکسیژن مورد نیاز گروه‌ های عضلانی اصلی بدن را در یک دوره زمانی با فشار تأمین می کند، گفته می شود و عمده تأثیر آن بر روی سیستم قلب و عروق بدن است.

این ورزش با سرعتی منظم طی مدتی طولانی تر انجام می شود و به هیچ عنوان با تمرینات کوتاه نتیجه مناسب حاصل نمی گیرد. از عمده تمرینات هوازی که در داخل و خارج از باشگاه می توانید انجام دهید، شامل پیاده روی، دو نرم، دو استقامت، شنا و دوچرخه سواری، استفاده از دستگاه تردمیل و دوچرخه ثابت می باشد.

از آنجا که مهمترین انرژی برای انجام این ورزش گلوکز خون است، در طی انجام این تمرین ها برای تأمین گلوکز مورد نیاز چربی ها شکسته می شوند و پروسه چربی سوزی آغاز می گردد.

چربی سوزی طی یک پروسه خاص انجام می شود که مجموعه فیت شو به طور دقیق و کامل آن را برای ورزشکاران توضیح می دهد. زیرا شناخت نحوه نحوه چربی سوزی و وجود مواد لازم برای بدن، جهت دریافت نتیجه بهتر ضروری است.

توجه: اگر از یک برنامه خوب استفاده نکنید ممکن است به جای چربی، عضله از دست دهید! شما می توانید به مقاله برنامه بدنسازی چربی سوزی و عضله سازی فیت شو مراجعه کنید تا با یک برنامه خوب چربی سوزی آشنا شوید.

بررسی بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی

وجود تمرینات هوازی در برنامه های ورزشی لازم و ضروری است؛ چرا که این تمرینات باعث افزایش سلامتی و تقویت قلب و عروق می گردد. به همین سبب عملکرد تمامی تمرین های بدنسازی را نیز افزایش داده و امکان دریافت نتایج بهتر و زودتر را فراهم می آورد.

برای زودتر نمایان شدن عضلات تفکیک شده بر روی بدن، نیاز است که ورزش چربی سوزی و ورزش بدنسازی در کنار یکدیگر صورت بگیرد.

به طور کلی می ‌توان گفت که برای دریافت نتایج بهتر و چربی سوزی بیشتر، بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی بعد از تمرینات قدرتی است.

البته بسته به نوع ورزش هوازی که انتخاب می کنید زمان مناسب برای انجام تمرینات هوازی هم کمی تغییر پیدا می کند:

تردمیل

تردمیل یک ورزش هوازی سخت بوده که برای چربی سوزی در بدنسازی باید پس از تمرینات قدرتی انجام شود.

دویدن

دویدن های مداوم و ملایم را می توان قبل از شروع تمرینات قدرتی انجام داد.

ایروبیک

ایروبیک را بهتر است که در شروع ورزش انجام بدهید، تا با نشاط بیشتر به تمرینات قدرتی بپردازید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان ها جهت انجام هر کدام از ورزش ها، کارشناسان سایت رژیم لاغری فیت شو می توانند اطلاعات کامل به شما ارائه دهند.

توجه: شما می توانید به مقاله برنامه هفتگی بدنسازی فیت شو مراجعه کنید تا با یک نمونه برنامه خوب آشنا شوید. با این برنامه می توانید نتیجه بسیار خوبی دریافت کنید.

فواید ورزش هوازی در ابتدای صبح

بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی

ورزش کردن در ابتدای صبح اثرات مثبتی برای افراد به جای می گذارد، زمانی که یک تمرین هوازی را انجام می دهید، نه تنها در طول زمان تمرین، بلکه در مدت طولانی تری عمل چربی سوزی در بدن رخ می دهد.

دلیل مهم این اتفاق این است که با انجام تمرینات شدید، متابولیسم بدن تا ساعت ها بالا نگه داشته می‌ شود. این متابولیسم بالا نیاز به استفاده از چربی های ذخیره شده پیدا می کند.

اغلب افرادی که در شب، ورزش های هوازی را انجام می‌ دهند فقط در زمان انجام ورزش از فواید چربی سوزی آن بهره می برند. چرا که پس از پایان ورزش و به خواب رفتن متابولیسم بدن تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

شروع جلسه تمرین با هوازی یا بدنسازی؟

برای بسیاری از ورزشکاران این سوال مهم به وجود می ‌آید که شروع جلسه تمرین را با هوازی داشته باشند یا با بدنسازی؟

برای پاسخ این سوال باید گفت متناسب با هدف شما از تمرین، می ‌توانید هر کدام از این دو را در اولویت قرار دهید:

اول بدنسازی سپس هوازی

در صورتی که هدف شما از تمرین کاهش وزن و به دنبال آن افزایش قدرت بدن است و می خواهید حجم عضلات هم افزایش پیدا کند، بهتر است اول بدنسازی را انجام داده و سپس ورزش هوازی داشته باشید.

اول هوازی سپس بدنسازی

اگر قصد شما از انجام ورزش افزایش استقامت قلبی و تنفسی است، باید ابتدا ورزش هوازی و سپس بدنسازی را انجام بدهید.

از سایت fitsho.co اطلاعات کامل در مورد شروع جلسات تمرینی خود و بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی را به دست آورده، تا بدون آسیب رساندن به بدن بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید.

نتیجه گیری

در این محتوا آموزشی سعی کردیم شما را با بهترین زمان هوازی برای چربی سوزی در بدنسازی آشنا کنیم. امیدواریم مفید بوده باشد.

اگر هر سوالی درباره بدنسازی دارید می توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید تا پاسخ شما را بدهیم.

همچنین شما کاربران گرامی می توانید به سایت فیت شو مراجعه کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع : سایت فیت شو | Fitsho.co

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2/5 - (4 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.