آپلود با لینک مستقیم

جزیره موش آنتالیا کجاست؟

جزیره موش در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا واقع شده است. این جزیره برای ماهیگیران و افرادی که با قایق سفر می کنند با کف صخره ای در فصل تابستان بسیار مفرح است.

این جزیره در داخل دریا قرار داشته و حدود 700 تا 800 متر از ساحل فاصله دارد. این جزیره سنگی، شکلی مثلث مانند دارد و 300 متر عرض دارد.

یکی از روایاتی که در مورد این جزیره وجود دارد این است که این جزیره و قلعه مخروبه در قرن 12 توسط دزدان دریایی استفاده می شده است.

مرغ های دریایی زیادی که در جزیره قرار دارند که همیشه بازدیدکنندگان آن را شگفت زده می کند. غواصان تصمیم دارند که اسم این جزیره را به جزیره مرغ دریایی تغییر دهند.

جزیره موش در آنتالیا
جزیره موش در آنتالیا

 

غواصی در جزیره موش آنتالیا

غواصان معروف در آنتالیا، اظهار داشتند که این جزیره که در فاصله نیم مایلی از پناهگاه ماهیگیری است، و به عنوان مرکز گردشگری و غواصی مورد توجه می باشد.

چهار طرف جزیره برای غواصی مناسب است. جزیره موش آنتالیا مکانی است که فرصت های غواصی از 5 متر تا 22 متر را ارائه می دهد.

این جزیره تنها منطقه در آنتالیا با صدها مرغ دریایی است، مرغ های دریایی غواصان را همراهی می کنند. به خصوص در بین گردشگران خارجی، کسانی هستند که هرگز در کشور خود مرغ دریایی ندیده اند و برای آنها بسیار جذاب است.

این جزیره که نه تنها برای غواصان بلکه برای سفرهای روزانه با قایق نیز مورد توجه قرار می گیرد، با ساختار کف صخره ای و غنای زیر آب، در تابستان تردد قایق های نیز وجود دارد.

شما می توانید برای سفر ارزان تر به آنتالیا از پکیج تور آنتالیا تابستان 1401 و سایر فصل ها استفاده کنید. تابستان بهترین زمان ممکن برای سفر به آنتالیا ترکیه است. در این فصل می توانید بهترین هتل های ساحلی را رزرو کنید و به تفریحات هیجان انگیز ساحلی بپردازید و به همین دلیل تقاضا برای سفر بالا می رود و در نتیجه هزینه تور آنتالیا تابستان نیز بالاتر می رود. قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل، علاوه بر فصل تابستان نیز در افزایش قیمت تور تابستانی آنتالیا تاثیر زیادی دارند.

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد.

جزیره موش در نزدیکی سواحل آنتالیا
جزیره موش در نزدیکی سواحل آنتالیا

 

دلیل نامگذاری جزیره موش آنتالیا

جزیره موش آنتالیا به عنوان منطقه پایه گردشگری قایق تفریحی و غواصی در آنتالیا است. این جزیره بر خلاف نامش دارای صدها مرغ دریایی است.

این جزیره 700 متر از ساحل واقع شده است، یکی از مناطق اصلی آنتالیا برای گردشگری قایق، قایق بادبانی و غواصی است. جزیره رو به ساحل 8 متر عمق دارد و ضلع جالب شمال شرقی آن 22 متر عمق دارد.

جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور جزیره شبیه به یک موش است. در واقع، وقتی از یک زاویه خاص به آن نگاه کنید، می توانید این جزیره را شبیه به یک موش ببینید.

اگر به سفر به شهرهای ساحلی علاقه دارید، شهر کوش آداسی ترکیه را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید برای سفر به صرفه تر، پکیج های تور کوش آداسی تابستان 1401 را رزرو کنید. تور گردشگری کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید.

اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود.

 

نحوه رسیدن به جزیره موش

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. برای رفتن به این جزیره می ‌توانید از کاله آنتالیا یا بلدیبی با قایق سفر کنید.

 

کلام پایانی

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است. جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور آن شبیه به یک موش است. به طور کلی می توان شهرهای ساحلی ترکیه برای کسانی که به طبیعت گردی و سفرهای ساحلی علاقه دارند بسیار جذاب خواهد بود.

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه که بسیار محبوب است، شهر بدروم است. تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

اوج مسافرت ها به بدروم، در تابستان است. زیرا در این موقع از سال پیاده روی بر روی شن های گرم سواحل مدیترانه در یک هوای آبی رنگ و آرام در کنار تفریحات مهیج آبی در این فصل می تواند برای مسافران ترکیه تجربه ای خاطره انگیز شود. در تابستان دمای هوا تا 30 درجه بالا می رود البته که وزش بادهای ملایم حس و حال فوق العاده ای می بخشد. شما می توانید با تور بدروم تابستان 1401 قیمت های بهتری را در سفر به بدروم تجربه کنید.

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.