آپلود با لینک مستقیم

پرینترهای جوهر جامد چیست؟

پرینتر جوهر جامد

پرینترهای جوهر جامد، یکی از انواع گمنام پرینتر هستند که سالانه، بیش از 6000 صفحه چاپ می‌کنند. برخلاف پرینترهای لیزری و جوهرافشان، پرینترهای جوهر جامد از شهرت کم‌تری برخوردار بوده و در میان مردم، کم‌تر شناخته شده هستند. در ادامه به روش شارژ کارتریج این پرینتر و بررسی اطلاعات مربوط به آن می‌پردازیم.

جوهر جامد چیست؟

پرینترهای جوهر جامد، با جوهری متفاوت از سایر پرینترها شارژ می‌شوند. در این نوع از چاپگر، همانطور که از اسمش پیدا است، جوهر مورد استفاده از جنس موم بوده و عملاً جامد است. برای چاپ هر متن یا تصویر، پرینتر جوهر جامد را به میزان نیاز ذوب کرده و سپس از آن برای چاپ اطلاعات استفاده می‌کند.

به زبانی دیگر، در پرینترهای جوهر جامد، در مرحله اول تصویر تولید شده و سپس آن تصویر را روی کاغذ چاپ می‌کنند. این روش از چاپ، شباهتی اندک به روش چاپ offset دارد. پس از چاپ تصویر، در صورت لمس آن متوجه خواهید شد که بافت کاغذ، به بافت موم شبیه است.

تاریخچه پرینترهای جوهر جامد

شرکت Tektronix در سال 1986 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف طراحی و ساخت چاپگر جوهر جامد، ارزان‌تر کردن هزینه چاپ صفحه‌ها و مقرون به صرفه‌تر کردن فرایند چاپ بود. این کمپانی ابتدا به سراغ کارتریج‌هایی رفت که براساس آب کار می‌کردند.

خیلی زود سال 1991 میلادی از راه رسید و اولین پرینترهای جوهر جامد با نام Phaser III روانه بازار شد. این چاپگر از فناوری حرارتی در کنار کارتریجی بدون آب استفاده می‌کرد که در نوع خودش منحصر به فرد بود. شرکت Tektronix در دهه 1990، به طراحی و تولید چندین مدل دیگر پرینتر نیز پرداخت. در آخر کمپانی Xerox با خریداری بخش چاپ این شرکت، صاحب فناوری جوهر جامد شد.

tekronix

استفاده از پرینتر جوهر جامد چه مزایایی دارد؟

طراحان گرافیک علاقه زیادی به پرینترهای جوهر جامد دارند؛ چرا که این چاپگر قادر بود تا رنگ‌های زرد و نارنجی را با کیفیت و درخششی چاپ کند که پرینترهای دیگر توانایی آن را نداشتند. از آنجا رنگ‌های این نوع از چاپگر با موم ذوب شده به وجود می‌آمدند، سطحی براق و دوست‌داشتنی را روی کاغذ به وجود می‌آورند.

در حالی که کارتریج‌های خالی در پرینترهای جوهر افشان و پرینترهای لیزری دور ریخته می‌شوند، چنین چیزی در پرینتر جوهر جامد وجود ندارد. این امر سبب می‌شود که زباله کم‌تری تولید شده و پرینتر جوهر جامد به انتخابی مناسب برای دوستداران محیط زیست تبدیل شود. از طرفی باید توجه داشت که به دلیل جامد بودن جوهر این نوع از چاپگر، نگرانی از بابت خشک شدن جوهر آن در طولانی مدت نخواهید داشت.

نکاتی در رابطه با چاپگر جوهر جامد که باید بدانید

از آنجا که پرینتر جوهر جامد با دیگر انواع چاپگر تفاوت‌ دارد، نیاز است تا به نکته‌هایی در این رابطه توجه شود. از جمله این نکته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از چاپگر جوهر جامد می‌توان برای چاپ روی انواع سطوح استفاده کرد و فقط محدود به کاغذ نیست.
  • این پرینتر حساسیت کم‌تری نسبت به چاپگر لیزری دارد.
  • پرینتر جوهر جامد فقط با جوهر جامد کار کرده و نمی‌توان از آن با تونر یا جوهر عادی استفاده کرد.
  • برای گرم شدن پرینتر جوهر جامد به قدری زمان نیاز است؛ اما پس از گرم شدن قادر خواهید بود تا با سرعت بیشتری به چاپ صفحه‌ها بپردازید.
  • پس از اتمام کار چاپ، تا 30 دقیقه باید صبر کنید تا مخزن جوهر این دستگاه سرد شود. در صورت جا به جایی پیش از موعد، ممکن است به هد دستگاه آسیب وارد شود. بسیاری از پرینترهای جوهر جامد مدرن از یک فن بهره‌مند هستند تا این زمان را به طور چشمگیری کاهش دهند.
  • نمی‌توان محصول چاپ شده توسط پرینتر جوهر جامد را لمینت کرد.

ماسنب ترین پرینتر جوهر جامد

پرینتر جوهر جامد مناسب چه کسانی است؟

پرینتر جوهر جامد، به دلیل مصرف کم رنگ و کیفیت بالا در چاپ رنگی، مناسب افرادی است که دائماً در حال چاپ رنگی هستند. دوام بالای رنگ‌های این چاپگر به نسبت پرینترهای لیزری و جوهر افشان، این نوع چاپگر را به انتخابی مناسب برای دوستداران گرافیک تبدیل کرده است.

از طرفی به دلیل خشک نشدن جوهر این نوع پرینتر، این دستگاه مناسب افرادی است که می‌خواهند هر از چند گاهی به چاپ متن‌ها و تصاویر مورد علاقه خود بپردازند. در صورت خرابی پرینترتان، می‌توانید سری به سایت اچ پی ساپورت زده و برای تعمیرات کارتریج با بهترین قیمت، اقدام کنید.

برای تعمیر پرینتر به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر پرینتر امری حساس و حرفه‌ای است که فقط باید به افراد با تجربه سپرده شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که برای انجام تعمیر پرینتر یا شارژ کارتریج آن به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید. با این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و کار را به کاردانش سپرده‌اید.

سخن پایانی

هر پرینتری نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارد. پیش از خرید پرینتر جوهر جامد باید انتظارها و نیازهای خود را بررسی کرده و مطابق با آن انتخاب خود را انجام دهید. در صورت خرابی انواع پرینتر، می‌توانید سری به سایت اچ پی ساپورت (hpsupport.ir) زده و از کارشناسان آن کمک بگیرید یا با شماره ۰۲۱۸۸۵۲۱۰۴۰ تماس حاصل کنید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
3/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.