آپلود با لینک مستقیم

در سفر یک روزه به مشهد چه کنیم؟

مدت‌ها پیش برای یک سفر ساده، باید یک برنامه طولانی مدت ریخته می‌شد و شاید یک ماه زمان لازم بود. اما در دنیای پیشرفته امروزه با وجود وسایل نقلیه مدرن، امکان سفرهای یک‌روزه به سادگی فراهم شده است. در این میان، مشهد یکی از مقاصدی است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از علاقه‌مندان مشهد، با هدف زیارت حرم امام هشتم به این شهر سفر می‌کنند؛ البته از جاهای دیدنی مشهد نیز دیدن می‌کنند. از آنجایی که سفر به این شهر می‌تواند حال و هوای هوادارانش را عوض کند، بسیاری از این گردشگران تمایل دارند حتی اگر شده به مدت یک روز به این شهر سفر کنند و از روزمرگی‌های خود رها شوند. در این مطلب قصد داریم با هم بررسی کنیم که در سفر یک روزه به مشهد چه کنیم؟ چطور تنظیم متعادلی میان زیارت و تفریحات داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

 

چه زمانی سفر خود را آغاز کنیم؟

این موضوع بستگی به مبدا شما دارد. اگر فرض کنیم که قصد دارید از تهران به مشهد سفر کنید، بهتر است خرید بلیط هواپیما مشهد خود را برای صبح زود خریداری کنید. می‌دانید که رمز برنامه‌ریزی خوب و رسیدن به تمام کارها، سحرخیزی است. این موضوع برای یک سفر یک‌روزه نیز صدق می‌کند و لازم است که سفر خود را صبح زود آغاز کنید. با توجه به این که فاصله تهران مشهد با هواپیما ۱ ساعت و نیم است، اگر پرواز شما ساعت ۴ صبح باشد می‌توانید ساعت ۵ و نیم صبح به مشهد برسید.

 

در این بخش می‌خواهیم یک برنامه‌ریزی پیشنهادی برای سفر یک‌روزه شما به مشهد ارائه دهیم که تمام لازمه‌های یک سفر خوب را پوشش بدهد. این برنامه به شرح زیر است:

 

زیارت حرم

همانطور که گفتیم، بسیاری از مسافران مشهد، ذوق زیارت حرم را دارند. اگر شما هم علاقه دارید ساعتی در حرم مشغول زیارت باشید، می‌توانید به محض رسیدن به مشهد به حرم سر بزنید و سپس در یکی از کافه‌های اطراف، صبحانه صرف کنید.

 

صرف ناهار در رستوران‌های عالی مشهد

برای ناهار هم باید یک وقت مفصل اختصاص دهید تا هم استراحت باشد و هم صرف غذا. برای رستوران‌های درجه یک مشهد ظهرها باید کمی منتظر بمانید تا نوبتتان شود.

 

رستوران پسران کریم

به عنوان مثال رستوران پسران کریم، معروف‌ترین رستوران مشهد است. ساکن هر شهری باشید قطعا نام پسران کریم به گوشتان رسیده است. رستوران پسران کریم یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد است که در حال حاضر شعبه‌های زیادی دارد و به عنوان یکی از رستوران‌های مشهور و لوکس مشهد شناخته می‌شود. اصلی‌ترین غذای رستوران پسران کریم همان پلو ماهیچه است، به طوری که بیشتر گردشگران و شهروندان این رستوران را به نام پلو ماهیچه‌های مشهورش می‌شناسند. بعد از پلو ماهیچه مشهور پسران کریم، نوبت به شیشلیک آن می‌رسد! شیشلیک یکی از غذاهای اصلی شهر مشهد به شمار می‌رود و در تمام رستوران‌های سنتی و کبابی‌های مشهد موجود است.

رستوران معین درباری

رستوران معروف دیگر، رستوران معین درباری است. کم‌تر کسی هست که قبل از اینکه با بلیط قطار مشهد تهران عازم شود، به رستوران معین درباری سر نزند. رستورانی که از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد است و غذاهای ایرانی سرو می‌کند که طعم بی‌نظیر و کیفیت بالای آن‌ها باعث شده رستوران معین درباری مشهد یکی از محبوب‌ترین و برترین رستوران‌های شهر به حساب آید.  قدمت رستوران معین درباری به سال ۱۲۸۰ برمی‌گردد. طبیعی است که رستورانی با بیش از یک قرن سابقه در انواع غذاهای ایرانی، امروز یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین رستوران‌های مشهد و حتی ایران باشد. رستوران معین درباری مشهد از رستوران‌های همواره شلوغ مشهد است؛ چرا که علاوه بر غذا، ظرفیت بالای رستوران هم باعث شلوغی و سر و صدای زیادی می‌شود.

 

مشهد، شهری پر از تفریحات و جاذبه‌های دیدنیست! در ادامه برخی از تفریحاتی که می‌توانید در سفر یک‌روزه به مشهد داشته باشید آورده شده است:

پارک ملت مشهد

هر کسی که یک بار به بازدید از جاهای دیدنی مشهد مشغول شده باشد، حتما چرخ و فلک بزرگ پارک ملت را از دوردیده است.

کمی که نزدیک‌تر بروید خواهید دید که این پارک جنگلی محدوده وسیعی از چندین خیابان را در بر گرفته است. مردم اطراف آن به پیاده‌روی و ورزش مشغولند و خانواده‌ها و جوان‌ها، گروه گروه وارد پارک می‌شوند و بیرون می‌آیند. زیبایی‌های طبیعی پارک ملت مهم‌ترین عاملی است که همه را به آنجا می‌خواند. بهارهایی پر از شکوفه و لاله، پاییزهایی پر از برگ‌های رنگارنگ، زمستان‌هایی یکسره این پارک را در همه فصول زیبا نگه می‌دارد. یکی از جاهای دیدنی مشهد در بهار که به گردشگران مشهد توصیه می‌شود، همین پارک ملت است. گردشگرانی که می‌خواهند تفریحات مشهد را تجربه کنند بازدید از این جاذبه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. این جاذبه زیبا و دوست داشتنی شما را به یاد زیباترین باغ یزد یعنی باغ دولت آباد می‌اندازد که منتهی به باغ انگور، درختان سر به فلک کشیده و گل‌های رنگارنگ است. اگر با تور مشهد سفر کنید نیز حتما شما را به بازدید از این پارک خواهند برد.

 

پارک کوه سنگی

کوهسنگی مشهد از زمان‌های بسیار دور تفرجگاه عموم بوده و توجه شاهان و بزرگان هر دوره، روز به روز بر اهمیت آن افزوده است. وجود کوه‌ها، دریاچه‌‌ها، باغ‌ها، موزه، مراکز هنری، امکانات فرهنگی و تفریحی موجود، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی این پارک جذب می‌کند و کمتر کسی است که در سفر به مشهد، از پارک کوهسنگی بازدید نکرده باشد.

پارک کوهسنگی یکی از جاهای دیدنی مشهد است که گردشگران و زائران این شهر می‌توانند ساعاتی خوش و طولانی را در کنار خانواده در آن سپری کنند. کوهسنگی مشهد از کوه‌های بسیار قدیمی شهر مشهد است و اهمیت تاریخی بالایی دارد. این منطقه از دوره حکومت صفویه و زمانی که شاه‌ عباس در سن ۱۶ سالگی در این مکان تاج شاهی را بر سر گذاشت، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. سپس میرزا ابراهیم رضوی، از بزرگان دوره صفوی، در سال ۱۰۴۷ هجری شمسی در بخشی از دامنه این کوه (به نام ایوان کوهسنگی) برای خود مقبره‌ای ساخت. ناصرالدین شاه قاجار نیز در سال ۱۲۸۴ هجری شمسی به این تفرجگاه سفر کرد و از این مقبره دیدن کرد. کوهسنگی تا سال ۱۳۱۰ هجری شمسی با ساختار طبیعی خود و وجود کوه‌های کم‌ارتفاع قابل صعود، آب‌ و ‌هوای معتدل، رودخانه‌های جاری و باغ‌های سرسبز به‌عنوان یک منطقه ییلاقی و تفرجگاه مردم محلی شناخته می‌شده است. در سال ۱۳۱۸ با احداث ساختمانی دو طبقه به ‌دست آلمانی‌ها، جدول‌کشی، نرده‌کشی و گل‌کاری به‌ پارک طبیعی تبدیل شده است.

 

اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید یا گردش در مراکز خرید را دوست دارید، باید بگوییم که مشهد مراکز خرید جذابی دارد. برخی از این مراکز در ادامه آورده شده است:

 

بازار رضا

بازار رضا اگر چه در ظاهر به صورت یک بازار است اما در حقیقت از ۶ بازار مجزا در درون ساختما خود تشکیل شده است. با تمام شدن هر بازار، گردشگران به یک هشتی می‌رسند که در آن آبخوری و نیمکتی برای استراحت قرار داده شد است. همچنین در کنار این هشتی، پلکان‌های ورودی به طبقه بعدی قرار گرفته است. بیشتر مغازه‌هایی که در ورودی بازار و سردرها قرار دارند، مغازه‌های عطر فروشی و جواهرات فروشی هستند. همچنین در میان این مغازه‌ها، می توانید مغازه‌هایی رنگارنگ پوشیده از تسبیح، مهر و سجاده هم پیدا کنید. اگر همچنان درون بازار پیش بروید، به دیگر مغازه‌های بازار نیز می‌رسید. مغازه‌های پارچه فروشی، مانتو و مقنعه فروشی، انواع لباس‌ها، عطاری‌ها و ادویه فروشی‌ها و مغازه‌های فروش اسباب بازی همه در بازار رضا پیدا می‌شوند.

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مجتمع تجاری الماس شرق در منطقه تجاری گردشگری سپاد واقع شده است. اولین موردی که درباره این سازه جلب توجه می‌کند، معماری مدرن آن است که شکلی شبیه به الماس‌ در بخش گنبدی خود دارد و به همین دلیل،‌ مجتمع الماس نام‌گذاری شده است. این مرکز خرید ۶ طبقه علاوه بر ۱۵۰۰ واحد تجاری، بخش‌های مختلفی همچون رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آب‌نمای جامپینگ و آژانس‌های هواپیمایی نیز دارد. گزینه‌های گوناگونی برای خرید پیش روی شماست، از انواع لوازم ‌خانگی و ظروف و کریستال گرفته تا پوشاک برند، کیف و کفش، کامپیوتر و تلفن همراه، صنایع دستی و غیره که با وجود چنین تنوعی دست خالی نخواهید ماند.

 

ساعتی هیجان‌انگیز در یکی از پارک‌های آبی مشهد

شاید هنوز هم تعداد زیادی از ما حس کنجکاوی اولین باری که تبلیغ نخستین پارک آبی سرپوشیده ایران، یعنی سرزمین موج‌های آبی را در تلویزیون دیدیم یادمان باشد؛ در آن روزگار که نهایت تفریح آبی ما به سفرهای شمال یا استخر محله‌ خود محدود می‌شد، یک پارک آبی مجهز و تخصصی در شهر مشهد تاسیس شد. از آن زمان تا کنون این پارک نه تنها اولین، بلکه یکی از بزرگترین پارک‌های آبی سرپوشیده کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود.

سرسره‌ها و وسایل بازی این مجموعه شامل سرسره‌های آهسته و رنگارنگ در هم تنیده‌، سرسره‌های سرعتی با طول ۵۰ تا ۱۱۰ متر، سرسره سقوط آزاد با ارتفاع ۲۰ متر، سرسره سوپر لوپ و سرسره تورنادو که لذت یک سواری گروهی را برایتان دارد است.

 

پرواز برگشت

برنامه‌هایی که در این مطلب گفته شد، احتمالا زمانی در حدود ۱۲ یا ۱۳ ساعت از شما بگیرند. شما می‌توانید پرواز برگشت خود را از اپلیکیشن و سایت سفرمارکت برای ساعت ۹ شب تنظیم کنید و تا ساعت 10 و نیم به خانه برگردید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (2 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.