آپلود با لینک مستقیم

شرایط سفر به باکو چیست؟

رزرو هتل باکو، سفر به این شهر یا حتی تصمیم مهاجرت به آذربایجان معمولا جزو گزینه‌های اول مسافران ایرانی نیست. اما باکو شهری است که هرکسی باید یک بار تجربه‌اش کند. باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است.  این شهر در ساحل غربی دریای خزر واقع شده است و  بزرگترین و مهمترین مرکز فرهنگی و تجاری قفقاز است. علاوه‌براین باکو به عنوان یک شهر بندری نیز اهمیت دارد. اکثریت ساکنان باکو آذربایجانی هستند. شهر باکو در گذشته‌های دور سال‌ها تحت حاکمیت اعراب، عثمانی و روسیه بوده است. همین موضوع باعث شده که این شهر از نظر میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی باشد. اگر برای سفر به این شهر و رزرو هتل های باکو برای چند روز مردد هستید، این نوشته نظرتان را تغییر می‌دهد.

باکو کجاست؟

شهر باکو پایتخت کشور جمهوری آذربایجان است و در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. همسایگان آن ایران در جنوب، ارمنستان در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال هستند. باکو یکی از شهرهای مهم آذربایجان است و به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی نظیرش در جهان شهرت دارد.

بهترین زمان سفر به باکو

بهترین زمان برای سفر به باکو اواسط بهار و تا اواخر تابستان است. در فصل بهار دمای هوا باکو بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. تابستان های باکو گرم و خشک است، البته در مناطق حاشیه‌ای دریا خزر هوا کمی مطبوع‌تر می‌شود. زمستان های باکو برخلاف تابستان‌هایش سرد است و دما بین 2 تا 7 درجه متغیر می‌شود.

پاییز و به‌خصوص آبان ماه وقت بارندگی‌های شدید در باکو است. اگر عاشق تماشای باران از پشت پنجره هتل باکو هستید، پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. البته اگر به ورزش های زمستانی و اسکی علاقه دارید، باید گفت که باکو در سال‌های اخیر در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است. رزرو هتل باکو در میان کوهستان های آذربایجان می‌تواند انتخاب جالبی برای سفر باشد.

حمل و نقل در باکو

وسایل نقلیه عمومی در همه نقاط باکو وجود دارد. شما می‌توانید برای رفت و آمد در این شهر از اتوبوس، مترو، مینی بوس و تاکسی استفاده کنید. البته درحال‌حاضر هیچ سیستم کارتی برای اتوبوس های باکو وجود ندارد و برای استفاده از آن‌ها باید هربار بلیط تهیه کنید. علاوه براین به جز تاکسی در باکو این فرصت را دارید که با هزینه مقرون‌به‌صرفه از ماشین کرایه‌ای استفاده کنید. ماشین کرایه‌ای را می‌توانید از هتل باکو یا مراکزی که برای این کار در کشور وجود دارد تهیه کنید.

مکان های دیدنی باکو

شهر باکو جایی است که می‌توانید ردپای فرهنگ اعراب، عثمانی‌ها و روسیه را ببینید. این یعنی مکان‌های عجیبی در انتظارتان است! در این قسمت به تعدادی از آنها اشاره کردیم. هرچند توضیح درباره تمام جاهای دیدنی باکو در یک مقاله نمی‌گنجد.

ایچری شهر، شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو یا ایچری شهر، یکی از قدیمی ترین مکان های باکو و جمهوری آذربایجان است. این شهر از دوره پارینه سنگی به عنوان سکونتگاهی برای انسان‌ها مورد استفاده قرا رگرفته است. ایچری شهر باکو به‌عنوان یکی از میراث جهانی در معرض انقراض در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این شهر باستانی بیشتر از پنجاه بنای تاریخی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. اگر به تاریخ علاقه دارید می‌توانید هتل باکو را در نزدیکی ایچری شهر رزرو کنید. شهر عجیبی که می‌شود روزها و هفته ها در آن به ماجراجویی‌های تاریخی پرداخت.

کاخ شیروان شاهان

کاخ شیروانشاهان که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های معماری بومی باکو به شمار می‌رود. قدمت این اثر به قرن پانزدهم بازمی‌گردد و حالا به موزه تبدیل شده است. این موزه دارای بخش‌های مختلفی مانند آرامگاه، مسجد و حمام ترکی است. علاوه بر اموال پادشاهان، شیشه‌های رنگی، فرش و آثار دستباف نیز در کاخ شیروانشاه به نمایش گذاشته شده است.

موزه ملی فرش آذربایجان

موزه ملی فرش آذربایجان که عنوان اولین و بزرگترین موزه فرش جهان را به خود اختصاص داده، در سال 1967 به رهبری لتیف کریموف، هنرمند فرش‌ساز و نقاش، تاسیس شد. در این موزه بیش از 6000 فرش به نمایش گذاشته شده است. فرش‌های که از مناطق مختلف آذربایجان جمع آوری شده و بر اساس ترتیب زمانی و محل ساخت مرتب شده‌اند.

برج دختر

این برج 27 متری که زمانی یک معبد زرتشتی بوده در قرن دوازدهم ساخته شده است. درباره برج دختر باکو داستان‌ها و روایت‌های زیادی وجود دارد، اما آنچه که قطعیت دارد این است که برج دختر در قرن 18 و 19 ام به عنوان فانوس دریایی مورد استفاده قرار گرفته است. برج دختر با 8 طبقه درحال‌حاضر در جنوب شرقی شهر قدیم قرار گرفته و بهترین نقطه باکو برای خریدن سوغاتی است. اگر به بالای برج بروید می‌توانید منظره‌ای پانوراما و فوق‌العاده زیبا از بندر، ساحل و ساختمان های تاریخی شهر قدیم ببینید.

در باکو چه بخوریم؟

فرهنگ آشپزی آذربایجان تحت تأثیر غذاهای قفقازی، ترکی، ایرانی، عربی، چینی و هندی قرار دارد. به طورکلی سوپ و کباب از برجسته‌ترین غذاهای باکو هستند. اگر روزی به باکو سفر کردید، چه در غذاخوری محلی بودید و چه در رستوران لوکس هتل باکو، بدون چشیدن لاوانگی مرغ، پیتی، دوشبره باکو را ترک نکنید.

اما اگر از رستوران هتل باکو خسته شدید، یا برایتان سوال پیش آمده که در باکو کجا غذا بخوریم، طعم غذاهای رستوران های استیک خانه الوت، استیک خانه پل باکو، رستوران سوماخ، رستوران نرگیز و رستوران دا ماسیمو حتما شما را سر ذوق می‌آورد.

زندگی شبانه در باکو

شب های باکو به‌خصوص در فصل‌های شلوغ، بسیار هیجان‌انگیز است. مرکز زندگی شبانه باکو در شهر قدیمی و میدان فواره در نزدیکی خیابان نظامی واقع شده است. خیابان نظامی یک مسیر 3.5 کیلومتری دارد که هیچ وسیله نقلیه‌ای حق ورود به آن را ندارد. این خیابان مرکز بوتیک‌ها و مجتمع های تجاری باکو است.

در باکو کجا اقامت کنیم؟|ارزان ترین هتل های باکو

اگرچه بهترین نقطه برای اقامت و رزرو هتل باکو بافت قدیمی این شهر است، اما انتخاب هتل باکو کار آسانی نیست. شما موقعیت مکانی را انتخاب کرده‌اید ولی میان رزرو هتل باکو و هاستل مردد هستید. با چه بودجه‌ای می‌خواهید به باکو سفر کنید؟ اقامتگاه های لوکس دوست دارید یا هتل آپارتمان های صمیمی و ساده؟ شاید بخواهید در خارج از شهر یک هاستل کوچک رزرو کنید و یا به جای بافت قدیمی در قسمت مدرن باکو اقامت داشته باشید! حتی برای شهر کوچکی چون باکو ده ها انتخاب وجود دارد. به همین دلیل باید به یک منبع متنوع و مطمئن مراجعه کنید.

سایت فلای تودی متنوع ترین منبع برای رزرو هتل است. کافی است سری به این سایت بزنید تا متوجه تنوع هتل های باکو شوید. با مراجعه به این سایت می توانید قیمت هتل باکو، محل، خدمات و امکانات را مطابق میل خود فیلتر کنید. حالا فقط همان اقامتگاه هایی برایتان نمایش داده می شود که با نیازهایتان مطابقت دارد.

از سمتی شما می‌توانید هتل باکو را با ارز ریالی و کارت شتاب رزرو کنید. دیگر نیازی نیست برای رزو هتل های خارجی به سایت های انگلیسی زبان مراجعه کنید یا با مشکل تبادل ارز مواجه شوید. فلای تودی متنوع ترین منبع برای رزرو هتل های خارجی در تمام نقاط جهان و همچنین خرید بلیط هواپیماهای خارجی است. اگر زمانی قصد سفر به باکو یا هر نقطه دیگری از ایران و جهان را داشتید، سری به سایت فلای تودی بزنید. تنوع و قیمت هتل های این سایت شما را شگفت‌زده می‌کند. در پایان اگر برای رزرو هتل یا خرید بلیط باکو با مشکل مواجه شدید و یا هرگونه سوالی دراین‌باره داشتید، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی 24 ساعته این سایت هرلحظه پاسخگوی شما است.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
امتیاز دهید

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.