آپلود با لینک مستقیم

آشنایی با بزرگترین شعبه اینترنتی فروش نهال بادام در کشور ایران و ارسال به تمام نقاط کشور

اگر بخواهیم در مورد یکی از معجزات خداوند صحبت کنیم زیبایی چشم نواز شکوفه های درخت بادام است، معمولاً باغدارانی که به احداث باغ بادام پرداختند و افرادی که در باغچه خود چند عدد درخت بادام کاشته اند، علاوه بر درآمد و میوه که برداشت می‌کنند همیشه از زیبایی شکوفه هایی که کنار یکدیگر به صورت کاملاً متراکم وجود دارد صحبت هایی دارند.

درخت بادام درخت گلدار هست که گل‌هایش کاملا فشرده هست، اتفاقا گل‌های درخت بادام نیز خوردنی بوده و محصول آن میوه بادام بسیار خوشمزه و دارای انواع ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های فراوان است، درخت کاملا خود سازگار بوده و برای کاشت آن در حیاط منزل و یا باغچه‌ها احتیاج به رقم گرده افشان ندارید.

در تحقیقات انجام شده درخت بادام یکی از درختان کم خواسته تلقی می‌شود، چون برای نگهداری آن احتیاج به مراقبت و نگهداری مداوم نیست، معمولاً به صورت دیم کاشته شده و اذیت چندانی برای باغدار ندارد؛ اگر کسانی که باغ اقتصادی راه اندازی کردند مراقبت کامل و آبیاری آن را به صورت صحیح انجام دهند سالانه حداقل ۷ الی۱۱ تن بادام خشک می‌توانند از هر هکتار باغ بادام برداشت کنند.

خریداران عزیز اعم از باغدارانی که می‌‌خواهند به بازسازی باغ خود بپردازند و باغ اقتصادی و مدرن را احداث می‌کنند یا خریدارانی که به دنبال خرید تعداد کمی نهال بادام برای کاشت در باغچه خود هستند، می‌توانند به بزرگترین شعبه اینترنتی فروش غیرحضوری نهال بادام مراجعه کرده و بعد از مشورت و گرفتن راهنمایی از متخصصین و کارشناسان نهال بادام را خریداری کنند.

شرایط ویژه نهال بادام پیوندی با پایه مقاوم

همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم درخت بادام جزو درختانی هست که در هر شرایط خاصی می‌تواند به رشد خود ادامه دهد، ولی در دهه گذشته نهال‌های پیوندی اصلاح شده وارد بازار شده‌اند که شرایط آنها ده‌ها برابر بهتر است پیوندهای بعضی می‌باشد ولی شرایط خاص و ویژه این نهال‌ها چرا متفاوت است؟ این سوالی است که معمولاً بیشتر خریداران به هنگام خرید نهالهای پیوندی از مسئولین نهالستان می‌پرسند.

برای تهیه نهال‌های پیوندی مهندسین کشاورزی به دنبال پایه های کاملا مقاوم در سراسر جهان هستند، معمولاً آنها برای این نوع نهال‌ها از پایه هایی استفاده می‌کنند که مقاومت آنها در برابر ناملایمتی‌ها، خشکسالی‌ها و رطوبت بسیار بالا است؛ فرقی نمی‌کند این پایه بومی بوده و یا جزء پایه های وارداتی از کشور های دیگر باشد.

پیوندکی که برای پایه در نظر می‌گیرند جزو درختان پر بار بوده که باردهی آن فوق العاده بالا است، همچنین سازگاری بین پیوندک و پایه بسیار قوی بوده در نتیجه نهال تولید شده جزو نهال‌های اصلاح شده قرار می‌گیرد و به نسبت دیگر نهال‌ها ویژگی‌های خاص بیشتری دارد.

البته در تولید نهال‌های اصلاح شده برخی از مراحل دیگر را نیز رعایت می‌کنند، مانند نیازی سرمایی که یک نهال بادام باید بگذراند، مدت زمان قرنطینه بودن درخت بادام تا مطمئن شوند نهال تولید شده هیچ گونه بیماری و تا سازگاری نداشته باشد، البته موارد گفته شده جزو مباحث تخصصی محسوب می‌شود، بهتر است به ادامه مطلب بپردازیم.

خصوصیات نهال بادام اصلاح شده و با کیفیت که در مراکز معتبر فروخته می‌شود

درختان بادام اصلاح شده زیر مجموعه درخت بادام پایه کوتاه است که جزو درختان زینتی گلدار محسوب شده و منبع غذایی به حساب می‌آید، این درختان بسیار مقاوم بوده و در مناطقی معتدل و معتدل رو به سردسیری رشد بهتری از خود نشان می‌دهد البته گونه دیگری از آنها نیز در مناطق گرمسیری رشد و بازدهی مناسب دارند.

این درختان کاملاً آفتاب دوست هستند و در زمین‌های کشاورزی که شرایط زهکشی آن را رعایت کرده باشد رشد دوچندان را از خود نشان می‌دهند. برخلاف درختان بذری و نهال‌های کلاسیک رشد سریع داشته و در همان سال‌های اولیه بازدهی خود را شروع می‌کند در حالی که شما در درختانی که پایه آن‌ها بذری است، باید چند سال منتظر باردهی درخت بادام باشید.

البته منظور ما این نیست درختان بر پایه بذری، درختان مناسب و باکیفیت نیستند، اتفاقاً آنها مقاومت خیلی بالایی داشته از اینرو بیشتر بیماری‌ها بر روی آنها تاثیر نمی‌گذارد؛ فقط کسانی که به دنبال احداث باغ تجاری و مدرن هستند و می‌خواهند سود بالایی به دست بیاورند، بهتر است با مشورت و راهنمایی مسئولین نهالستان ارقام نهال را خریداری کنند که میزان بازدهی آنها مناسب باشد.

چون درخت بادام آفتاب دوست است، معمولاً آنها را در زمین‌های شیبداری که به سمت آفتاب است کاشت می‌کنند تا نهایت استفاده از نور آفتاب را داشته باشند، این درخت نسبت به آفت‌ها و بیماری از خود مقاومت نشان می‌دهد.

ولی بهتر است رطوبت خاک را مورد بررسی قرار دهید، خیس بودن مداوم خاک باعث پوسیدگی ریشه‌ها خواهد شد، همچنین بهتر است کشاورزان و باغداران نسبت به یک بیماری که مخصوص درخت بادام است از خود حساسیت نشان دهند، درخت بادام در برابر بیماری پژمردگی ورتیسیلیومی مقاومت کمتری دارد پس با دیدن کوچکترین علائمی بهتر است نسبت به پیشگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

بهترین زمان برای کاشت نهال بادام

یکی از سوال‌هایی که معمولاً کشاورزان و باغداران در کامنت‌ها و تماس‌های تلفنی از کارشناسان و مهندسین گیاهپزشکی می‌پرسند این است که بهترین زمان برای کاشت نهال بادام کی است؟ برای کاشت درخت بادام خود معمولاً اول پاییز را در نظر بگیرید، چون هوا در اوایل فصل پاییز گرم بوده البته نه چندان گرم که باعث خشک شدن شاخه و برگ‌های آن شود.

گرمای مناسب فصل پاییز باعث می‌شود تا نهال بادام قبل از شروع یخ‌زدگی فصل زمستان ریشه های خود را سر خاک کاملا سازگار کرده و شاخه های جدید از ریشه رشد کند تا بتواند مواد مغذی را جذب کند، سپس با شروع فصل زمستان به خواب فرو رفته و نیاز سرمایه خود را می‌گذراند، بهتر است به هنگام کاشت نهال بادام از یک میله به عنوان قیمه استفاده کرده و نهال را به آن ببندید تا بر اثر ورزش های باد نهال در جای خود تکان نخورد.

شرایط نگهداری از باغستان درخت بادام

برای اینکه یک باغستان بادام پربار را تجربه کنید و با دیدن بار و میوه های آن نهایت لذت را ببرید باید برای نگهداری و مراقبت از درخت بادام خود چند نکته را حتما رعایت کنید، مطمئن باشید با رعایت کردن این نکات می‌توانید سال پرسود برای خود مهیا کنید:

  • آبیاری

درخت بادام برای رشد خود علاوه بر میزان آفتابی که دریافت می‌کند به آبیاری مناسب نیز احتیاج دارد، حتی اگر این درخت را به صورت دیمی کاشته شود در صورتی که میزان بارش سالانه شما کم باشد حتماً به آن دقت کرده و کمبود آب آن را جبران کنید. فقط به یک موضوع دقت داشته باشید، چند روز قبل از برداشت میوه بادام از درخت آبیاری آن را به طور کل قطع کنید.

  • مواد مغذی

کوددهی درخت بادام را به هیچ عنوان فراموش نکنید معمولاً بهترین کود برای این درخت کود های دائمی و طبیعی میباشد و در صورت لزوم با مشکلات متخصصین و کارشناسان گیاه شناسی از کودهای شیمیایی نیز برای باروری بهتر و بالا بردن سیستم دفاعی آن استفاده کنید.

  • هرس

هرس درخت بادام علاوه بر فرم دهی برای بازدهی بیشتر می‌باشد معمولا بعد از سه سال هرس درخت بادام را شروع می‌کند بهترین زمان برای هرس این درخت زمستان یعنی فصل خواب آن است.

ویژگی‌های ظاهری یک نهال بادام استاندار

به هنگام خرید نهال زیر به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • نهال بادام ای که بین یک الی دو سال باشد را خریداری کنید، نهال‌های کوچکتر از این سن و نهال‌های بزرگتر از این سن جوابگو نخواهند بود.
  • به ظاهر نهال دقت داشته باشید که کوچکترین حشره، لارو، زخم، سیاه شدگی و یا سوختگی در آن وجود نداشته باشد.
  • حتماً نهال‌هایی که دارای شناسه و لیبل از وزارت جهاد کشاورزی است را خریداری کنید.

شباهت­های نهال اصلاح شده بادام و درخت گردو:

در تولید نهال گردو و بادام مهندسین کشاورزی سعی کرده اند تا از آخرین روش­های علم کشاورزی برای تولید نهال بادام و گردو بهره می­برند تا نهال­های تولیدی برپایه دانش و تجربه بوده و کشاوزان با کاشت آنها بتوانند باردهی بالای آنرا تجربه کنند.

  • انواع نهال بادام:
    • نهال بادام خوشه­ای
    • نهال بادام شکوفه
    • نهال بادام تونو
    • نهال بادام مامایی
    • نهال ژنوتیپ اصلاح شده
  • انواع نهال گردو
    • نهال گردو چندلر پیوندی
    • نهال گردو فرنور پیوندی
    • نهال گردو ژنوتیپ برتر
    • نهال گردو ژنوتیپ پالیز
    • نهال گردو فرانکت

البته تنوع نژادی این نهال­ها بسیار بالا بوده و ما صرفا جهت راهنمایی بهترین نژادها را به شما معرفی کردیم.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمامی جوانب و ویژگی های نسل جدید نهال بادام را برای شما توضیح دهیم و باز هم این در اختیار شما است که بخواهید، باغستان درخت بادام خود را برپایه کاشت بذری احداث کنید یا نهال‌های پیوندی را از نهالستانهای معتبر به صورت تضمینی خریداری کرده و آن را کاش کنید.

اگر این امکان برای شما وجود ندارد که به صورت حضوری به نهالستان شهر خود بروید، می‌توانید به سایت بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور مراجعه کرده و خرید نهال بادام و نهال گردو را با گارانتی دو ساله و تضمین خدمات همچنین مشاوره و راهنمایی رایگان انجام دهید؛ برای رسیدن به این هدف می‌توانید با شماره تماس هایی که در زیر تعبیه شده تماس گرفته و به صورت مستقیم با مدیران و مسئولان این نهالستان در ارتباط باشید.

09141832393

09144501003

وب سایت:

www.bartarnahal.ir

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (2 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.