آپلود با لینک مستقیم

مدیریت ناوگان در جاده تکنولوژی‌های جدید!

نرم افزار مدیریت ناوگان

از قرن‌ها پیش در استفاده از ابزار و تکنولوژی مقاومت‌هایی از جانب مردمان مختلف بوده است که موضوعاتی مثل آگاهی کم از کاربردهای تکنولوژی‌ها را می‌توان از دلایل آن برشمرد. اما رفته‌رفته فناوری‌های جدید جای خود را در میان صنایع مختلف باز می‌کنند. صنعت حمل‌ونقل هم از اولین مقاصد تکنولوژی‌های نو بوده است.

سامانه‌های نرم‌افزاری برای مدیریت ناوگان از جمله این فناوری‌های جدید هستند که به کمک ردیاب‌ها به مدیریت ناوگان‌ها و ماشین‌آلات کمک شایانی می‌کنند. در گذشته که انسان در گروه‌های کوچک زندگی می‌کرد، نیازی هم به مدیریت شاید نبود تا اینکه جوامع پیشرفت کردند و با توسعه روزافزون آن‌ها، تکنولوژی به کمک آن‌ها آمد.

 

اما خب مدیریت ناوگان برای چه کسانی مفید است؟

سامانه مدیریت ناوگان مناسب کسانی‌ست که تعداد زیادی خودرو دارند و به دنبال افزایش کارآمدی ناوگان خودرویی خود هستند.

 

مدیریت ناوگان برای شرکت‌هایی با تعداد خودرو محدود هم مفید است؟

آنچه برداشت می‌شود این است که قطعا شرکت‌های بزرگ و کوچک نیازهای متفاوتی برای مدیریت ناوگان خود دارند اما آنچه اینجا می‌خواهیم مطرح کنیم، اشتراک این نیازهاست. یعنی نیازهایی که برای شرکت‌های بزرگ و کوچک یکسان است و فارغ از اندازه شرکت‌ها و سازمان‌ها این نیاز در آن‌ها وجود دارد:

امنیت

از مهترین این پارامترها بحث امنیت است. خودروها و ماشین‌آلات از مهترین دارایی‌های سازمان‌ها و شرکت‌هاست. با کمک ردیاب و سامانه‌های ردیابی می‌توانید به راحتی امنیت دارایی خود را حفظ کنید.

 

کنترل رفتار رانندگان

شاید استفاده از کلمه «کنترل» آن هم برای افراد و آدم‌ها درست نباشد اما چطور می‌شود این حس بد را در رانندگان از بین برد؟ با قانع کردن آنها که این کار به سود آنها نیز هست. اما آیا ما می‌خواهیم فقط قانع کنیم بدون اینکه دلایلی واقعی برای این کار داشته باشیم؟

معلوم است که نه! پس بیایید مثال‌هایی واقعی از کنترل رفتار رانندگان را باهم مرور کنیم:

 

اگر راننده با سرعت غیرمجاز رانندگی کند، با تنظیم هشدار سرعت غیرمجاز، سامانه به صورت هوشمند به شما پیام می‌دهد. این پیام به صورت نوتیفکیشن در سامانه، ایمیل و حتی پیامک می‌تواند باشد. در این صورت شناسایی رانندگی پرخطر ساده می‌شود و در نهایت می‌توان به او تذکرهایی داد و یا حتی برای وی آموزش‌های لازم را تدارک دید.

 

فارغ آن ممکن است که رانندگان کار خود را درست انجام ندهند. این موضوع واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. شما با رصد لحظه‌ای رانندگان خود و ترسیم محدوده مجاز برای رانندگی، اجازه نخواهید داد که از خودرو شرکت برای کارهای شخصی استفاده شود.

 

مدیریت سوخت

مدیریت سوخت همیشه از دغدغه‌های مهم مدیران ناوگان‌ها بوده است. مدیریتی که سرانجام به کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌ها منجر شود. اما خب چطور؟ راهکارهایی برای این نگرانی وجود دارد که به طور خلاصه در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • روش تخمینی با استفاده از سامانه اورنگ: دقت این روش حدود ۷۵ درصد و استفاده از آن راحت است.
  • استفاده از توباکی خودرو: در این روش، دقت بهتر از روش قبلی است اما چالش این روش، پیدا کردن فرمول محاسبه مصرف سوخت است.
  • استفاده از سنسور سوخت جداگانه: این روش، دقت عالی دارد اما هزینه‌ها درخورتوجهی هم برای سازمان‌ها و شرکت‌ها رقم می‌زند.

 

 

مدیریت خدمات

سامانه مدیریت خدمات

بد نیست در اینجا کمی بیشتر درباره سامانه و نرم‌افزارهای مکمل برای سامانه مدیریت ناوگان صحبت کنیم. یکی از این سامانه‌ها، سامانه مدیریت خدمات است.

در خارج از کشور این نرم افزار کاربردهای فراوان دارد اما استفاده و مزایای آن هنوز در ایران به درستی شناخته نشده است. این سرویس که مکمل دیگری برای مدیریت ناگان است، کمک می‌کند که سازمان‌ها و شرکت‌ها به درخواست‌های خود سرعت ببخشند و بروکراسی‌های اداری را کمتر کنند. کاهش بروکراسی‌های اداری خود به تنهایی در هر مجموعه‌ای زمان بسیاری به‌ویژه از مدیران می‌گیرد. سامانه مدیریت خدمات به میزان درخورتوجهی این زمان‌های تلف‌شده را کاهش می‌دهد و به رشد و بهینه‌سازی فرایندهای درون سازمانی کمک می‌کند. البته این تنها بخشی از کاربردهای سامانه مدیریت خدمات است. کمک‌های این سامانه بسیار گسترده است. درواقع هر سازمانی که سه مولفه درخواست‌دهنده، اپراتور و مجری داشته باشد، می‌تواند این سامانه را اجرایی کرد و نتایج اعجاب‌آور آن را مستقیم ببیند!

 

تعمیر و نگهداری خودرو

سامانه تعمیر و نگهداری خودرو

یکی از سامانه‌ها، نرم‌افزار مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو و ماشین‌آلات است. کار این سامانه کاهش هزینه‌های آینده ناشی از خرابی خودروهاست. این سامانه در موعد مقرر برای هر سرویسی مثل تعویض لنت یا روغن، هشدار ارسال می‌کند و بدین وسیله با مدیریت سرویس منظم خودرو به طول عمر ماشین‌آلات و دارایی‌ها کمک می‌شود.

 

ما که هستیم؟

ما شرکت اورنگ هستیم که ۱۵ سال است در زمینه ردیاب و ردیابی فعالیت می‌کنیم. طی این سال‌ها تجارب فراوانی اندوخته‌ایم و هنوز نیز در حال یاگیری هستیم تا خود را مطابق با تکنولوژی روز دنیا پیش ببریم. شرکت ما یک شرکت نرم افزاری است که سامانه‌های مدیریت ناوگان اورنگ، سامانه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کاریار و مدیریت خدمات یاور از محصولات اوست.

021-91303338

opp.co.ir

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (2 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.