آپلود با لینک مستقیم

کاهش آمار سفر به ترکیه واقعیت دارد؟

گردشگران ترکیه

ترکیه یکی از معروف‌ترین کشور‌‌ها در صنعت گردشگری است. مسافران و گردشگران زیادی هرساله برای تفریح، کار یا خرید به شهر‌های مختلف این‌کشور سفر می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های مسافران ایرانی برای سفر‌های خارجی نیز استانبول، آنکارا یا دیگر شهر‌های ترکیه است. روند سفر به ترکیه در سال‌‍‌های مختلف با اتفاق‌های متنوعی روبه‌رو شده است.

گاه برخی رخداد‌های می‌توانند تعداد مسافران به ترکیه را بیشتر کرده یا حتی کاهش دهند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این صحبت کنیم که آیا کاهش آمار سفر به ترکیه واقعیت دارد یا خیر. اگر دوست دارید درباره گردشگری ترکیه بیشتر بدانید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک به شهر‌های مختلف آن با تور ازمیر یا دیگر تور‌ها سفر کنید، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید. با اشتراک این‌مطلب با دوستان و همکاران، این‌امکان را خواهید داشت تا با آن‌ها درباره سفر به ترکیه صحبت کنید.

سفر به ترکیه

همان‌طور که می‌دانید شهر‌های بسیاری از ترکیه در لیست برترین شهر‌های گردشگری برای ایرانی‌‌ها هستند. مسافران زیادی در ماه‌ها و روز‌های مختلفی از سال به‌صورت شخصی یا با تور‌های متنوع به ترکیه سفر می‌کنند. تور استانبول ، ازمیر، آنکارا و بسیاری از دیگر تور‌های مختلف شهر‌های ترکیه از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تور‌های خارجی در ایران هستند و در بازه‌های مختلف زمانی در نقاط متنوعی از ایران برگزار می‌شوند.

یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن انواع تور‌های ترکیه مراجعه به سایت علی بابا است. علی بابا یکی از بهترین سایت‌ها برای رزرو انواع هتل یا خرید انواع تور‌های داخلی و خارجی مانند تور شهر‌های ترکیه است. به نظر شما چه مواردی ممکن است آمار سفر به ترکیه را کاهش دهند؟ آیا این‌اتفاق در سال‌های اخیر رخ داده و سفر به ترکیه با کاهش مواجه شده است؟ در قسمت‌های بعدی مقاله می‌خواهیم درباره این‌موضوع بیشتر توضیح دهیم.

سفر به ترکیه

آمار سفر به شهر‌های مختلف ترکیه

یکی از راه‌های فهمیدن تعداد سفر‌ها به ترکیه، بررسی آمار‌های رسمی است. شما ممکن است با نگاه‌کردن به تور‌ها مختلف در یک بازه زمانی، بتوانید تب‌و‌تاب سفر به ترکیه را در آن‌بازه و شهری خاص تشخیص دهید؛ اما برای این‌که بتوانید درباره کلیت سفر به ترکیه و آمار مسافران اطلاعاتی داشته باشید باید به آمار‌های رسمی مراجعه کنید. درآمد‌های مالی هم می‌توانند معیاری برای این باشد که شما معیاری کلی از تعداد سفر‌ها و آمار مسافرت با تور ازمیر و دیگر تور‌های ترکیه پیدا کنید.

درآمدهای گردشگری بین‌المللی شامل مواردی مانند پرداخت‌هایی به حامل‌های عمومی برای حمل‌ونقل بین‌المللی است. این‌رسیدها شامل هرگونه پیش‌پرداخت دیگری است که برای کالاها یا خدمات دریافت‌شده در کشور مقصد انجام می‌شود. درآمد‌های توریستی ترکیه طبق آمار تقریبی به شکل زیر در سال‌های مختلف بوده است. درآمد‌ها به دلار آمریکا نوشته شده است.

  • آمار گردشگری ترکیه در سال 2020، حدود 13.7هزار میلیارد بوده که نسبت به سال 2019، کاهش 66.75 درصدی را نشان می‌دهد.
  • آمار گردشگری ترکیه در سال 2019، حدود 4.1هزار میلیارد بوده که نسبت به سال 2018، 12.57 درصد افزایش داشته است.
  • آمار گردشگری ترکیه در سال 2018، حدود 3.6هزار میلیارد بوده که 15 درصد افزایش را نسبت به سال 2017 نشان می‌دهد.
  • آمار گردشگری ترکیه در سال 2017، حدود 3.2هزار میلیارد بوده که نسبت به سال 2016، 20.71 درصد افزایش داشته است.

تور استانبول

این‌که آیا این‌آمار بر رزرو تور استانبول یا دیگر تور‌های ترکیه شما تاثیر خواهند داشت، شاید در کوتاه‌مدت مهم نباشد، ولی دانستن این‌اعداد به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم‌های بهتری برای سفر‌های خارجی خود بگیرید.

دلایل زیادی باعث تغییر در تعداد مسافران به ترکیه شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در سال‌های اخیر صنعت گردشگری را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده، شیوع بیماری کرونا بوده است. ترکیه نیز از شر این‌ویروس و آسیب‌های آن در امان نبوده است. یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌هایی که ویروس کرونا، فعالیت آن را در بسیاری از نقاط جهان مختل کرد، صنعت توریسم و گردشگری بوده است. البته روند افزایش تعداد مسافران با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، بهتر شده است؛ ولی هنوز بسیاری از کشور‌ها نتوانسته‌اند ضرر‌های این‌مدت را جبران کنند.

گردشگران ترکیه

افراد و گردشگران زیادی از شهر‌های مختلف به ترکیه سفر می‌کنند. تور استانبول یا ازمیر از معروف‌ترین تور‌های خارجی هستند. اگر به ترکیه سفر کنید به‌راحتی می‌توانید مسافران و گردشگران خارجی زیادی را در مغازه‌ها یا خیابان‌ها ببینید. هرساله مسافران زیادی از روسیه، آلمان، بلژیک و آمریکا به شهر‌های مختلف ترکیه سفر می‌کنند. اگر نگاهی به لیست مسافران خارجی ترکیه بیندازید، نام ایران را بین اولین کشور‌ها می‌بینید. طبق آخرین آمار‌ها، ایران بعد از کشور‌هایی که در این‌بخش نام بردیم قرار دارد. در سال 20199 بیش از دو میلیون ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند. این‌عدد در سال 2017، 2.5 میلیون نفر بوده و در سال 2018 به حدود دو میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

حال شما با برسی این‌اعداد و رقم‌ها به‌راحتی می‌توانید درباره افزایش یا کاهش تعداد مسافران نظر دهید. اگر می‌خواهید با تور ازمیر یا دیگر تور‌ها به ترکیه سفر کنید، بد نیست آمار تعداد مسافران به شهر‌ها مختلف را نیز داشته باشید. طبیعی است که تعداد مسافران تاثیر مستقیمی بر بسیاری از موارد مانند هزینه‌های سفر شما دارد.

 

این محتوا توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.3/5 - (3 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.