آپلود با لینک مستقیم

سفر به کرمانشاه؛ هوایی یا زمینی؟

از بین شهرهای غربی کشور، کرمانشاه به‌دلیل طبیعت زیبا، جاذبه های دیدنی فراوان و غذاهای بسیار خوشمزه‌اش، همواره مورد توجه بسیاری از گردشگان بوده است. طبق یافته‌های باستان‌شناسان، این شهر یکی از نخستین سکونتگاه‌های بشری بوده؛ از این رو، جاذبه های تاریخی و باستانی کهنی در این شهر وجود دارد که از جذابیت فراوانی برای مسافران داخلی و خارجی برخوردار هستند.

اگر شما هم در فکر این هستید که با سفر به کرمانشاه دلی از عزا دربیاورید و حسابی استراحت کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در مطلب حاضر قرار است درباره روش‌های مختلف سفر به کرمانشاه صحبت کنیم و ببینیم که سفر زمینی به کرمانشاه بهتر است یا سفر هوایی.

روش های سفر به کرمانشاه

از نظر حمل‌ونقل بین شهری، شهر کرمانشاه از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و مسافران با اتوبوس، قطار، هواپیما و خودرو شخصی به‌راحتی می‌توانند به این شهر سفر کنند. اینکه کدام یک از این روش‌ها را برای سفر انتخاب کنید، به شهری که در آن سکونت دارید و اولویت‌هایتان در زمان سفر بستگی دارد.

اگر طاقت طولانی‌ شدن سفر را ندارید، بهترین کار این است که مسافرت هوایی را انتخاب کنید و همین حالا بلیط هواپیما کرمانشاه تهران را از سایت فلای تودی بخرید. پروازهای داخلی به کرمانشاه، در فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی فرود می‌آیند و بسته به شهر مبدا و شرایط جوی، این پروازها 3-1 ساعت به‌طول می‌انجامند. به‌عنوان مثال اگر از تهران راهی کرمانشاه شده باشید، حداکثر 90 دقیقه در راه خواهید بود.

مسافران در صورت تمایل با خودرو شخصی خود نیز می‌توانند راهی کرمانشاه شوند. اصلی‌ترین چالشی که افراد در سفر زمینی به کرمانشاه با آن مواجه می‌شوند، خستگی و طولانی ‌بودن مدت زمان سفر است. اگر این مسئله برایتان اذیت‌کننده نیست، می‌توانید با خودرو شخصی‌تان به این شهر بروید و علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر، از جاذبه‌های بین راه نیز لذت ببرید. در صورتی که از تهران عازم کرمانشاه هستید، 7-6 ساعت را باید در مسیر بگذرانید.

شهر کرمانشاه پایانه اتوبوس‌رانی و راه‌آهن نیز دارد. با توجه به محل سکونتتان، مدت زمان و هزینه سفر زمینی و ریلی به این شهر متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، مسافرانی که با قطار از تهران به کرمانشاه می‌روند، چیزی حدود 11 ساعت را در راه خواهند بود. به‌علاوه، قطارهای این مسیر یک روز در میان به مقصد کرمانشاه حرکت می‌کنند و به طور کلی، یک گزینه بیشتر پیش روی مسافران قرار نخواهد داشت. با این تفاسیر، بهتر است عطای سفر ریلی به این شهر را به لقایش ببخشید و با هواپیما راهی این شهر شوید.

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

با توجه به موقعیت کوهستانی کرمانشاه، بهترین زمان سفر به این شهر اواسط بهار تا اواخر تابستان است و مقصدی عالی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان محسوب می‌شود. در این ماه‌ها، با خیال راحت می‌توانید در شهر گردش کنید و از طبیعت سرسبز و زیبای آن نیز لذت ببرید. با توجه به زمستان‌های سخت کرمانشاه، توصیه ما این است که در این فصل برای سفر برنامه‌ریزی نکنید؛ مگر اینکه عاشق سرما باشید و بخواهید در ارزان‌ترین زمان ممکن به این شهر بروید.

هزینه های سفر به کرمانشاه

هزینه‌های سفر به کرمانشاه با توجه به روش سفر و هتلی که برای اقامتتان انتخاب می‌کنید، متغیر خواهد بود. علاوه بر این، فصل سفر نیز بر هزینه‌های شما تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به اینکه در زمستان تقاضا برای سفر به کرمانشاه کاهش پیدا می‌کند، هزینه خرید بلیط و رزرو هتل نیز کاهش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر، در بهار و تابستان که مسافران زیادی راهی کرمانشاه می‌شوند، قیمت بلیط، هتل و سایر خدمات رفاهی نیز در این شهر افزایش پیدا خواهد کرد.

بلیط هواپیما کرمانشاه چه زمانی ارزان تر است؟

همان‌طور که گفته شد، به دلیل رونق گردشگری، هزینه سفر به کرمانشاه در تابستان نسبت به زمستان بیشتر است. از این رو، اگر دوست دارید که ارزان ترین بلیط هواپیما کرمانشاه را خریداری کنید، بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر کنید. در سایر ماه‌های سال نیز، برای خرید بلیط ارزان کرمانشاه این نکات را به یاد داشته باشید:

  • اوایل هفته را برای سفر به کرمانشاه انتخاب کنید.
  • بلیط‌تان را به‌صورت رفت‌وبرگشت خریداری کنید.
  • ترجیحا در ایام تعطیلات به کرمانشاه نروید.
  • بلیط‌های اول صبح و آخر شب را برای پرواز انتخاب کنید.
  • از تقویم قیمتی غافل نشوید؛ گاه تنها با 2-1 روز جابه‌جایی تاریخ سفر، تا حد زیادی در هزینه‌های خرید بلیط کرمانشاه تهران صرفه‌جویی خواهید کرد.

سفری ارزان و بی‌دغدغه به کرمانشاه با فلای تودی

همان‌طور که در مطلب حاضر گفته شد، هواپیما بهترین راه برای سفر به کرمانشاه است. اگر چه در این حالت هزینه‌های سفر کمی بیشتر از سایر روش‌ها خواهد شد، اما با توجه به اینکه مسافت زیادی را در مدت زمان کم طی می‌کنید و خستگی سفر هم نخواهید داشت، این هزینه اضافی کاملا ارزشش را دارد.

اگر دوست دارید در تمامی فصول سال بلیط هواپیما کرمانشاه را ارزان بخرید و سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید، فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فلای تودی مرجع خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و کارشناسان به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما هستند.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.5/5 - (4 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.