آپلود با لینک مستقیم

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

اگر در مورد رمزارزها بصورت گذری مطالبی را شنیده باشید و حتی اطلاعات زیادی هم در مورد این پدیده نداشته باشید، حتما عبارت استخراج رمزارز یا همان ماینینگ به گوشتان خورده است. عبارتی که گاها ما را به یاد استخراج طلا از معادن می‌اندازد و شاید پُربیراه هم نباشد، از این رو که در دنیای امروز ما که رمزارزها هر لحظه ارزش بیشتری پیدا کرده و توجهات زیادی را به خود جلب می‌کنند، استخراج و بدست آوردن آن‌ها کم از استخراج طلا از معادن ندارد.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با موبایل

از همین روست که می‌بینیم در هرمقاله و مطلبی در رابطه با تکنولوژی، می‌توان ردپایی از راهکارهای استخراج رمزارزها پیدا کرد و این بحث در این روزها، تبدیل به یکی از مهم‌ترین کانون‌های گفتگو در میان افراد مشتاق به این عرصه است.

حال سوال اینجاست که چه راهکارهایی برای استخراج رمزارزها وجود دارد و آیا با ابزارهای ساده‌تری نسبت به دستگاه‌های بزرگ و پرخرج استخراج و ماینینگ، می‌توان دست به استخراج رمزارز زد؟ اگر این گونه است، چه ابزارهایی و کدام رمزارزها را می‌توان بدست آورد؟

راه‌های استخراج رمزارز

راه‌های استخراج رمزارز

هرچند پروسۀ استخراج رمزارزها، همیشه با دستگاه‌های بزرگ یا همان ماینرها امکان‌پذیر بوده است، اما از آنجایی که بدست آوردن ارزهای دیجیتال، فرصت خوبی را برای افراد در به دست آوردن درآمد فراهم می‌کند، افراد دست اندر کار، بدنبال راهکارهایی ساده‌تر از کار با دستگاه‌های بزرگ برای تولید رمزارز بوده‌اند. استفاده از گوشی‌های هوشمند، یکی از همین راهکارهاست و از همین رو، توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های این نوع گوشی‌ها، دست به تولید برنامه‌هایی زدند تا بتوانند به موازات ماینرهای بزرگ که سرمایه‌گذاری زیادی طلب می‌کنند، فرآیند استخراج رمزارز را بر روی موبایل محقق کنند.

بنابراین، هرچند در ابتدای ورود رمزارزها به بازار دیجیتال، استخراج آن‌ها توسط ابزارهایی مانند موبایل کاملا دور از ذهن بود، اما امروزه این امکان وجود دارد که بطور مثال، رمزارز بیت کوین را با یک دستگاه اندروید استخراج کرد.

اگر بپرسید چگونه؟ پاسخ این است:

کافی است یک برنامۀ استخراج یا همان ماینینگ را برروی گوشی خود نصب کنید و با کمک آن، چه در گوشی‌های اندرویدی و چه در گوشی‌های آیفون خود، ماین رمزارزهای قابل استخراج با گوشی را آغاز کنید.

تعدادی از اپلیکیشن‌های استخراج رمزارز با موبایل، عبارتند از: Miner Gate، Bitcoin Miner، Mobile Miner. از این میان، اپلیکیشنی مانند Miner Gate هم در استخراج بیت کوین و هم برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال برروی موبایل کاربرد فراوانی دارد.

نکته مهمی که در استخراج رمزارز با موبایل باید لحاظ کرد، درنظر گرفتن قابلیت‌های گوشی هوشمند از نظر قدرت سخت‌افزاری است. بطور مثال استخراج بیت کوین برروی موبایل، در مقابل با سایر ارزهای دیجیتال، با چالش‌های بیشتری مواجه است و امکانات بیشتری را بر روی موبایل طلب می‌کند.

بهترین رمزارزها برای استخراج با موبایل کدامند؟

بیت کوین

حالا که می‌دانیم استخراج رمزارز با موبایل امکان‌پذیر است، به سراغ اصلی‌ترین سوال می‌رویم: بهترین رمزارزها برای استخراج با موبایل کدامند؟

به عنوان بهترین رمزارزها برای استخراج با گوشی، می‌توانیم از بیت کوین، اتریوم، مونرو، دش، و فانتوم کوین نام ببریم. این انتخاب‌ها بر اساس درنظر گرفتن چند فاکتور در تحلیل نمودارهای آماری ارزهای دیجیتال و شرایط استخراج آن‌ها بر روی موبایل انجام شده‌اند. فاکتورهایی نظیرِ سختی استخراج رمزارز مورد نظر برروی اپلیکیشن موبایلی، سخت‌افزار مورد نیاز برای استخراج در موبایل، شرایط قیمت کنونی رمزارز موردنظر و تخمینی که برای آیندۀ قیمتی آن وجود دارد، در این مسئله تاثیرگذارند. در نهایت برآیند تمامی این فاکتورها، توجیه منطقی برای استخراج ارز دیجیتال مورد نظر را برروی موبایل فراهم می‌کنند.

در اینجا ما دو تا از مهم‌ترین رمزارزهایی که قابلیت استخراج با موبایل را دارند، بررسی می‌کنیم:

بیت کوین

شما برای داشتن بیت کوین، هم می‌توانید آن را از یک صرافی بیت کوین بخرید و هم اینکه برروی موبایل خود،Bitcoin Miner  که یکی از اولین برنامه‌های استخراج رمزارز است را نصب کنید. Bitcoin Miner اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد برروی گوشی هوشمند اندروید خود، بیت کوین استخراج کنید.

شما می‌توانید این برنامه را از Google Play  دانلود کنید و پس از نصب، استخراج بیت کوین خود را آغاز کنید.

اتریوم

در صفحۀ خرید اتریوم از صرافی تبدیل آمده‌است:

«اتریوم از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و از سال ۲۰۱۵ که قیمتی حدود ۷۵ سنت داشته تا امروز (زمستان ۱۴۰۰) که قیمتش سقف ۴٬۸۰۰ دلار را دیده، جایگاه خود را به عنوان ملکه ارز‌های دیجیتال با داشتن حدود ۲۰ درصد از سهم بازار ارز‌های دیجیتال، تثبیت کرده. شبکه اتریوم با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، پایه اصلی ارزش این ارز است و با گسترش کاربردها و بروزرسانی‌های این شبکه، بیشتر متخصصان حوزه رمزارزها انتظار دارند که اتریوم قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلار را نیز در آینده نه چندان دور به خود ببیند. با این حال شبکه‌های دیگر مانند کاردانو در حال رشد سریع هستند و کاربرد‌های شبکه‌ی اتریوم را به شبکه‌ی خود می‌افزایند تا رقبایی جدی برای اتریوم محسوب شوند»

در حال حاضر نیز اتریوم به دلیل قیمت آن نسبت به باقی ارزهای دیجیتال و همچنین، با در نظر گرفتن این واقعیت که پروسۀ استخراج آن در موبایل به طور قابل توجهی ساده‌تر و کوتاه‌تر از استخراج بیت کوین است، سودآورترین رمزارز محسوب می‌شود. برای استخراج موبایلی اتریوم، شما نیاز به یک GPU یا واحد پردازش گرافیکی خواهید داشت.

 

سخن آخر

محبوبیت رمزارزها به سرعت در حال افزایش است و در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید به بازار رمزارزها پیوستند و اَشکالِ مختلف بدست آوردن این نوع ارزها، به موضوعی داغ در میان مشتاقان بازار دیجیتال تبدیل شده است.

برای حضور فعال در دنیای رمزارزها، شما هم می‌توانید در داخل ایران از طریق یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی وارد معاملات ارز دیجیتال شوید و هم بدنبال شرایط استخراج ارزهای دیجیتال و بدست آوردن آن از کانالی جداگانه باشید.

چنانچه مسیر دوم مد نظر شما باشد، می‌توانید به استفاده از موبایل برای انجام پروسۀ استخراج رمزارز فکر کنید.

با رشد گوشی‌های هوشمند و حضور اپلیکیشن‌هایی برای استخراج رمزارزها در این گوشی‌ها، امروز دیگر بدست آوردن ارزهای دیجیتال محدود به ماینرهای حجیم و پرخرج و سرمایه‌پذاری‌های زیاد نیست و استخراج رمزارز با موبایل، شرایطی را برای کسب درآمد برای همۀ افراد فراهم کرده است.

از همین رو، دیگر شما نیازی به تجهیزات گران‌قیمت و یا دانش علمی پشت استخراج با ماینرها نخواهید داشت و همۀ مراحل کار با گوشی هوشمند و برخی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاهی نظیر Google Play قابل انجام خواهد بود. تنها کافی است رمزارزهای مناسب برای استخراج موبایلی را، با توجه به فاکتورهای منطبق با شرایط استخراج آن شناسایی کرده و کار را آغاز کنید. بدین ترتیب، شما رسما وارد فرآیند استخراج رمزارزها خواهید شد.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.5/5 - (10 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.