آپلود با لینک مستقیم

آیا روش درستی برای تحلیل بیت کوین وجود دارد؟

تحلیل بیت کوین

سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین، چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد؛ زیرا بسیاری از افراد توانایی لازم را برای انجام تحلیل و پیش‌بینی روند بازار ندارند و همیشه این سؤال برایشان ایجاد می‌شود که آیا روش درستی برای تحلیل بیت‌کوین وجود دارد؟ اگر رسیدن به جواب این سؤال برای شما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به شما توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا قصد داریم یک‌بار برای همیشه پاسخی مناسب به شما ارائه دهیم تا از سردرگمی خارج شوید و بتوانید قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کنید.

انواع روش‌ تحلیل بیت کوین

قبل از پاسخ‌دادن به سؤالی که در بخش اول مقاله مطرح کردیم، قصد داریم انواع روش‌ تحلیل این ارز دیجیتال را بررسی کنیم. اگر قصد دارید به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید باید با تمامی سبک‌های موجود آشنا باشید و روش استفاده از آن‌ها را بدانید تا در هنگام خرید بیت کوین با مشکل مواجه نشوید.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال به حرف‌ها و تحلیل‌های ارائه شده از طرف دیگران اکتفا کنند. به این نکته توجه کنید که اگر چنین رویه‌ای را در پیش بگیرید، به‌احتمال فراوان به‌زودی کل سرمایه خود را از دست می‌دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف تحلیل را به شما معرفی کنیم.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

تحلیل بنیادی قدیمی‌ترین روش برای تشخیص ارزندگی یک دارایی است که در بازارهای مختلف مالی از آن استفاده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از روش فاندامنتال، تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را انجام داده و ارزش ذاتی آن را مشخص کنید. برای انجام صحیح این کار باید انواع متغیر مالی که روی Bitcoin تأثیرگذار است را بادقت بررسی کنید تا به ارزش حقیقی آن پی ببرید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در حین انجام تحلیل باید به آن‌ها توجه کنید، اشاره می‌کنیم:

  • ارزش بازار
  • حجم معاملات روزانه
  • توکنومی
  • نقشه راه توسعه
  • میزان مشارکت افراد در تأیید تراکنش‌ها
  • نرخ رشد شبکه
  • میزان‌ پذیرش در میان سرمایه‌گذاران و عموم مردم
  • وایت پیپر
  • اخبار و اطلاعات منتشر شده در مورد بیت کوین و سایر دارایی‌هایی که روی آن تأثیرگذار هستند.

توجه داشته باشید که در هنگام تحلیل باید همه عوامل را در نظر بگیرید و صرفاً با استناد به یک یا دو مورد نمی‌توانید تحلیل درستی را انجام دهید. بسیاری از سرمایه‌گذاران با بی‌توجهی به این نکته تمام سرمایه خود یا بخش اعظمی از آن را ازدست‌داده‌اند.

تحلیل بیت کوین با استفاده از تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی دیگر از روش‌هایی است که قصد داریم در این مقاله آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ زیرا سرمایه‌گذاران زیادی معتقدند که این شیوه درست‌ترین راه برای btc analysis است. در این روش، معامله‌گران تلاش می‌کنند با بررسی داده‌های قیمتی، رفتار Bitcoin را در آینده پیش‌بینی کنند. اصلی‌ترین هدف افراد در این سبک پیداکردن سطوح مناسب برای خریدوفروش است.

اگر قصد دارید در این مهارت پول‌ساز به تسلط کافی برسید و با استفاه از آن، اقدام به خرید btc کنید، به شما توصیه می‌کنیم نمودارهای متعددی را مورد بررسی قرار دهید تا چشمتان با الگوهای مختلف آشنا شود. برای یادگیری این سبک می‌توانید به دو روش زیر عمل کنید:

  1. شرکت در کلاس‌های آموزشی و استفاده از تجربه اساتید
  2. یادگیری به‌صورت خودخوان

برای تحلیل بیت کوین و هر دارایی دیگر باید سه اصل اساسی گفته شده در این روش را به‌خوبی درک کنید. در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. تاریخ همیشه تکرار می‌شود؛ یعنی در بازار الگوهایی وجود دارند که به شکل مداوم در حال تکرار هستند. با شناسایی آن‌ها می‌توانید روند و آینده را پیش‌بینی کنید.
  2. همه چیز در قیمت نهفته شده است؛ یعنی شما برای تحلیل به هیچ اطلاعاتی به جز نمودار قیمت احتیاج ندارید.
  3. قیمت بر اساس روندها حرکت می‌کند؛ یعنی هیچ‌چیز در بازار اتفاقی نیست.

روان‌شناسی

روش بعدی که می‌توان از آن برای تحلیل بیت کوین و پیش‌بینی قیمت این دارایی استفاده کرد، روان‌شناسی است. در تمام بازارهای مالی، سرمایه‌گذاران به‌عنوان عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت فعالیت می‌کنند. با استفاده از این روش شما رفتارهای این افراد را بررسی و بر اساس آن، صعودی یا نزولی بودن نمودار در آینده را پیش‌بینی می‌کنید و سپس اقدام به خرید btc می‌کنید.

در نتیجه می‌توان گفت سرمایه مهم‌ترین محرک در بازار است. پس باید با استفاده از روش‌های روان‌شناسی، رفتار بزرگان را پیش‌بینی کرده و نقاط مناسب ورود و خروج را شناسایی کنید. تنها با انجام این کار می‌توانید از بازار به طور مداوم سود کسب کرده و در آن فعالیت کنید.

تحلیل آنچین

یکی دیگر از روش‌های تحلیلی که بسیاری از سرمایه‌گذاران از آن استفاده می‌کنند، تحلیل آنچین است. در این روش که به درون‌شبکه‌ای نیز معروف است، تحلیل‌گران تلاش می‌کنند قبل از خرید بیت کوین حرکات قیمت آن در آینده را پیش‌بینی کنند. برای انجام درست این کار باید اطلاعات مهمی را جمع‌آوری کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی تمام داده‌های مربوط به تراکنش‌های انجام شده، نظیر تعداد آدرس‌های یکتا، مبالغ جابه‌جا شده، موجودی برخی از آدرس‌های خاص، تحرکات نهنگ‌های بازار و …
  • اطلاعات مربوط به پاداش‌های پرداخت شده به ماینرها در هر بلوک
  • کد قراردادهای هوشمند

آیا روش درستی برای تحلیل بیت کوین وجود دارد؟

پس از اینکه روش‌های مهم تحلیل را به شما معرفی کردیم، حال زمان آن فرارسیده تا درست‌ترین و بهترین روش را به شما معرفی کنیم. روش‌های گفته شده برای btc analysis توسط افراد مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر از آن‌ها در مورد درست‌ترین روش تحلیل سؤال کنید، ممکن است سبک خودشان را به شما معرفی کنند. باید به این نکته توجه کنید که این ویژگی‌های شخصیتی شماست که موجب می‌شود یک روش تحلیل برایتان مناسب باشد و روش دیگر نامناسب. پس ابتدا خودتان را به‌خوبی بشناسید، سپس به دنبال یافتن روشی باشید که آینده قیمت بیت کوین را با آن پیش‌بینی کنید.

جمع‌بندی

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذاران و فعالان بازار، پیداکردن روشی درست برای تحلیل بیت کوین (btc analysis) است. در این مقاله ابتدا شناخته‌شده‌ترین روش‌های تحلیلی را معرفی کردیم و در آخر به سؤال آیا روش درستی برای تحلیل بیت کوین وجود دارد؟ پاسخ دادیم تا یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ذهنی شما برطرف شود.

منبع : ارزتودی

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2/5 - (4 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.