آپلود با لینک مستقیم

شرایط اجاره وثیقه و سند ملکی

اجاره وثیقه فرایندی است که بمنظور تودیع  به مراجع ، و یا ارائه به بانک ها برای دریافت وام مورد استفاده افراد قرار میگیرد .  وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت  نزد دادگاه ها ، دادسرا ها و یا بانک ها می‌گذارند و بطور معمول بصورت ملکی مورد استفاده قرار میگیرد ، در لغت وثیقه به معنی  «استوار» یا «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . به عبارتی کاربرد اجاره وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرارها صادره بوده بطوریکه تنها با تودیع وثیقه آزادی فرد متهم و بازداشت شده امکانپذیر است . این کار باعث میشود که  متهم با تامین وثیقه تا روز دادگاه در خارج از زندان و یا آزاد باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن میبایست خود را به مرجع قضایی معرفی و تحویل نماید . شما میتوانید برای اطمینان از خدمات تیم حقوقی ایران سند برای اجاره وثیقه کمک بگیرید .

شرایط اجاره وثیقه

در صورتی که هر فردی به هر دلیلی به مراجع کیفری قضایی کشور احضار شود و یا اگر ابلاغی مبنی بر مبنی بر حضور در دادسرا دریافت کردید، از همان بدو شروع  پرونده بعنوان متهم شناخته می شوید. در این حالت بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ای متناسب با شدت جرم برای متهم یا متهمان صادر و متهم میتواند با تامین وثیقه ملکی و ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه کاملا به تصمیم مرجع محترم قضایی و نوع و شرایط پرونده بستگی دارد .

مراحل اصلی اجاره وثیقه :

اگر تصمیم به اجاره وثیقه  برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی و یا دادسرا ها را دارید باید مراحل آن را با دقت طی نموده تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره وثیقه ملکی وثیقه را انجام دهید :

  1. مشاوره تامین و اجاره وثیقه

در گام اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام انتسابی و شدت جرم بررسی شده  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره وثیقه و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام نمود.

  1. عقد قرارداد مطمئن برای اجاره وثیقه

بمنظور اجاره وثیقه ملکی و یا وثیقه ملکی و یا تامین وثیقه ، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره وثیقه و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

  1. کارشناسی رسمی و بازداشت وثیقه ملکی

در این مرحله مالک وثیقه بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت وثیقه را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

  1. دریافت ضمانت های لازم برای اجاره وثیقه

وقتیکه  وثیقه آماده بازداشت باشد و تمامی امور مربوط به کارشناسی و اداره ثبت آن انجام شده باشد ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه معمولا برای مدت زمان یک سال توسط اجاره کننده به صاحب ملک پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک وثیقه انجام دهند. تنها در این حالت مالک حاضر است وثیقه ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه نماید .

 

این محتوا توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1/5 - (4 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.