آپلود با لینک مستقیم

موزه های بندرعباس را چقدر میشناسید

موزه های بندرعباس را چقدر میشناسید

بندرعباس یکی از شهر‌های گردشگری ایران است که سالانه افراد بسیاری برای دیدن و تماشای آن به جنوب کشور ایران سفر می‌کنند. مردم مهمان‌نواز و آثار تاریخی و طبیعی بسیار این‌منطقه باعث شده تا بندرعباس شهر محبوبی میان مسافران باشد. بندرعباس آثار تاریخی و قدیمی بسیاری دارد و علاقه‌مندان به تاریخ در این‌شهر فرصت بسیار خوبی را برای به‌دست‌آوردن اطلاعات از روز‌های گذشته منطقه خواهند داشت.

موزه‌ها همیشه فرصت خوبی برای مسافران هستند تا در زمانی اندک اطلاعات بسیار از تاریخ و فرهنگ مردم منطقه کسب کنند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره موز‌های بندرعباس صحبت کرده و تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. بد نیست بعد از خرید پرواز بندرعباس تهران یا رزرو هتل خود، حتما زمانی را به مطالعه درباره موزه‌های بندرعباس اختصاص دهید. این‌کار زمان خوبی از سفر شما را صرفه‌‎جویی می‌کند و برای شما فرصت خوبی را نسبت به کسب اطلاعات به وجود می‌آورد.

موزه مردم‌شناسی بندرعباس

موزه خلیج‌فارس که به موزه مردم‌شناسی بندرعباس معروف است، یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌ها در جنوب ایران به شمار می‌رود. موزه بیش از 2500 شیء ارزشمند باستانی را در خود دارد و هر‌ساله افراد بسیاری از نقاط مختلف برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ مردم این‌‌سرزمین از آن بازدید می‌کنند.

قدمت برخی اشیای موجود در موزه به هزاره سوم پیش از میلاد باز‌می‌گردد. موزه سه طبقه مختلف دارد که هر‌یک به فعالیتی خاص اختصاص دارند. طبقه اول شامل فضای عمومی، خدمات، کتابخانه و نمایشگاه است. طبقه دوم موزه مربوط به بخش مردم‌شناسی است و طبقه سوم را بخش باستانی موزه می‌دانند. با ورود به موزه لنج بزرگی را در وسط بنا مشاهده می‌کنید که بادبان‌های آن تا طبقه سوم ادامه دارند و جلوه خاص و زیبایی به موزه داده است. شاید تصاویری از این‌لنج را دیده باشید و شما را برای خرید بلیط پرواز تهران بندرعباس ترغیب کرده باشد.

موزه های بندرعباس را چقدر میشناسید

ساختمان خود موزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توان آن را نمونه بسیار خوبی برای معرفی معماری جنوب ایران دانست. در ساخت بنای موزه هماهنگی، خلاقیت، صداقت و توجه به ارزش‌های هنری جایگاه خاصی داشته و طراحی منحصر‌به‌فردی برای آن شده است.

برای دسترسی به موزه باید به بلوار پاسداران بعد از سه‌راه 22 بهمن بروید. موزه جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرعباس قرار دارد. برای بازدید از موزه همه روز‌های هفته به‌جز دوشنبه‌‌‌ها می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 17 به محل آن مراجعه کنید. مبلغ ورودی برای مسافران داخلی زیاد نیست ولی قبل از ورود به موزه باید بلیط تهیه کنید. پرواز بندرعباس تهران خود را تا زمانی که از موزه خلیج‌فارس دیدن نکرده‌اید عقب بیندازید.

موزه حیات‌وحش بندرعباس

اگر دوست دارید درباره زیست‌بوم بندرعباس، گونه‌های جانوری و گیاهی آن و تنوع زیستی منطقه اطلاعات خوبی را کسب کنید کافی است سری به موزه حیات‌وحش بندرعباس بزنید. در موزه حیات‌وحش آثار جالب و جذابی از گونه‌های گیاهی و جانوری را به همراه سنگ‌ها و فسیل‌های مختلف مشاهده خواهید کرد.

آموزش و حفظ تنوع زیستی در بندرعباس نیز از مسائلی است که موزه به آن می‌پردازد. اگر هنوز بلیط پرواز بندرعباس تهران را تهیه نکرده‌اید، حتما بازدید از این‌موزه را در برنامه‌های خود داشته باشید. به‌طور‌کلی آثاری که در موزه حیات‌وحش می‌بینید عبارت‌اند از: بیش از 80 گونه جانوری، چهار گونه ماهی و انواع مرجان‌ها، اسفنج‌ها، صدف‌ها و انواع خارتنان. یک اسکلت نهنگ نیز در موزه وجود دارد که به زیبایی‌ها و جاذبه آن اضافه کرده است. موزه دیدنی‌های بسیار دیگری هم دارد که بهتر است برای مشاهده آن‌ها راهی بندرعباس شده و از آن بازدید کنید.

موزه های بندرعباس را چقدر میشناسید

موزه آب بندرعباس

یکی از موزه‌های جالب در بندرعباس موزه آب است. موزه آب آثاری بی‌نظیر که به آب ارتباط دارند را به نمایش گذاشته و تماشای این‌آثار برای بسیاری از گردشگران و مسافران بسیار جذاب است. حتما در سفر به بندرعباس و قبل از تهیه بلیط پرواز تهران بندرعباس درباره برنامه بازدید از موزه‌ها فکر کنید و برنامه منظمی را برای خود داشته باشید.

از‌جمله آثاری که در موزه آب وجود دارند می‌توان به نمونه‌های انواع کوزه یا جهله، کروش یا خمره آب، موو یا همان خمره‌های سنگی و تصاویری آب و وسایلی که برای خروج آب از چاه استفاده می‌شده است، اشاره کرد. موزه آب به دوره صفوی تعلق دارد و برای آشنایی با آب و اهمیت آن در زمان گذشته نقش مهمی دارد. مردم در گذشته برای به‌دست‌آوردن و استفاده از آب باید زحمات بسیاری را متحمل می‌شدند. موزه آب بندرعباس در بلوار امام خمینی قرار دارد و همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل فعال و دایر است.

حمام گله‌داری و موزه معبد هندوها نیز از دیگر مکان‌هایی هستند که شما را با تاریخ و فرهنگ مردم بندرعباس بیشتر آشنا می‌کنند. حتما در سفر خود به بندرعباس زمانی را به بازدید از موزه‌ها اختصاص دهید؛ این‌کار باعث می‌شود تا شما سفر بهتر و با‌کیفیت‌تری را تجربه کنید. همان‌طور که برای رزرو هتل یا تهیه بلیط پرواز تهران بندرعباس سایت‌های بسیاری را مقایسه می‌کنید، بهتر است قبل از سفر درباره بازدید از موزه‌ها و دیدنی‌های شهر مقصد نیز اطلاعات خوبی را به دست آورید.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
2.5/5 - (6 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.