آپلود با لینک مستقیم

نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X5

نام تجاری پوکو تقریباً به یک کلمه کلیدی برای ارزش گوشی های هوشمند تبدیل شده است و مشخصات قوی و عملکرد رقابتی را با قیمت پایین ارائه می دهد. Xiaomi Poco X4 Pro 5G سال گذشته یکی از بهترین میان‌رده‌های مقرون‌به‌صرفه سال 2022 بود، بنابراین ما علاقه‌مندیم ببینیم مدل بعدی آن، یعنی Xiaomi Poco X5 Pro 5G، امسال چه کاری می‌تواند انجام دهد.

نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X5

شما یک صفحه نمایش قدرتمند 6.67 اینچی AMOLED 120 هرتزی، یک پردازنده اسنپدراگون 778G و یک سیستم دوربین سه گانه با حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی دریافت می کنید. همچنین یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سیمی سریع 67 واتی وجود دارد و همه آن‌ها در یک بدنه 7.9 میلی‌متری لاغر پیچیده شده‌اند.

بررسی Poco X5 Pro 5G: طراحی و ویژگی های کلیدی

همانند مدل سال گذشته، Poco X5 Pro 5G یک برادر دوقلو در دیگر برند اقتصادی شیائومی دارد. Poco X5 Pro 5G اساساً طراحی تقریباً یکسانی با Xiaomi Redmi Note 12 Pro دارد، اگرچه دومی هنوز  عرضه نشده است. مقایسه آشناتر برای مخاطبان اروپایی ممکن است شیائومی 12 لایت باشد که شباهت هایی نیز دارد. پوکو ایکس 5 پرو 5G مانند دو همتای خود دارای طراحی باریک (7.9 میلی متر) مربعی با قاب پلاستیکی مات و پنل پشتی مات است.

با وزن 181 گرم نسبتاً سبک است و به طور کلی استفاده از آن لذت بخش است. گوشی را در رنگ مشکی، آبی و زرد معرضه می شود. مانند X4 Pro قبل از خود، صفحه نمایش Poco X5 Pro توسط گوریلا گلس 5 محافظت می شود و کل دستگاه دارای استاندارد IP53 است، بنابراین در برابر یک دوش سبک یا ابرهای کوچک گرد و غبار نیز مقاومت می کند.  بلندگوهای استریو درون آن گنجانده شده است. خروجی صدا بلند و واضح است، در صورتی که به طور قابل پیش بینی فاقد oomph پایین باشد.

یکی از ویژگی‌های خوشایند گوشی‌های با برند شیائومی، گنجاندن بلستر IR در آن‌ها است و در Poco X5 Pro نیز یکی از آن‌ها وجود دارد. این به شما امکان می‌دهد تا Hi-Fi و تلویزیون خود را از طریق برنامه Mi Remote موجود کنترل کنید. جک 3.5 میلی‌متری که در لبه بالایی قرار دارد، از دیگر ویژگی های آن است.

گوشی Xiaomi Poco X5 طراحی شیک و مدرنی دارد و صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی آن بیشتر قسمت جلویی گوشی را می‌پوشاند. دوربین جلو در یک سوراخ کوچک در مرکز بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. قسمت پشتی گوشی دارای دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین‌ها در یک ماژول مستطیل شکل در گوشه سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته‌اند. قاب پشتی از شیشه ساخته شده که ظاهر ممتازی به آن داده است

بررسی Poco X5 Pro 5G: نمایشگر

معمولاً از شیائومی انتظار می رود تا گوشی‌های ارزان‌تر خود را با نمایشگرهای بهتر از حد معمول تجهیز کند و این موضوع در مورد Poco X5 Pro 5G نیز صدق می‌کند. این یک پنل 6.7 اینچی AMOLED بسیار خوب با وضوح +FHD، نرخ تجدید 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز است. این شرکت امسال از یک پنل AMOLED منعطف جدید استفاده کرده است که باعث می‌شود طراحی گوشی تا حدودی سبک‌تر و باریک‌تر باشد و قاب پایینی آن برای بوت شدن کمی باریک‌تر باشد.
با این حال، مهمترین چیز در مورد این صفحه نمایش دقت رنگ آن است. با استفاده از نمایه نمایشگر استاندارد (که به رنگ‌های بسیار تند حالت پیش‌فرض Vivid ترجیح داده می‌شود) می‌تواند 98.2% از وسعت sRGB را با حجم کل 99.1% بدست آورد.

صفحه نمایش X5 Pro با خاموش شدن خودکار روشنایی به حداکثر روشنایی 467cd/m² رسید. پوکو تخمین می‌زند که می‌تواند در حالت روشنایی بالا به 900 cd/m² برسد، که در واقع کمتر از 1200cd/m² است که X4 Pro 5G می‌تواند به آن برسد.

بررسی Poco X5 Pro 5G: عملکرد و عمر باتری

همانطور که در بخش نمایشگر اشاره کردیم، واقعاً احساس سرعت و روانی در Poco X5 Pro وجود دارد. وظایف را بدون زحمت انجام می دهد، و به نظر می رسد مهم نیست که آن وظایف چیست. البته بخشی از آن به توانایی نرخ به روز رسانی 120 هرتزی نمایشگر و بخشی دیگر به قدرت پردازش پشت آن برمی گردد. چیپست این گوشی اسنپدراگون 778G است که پلتفرم نهایی کوالکام نیست، اما به اندازه کافی خوب است تا اطمینان حاصل شود که تجربه ای سریع و پاسخگو دارید.

همچنین با مقدار زیادی رم و فضای ذخیره‌سازی پشتیبان‌گیری می‌شود تا اطمینان حاصل شود که حافظه کافی برای تامین خواسته‌های شما وجود دارد. 8 گیگابایت رم (به علاوه 3 گیگابایت اضافی قرض گرفته شده از حافظه) و 256 گیگابایت حافظه در آن گنجانده شده است. مدل ارزان‌تر سطح پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (دوباره با افزایش رم) عرضه می‌شود.

در جعبه یک شارژر سریع 33 واتی دارید. این شارژر گوشی شما را در عرض 30 دقیقه از صفر به 58 درصد می رساند و شارژ کامل آن حدود یک ساعت طول می کشد. اگر چه X5 شارژ فوق سریع ندارد، اما با باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی جبران می شود. حتی زمانی که نرخ رفرش را روی 120 هرتز اجرا تنظیم شود، تقریباً دو روز از می توانید از آن استفاده کنید. هیچ شارژ بی سیم یا معکوس روی گوشی وجود ندارد، اما برای گوشی هایی با این قیمت معمول است.

بررسی Poco X5 Pro 5G: دوربین

یکی از ویژگی‌های برجسته گوشی Xiaomi Poco X5، تنظیمات دوربین آن است. این دوربین دارای یک دوربین چهارگانه در پشت است که دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور با عمق 2 مگاپیکسلی است. این دوربین همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند حالت شب، حالت حرفه‌ای و دوربین هوش مصنوعی است که به گرفتن عکس‌های عالی حتی در شرایط کم نور کمک می‌کند. این گوشی همچنین دارای دوربین جلویی 20 مگاپیکسلی برای سلفی و مکالمات تصویری است که دوربین آن دارای ویژگی‌هایی مانند زیبایی هوش مصنوعی، حالت پرتره، و باز کردن قفل با چهره است که کار را آسان می‌کند.

این گوشی شیائومی دارای یک اسکنر اثر انگشت در کنار است که به عنوان دکمه پاور عمل می‌کند و یک پورت USB-C در پایین برای شارژ و انتقال داده دارد. جک هدفون در بالای گوشی قرار دارد که یک ویژگی نادر است؛ گوشی‌های هوشمند مدرن به طور کلی، طراحی شیائومی پوکو X۵ به خوبی متعادل و جذاب است و ترکیب خوبی از عناصر طراحی مدرن و کلاسیک دارد.

مزایای گوشی Xiaomi Poco X5

گوشی Xiaomi Poco X5 طیف وسیعی از مزایای را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. برخی از مزایای کلیدی این گوشی شیائومی عبارتند از:

عملکرد قدرتمند

گوشی Xiaomi Poco X5 به پردازنده Qualcomm Snapdragon 732G مجهز شده و با حداکثر 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود که عملکرد روان و کارآمدی را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش بزرگ

این گوشی شیائومی دارای صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی Full HD+ با نرخ رفرش 120 هرتز است که آن را برای بازی و پخش ویدیو‌ایده‌آل می‌کند.

باتری با ماندگاری طولانی

گوشی Xiaomi Poco X5 دارای یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی است که عمر باتری طولانی مدتی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد برای مدت طولانی از تلفن بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید.

سیستم دوربین عالی

این گوشی شیائومی دارای یک دوربین چهارگانه در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 119 درجه، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. همچنین دارای دوربین جلویی 20 مگاپیکسلی است که به شما امکان می‌دهد سلفی‌های باکیفیت و تماس‌های ویدیویی بگیرید.

قیمت مقرون به صرفه

یکی از بزرگترین مزایای گوشی Xiaomi Poco X5 مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. با وجود ارائه سطح بالای این گوشی دارای قیمت رقابتی است و برای طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان قابل دسترسی است.

به طور کلی، Xiaomi Poco X5 طیف وسیعی از ویژگی‌های چشمگیر را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند که آن را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال بهترین گوشی شیائومی با کارایی بالا هستند.

معایب گوشی Xiaomi Poco X5

Xiaomi Poco X5 دارای معایبی است که برای خریداران بالقوه قابل ذکر است. برخی از معایب این گوشی به شرح زیر است:

بدون شارژ بی‌سیم

نکته منفی دیگر عدم شارژ بی‌سیم است، برخلاف برخی از گوشی‌های دیگر در محدوده قیمتی خود، Poco X5از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. همچنین که شارژ بی‌سیم به یک ویژگی استاندارد در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالا تبدیل شده است؛ این بدان معناست که کاربران باید به روش‌های سنتی شارژ تکیه کنند.

تبلیغات و bloatware

این یک نقطه ضعف نرم‌افزاری است. در حالی که MIUI 12.5 نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود یافته است، اما همچنان دارای bloatware و تبلیغات زیادی است. با این حال، این مشکل را می‌توان با غیرفعال کردن برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده و تغییر تنظیمات برطرف نمود.

طراحی

در حالی که طراحی Poco X5 شیک و مدرن است، در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند در محدوده قیمتی خود کمی سنگین و حجیم است که ممکن است برای برخی از کاربران هنگام استفاده از آن با یک دست مشکل باشد.

صدا

یکی دیگر از نقاط ضعف گوشی، عدم وجود استریو است. در حالی که تلفن دارای یک بلندگو است، صدای آن زیاد نیست و بیس ندارد. این می‌تواند هنگام تماشای فیلم یا بازی بدون هدفون مشکل ساز شود، به این معنی که کاربران باید از آداپتور (هدفون بی‌سیم یا هدفون سیمی) استفاده کنند.

نتیجه گیری

درنتیجه، پوکو ایکس 5 یک گوشی میان رده عالی است که نسبت به قیمتش ویژگی‌های زیادی ارائه می‌دهد و باتوجه به قیمتش می‌تواند بهترین گوشی شیائومی باشد. صفحه نمایش بزرگ، پردازنده قدرتمند، دوربین عالی و عمر باتری طولانی آن را به انتخابی عالی برای هر کسی که به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه است تبدیل کرده است.

 

این محتوا تبلیغاتی بوده و توسط آگهی دهنده نگارش شده است. یو آپلود در قبال آن مسئولیتی ندارد.
1.8/5 - (5 امتیاز)

کوتاه کننده لینک
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.